• Thu 15 Aug 2019 14:33
    904 visningar
    25 svar
    25
    904

    Könsbestämmande ul bokat

    Längtar såååå till 6e september då vi bokat in ett könsbestämmande ultraljud. Gjorde lika när jag väntade dottern och de va så häftigt. De ultraljudet upplevde jag då även vara mer noggrant än RUL. Fick allt kontrollerat då innan könet kollades. Räknade till och med fingrar och tår. Hoppas denna klinik är lika noggrann.

  • Svar på tråden Könsbestämmande ul bokat
  • Anonym (Hallo­net)
    Thu 15 Aug 2019 16:26
    #2

    Åh vad spännande, visste inte att man kunde boka ett sådant specifikt ultraljud för att kolla kön :) Eller såklart kan man ju boka in extra ultraljud men..  vilken vecka är du i då? :) 

  • Thu 15 Aug 2019 17:58
    #2
    Anonym (Hallonet) skrev 2019-08-15 16:26:31 följande:

    Åh vad spännande, visste inte att man kunde boka ett sådant specifikt ultraljud för att kolla kön :) Eller såklart kan man ju boka in extra ultraljud men..  vilken vecka är du i då? :) 


    Hittade en klinik i sthlm som hade just "könsbestämmande ultraljud". Kostar visserligen en slant men lätt värt de.

    Jag kommer då vara i vecka 17.
  • Anonym (Kl19)
    Thu 15 Aug 2019 23:36
    #3

    Varför betala för det som man ändå kollar på RUL? Då görs ju en anatomigranskning av bebisen. Det där är ju bara att kasta pengar i sjön. Könet får msn ju veta, om man vill, på RUL.

  • Anonym (suck)
    Fri 16 Aug 2019 01:04
    #4
    -1
    Anonym (Kl19) skrev 2019-08-15 23:36:06 följande:

    Varför betala för det som man ändå kollar på RUL? Då görs ju en anatomigranskning av bebisen. Det där är ju bara att kasta pengar i sjön. Könet får msn ju veta, om man vill, på RUL.


    v17 är det fortfarande fri abort, så TS kan välja bort "fel" kön. Det är den enda meningen egentligen.
  • Anonym (Kl19)
    Fri 16 Aug 2019 07:05
    #5
    +1
    Anonym (suck) skrev 2019-08-16 01:04:42 följande:

    v17 är det fortfarande fri abort, så TS kan välja bort "fel" kön. Det är den enda meningen egentligen.


    Ah, det tänkte jag inte på, hade förbenat stund glömt hur ytliga människor kan vara.
  • Fri 16 Aug 2019 07:15
    #6
    Anonym (suck) skrev 2019-08-16 01:04:42 följande:

    v17 är det fortfarande fri abort, så TS kan välja bort "fel" kön. Det är den enda meningen egentligen.


    Ähh det vet du ingenting om och dessutom låter det inte alls som att det var TS poäng med det hela. Inte när hon använder ord som "längtar så" och "häftigt".

    Dessutom finns det flera län som inte rutinmässigt avslöjar kön på RUL och där du därför är beroende av en snäll bm för att få reda på det isf.
  • Anonym (Kl19)
    Fri 16 Aug 2019 09:00
    #7
    IceKitten skrev 2019-08-16 07:15:49 följande:

    Ähh det vet du ingenting om och dessutom låter det inte alls som att det var TS poäng med det hela. Inte när hon använder ord som "längtar så" och "häftigt".

    Dessutom finns det flera län som inte rutinmässigt avslöjar kön på RUL och där du därför är beroende av en snäll bm för att få reda på det isf.


    Det är inte beroende på bm, det är upp till DIG att fråga efter könet då alla inte vill veta så måste man då ta eget ansvar och ställa frågan.
  • Fri 16 Aug 2019 09:07
    #8
    Anonym (Kl19) skrev 2019-08-16 09:00:37 följande:

    Det är inte beroende på bm, det är upp till DIG att fråga efter könet då alla inte vill veta så måste man då ta eget ansvar och ställa frågan.


    No love... Det är beroende på bm då mitt län har som policy att INTE lämna ut könet. Alltså är jag beroende av att bm är snäll nog att bryta mot den policyn för att jag ska får reda på könet när jag frågar.
  • Fri 16 Aug 2019 11:21
    #9

    Men snälla nån. Jag vill veta bara precis som med dottern inget konstigt det. Jag är 41 år och hade ett MA i januari. Hade sen turen att bli gravid igen kort där efter trots min höga ålder så NEJ på att jag skulle göra abort om könet va fel.. Sen en fråga, vad är fel kön? Finns de fel kön? Pojke el flicka vad spelar de för roll så länge barnet är friskt.!?

    Och i mitt län är dom verkligen inte givmilda på att avslöja kön än mindre leta efter de för att se. Ingen av mina tidigare graviditeter har dom sagt något trots min fråga.

  • Anonym (Kl19)
    Fri 16 Aug 2019 11:22
    #10
    Littlestar78 skrev 2019-08-16 11:21:38 följande:

    Men snälla nån. Jag vill veta bara precis som med dottern inget konstigt det. Jag är 41 år och hade ett MA i januari. Hade sen turen att bli gravid igen kort där efter trots min höga ålder så NEJ på att jag skulle göra abort om könet va fel.. Sen en fråga, vad är fel kön? Finns de fel kön? Pojke el flicka vad spelar de för roll så länge barnet är friskt.!?

    Och i mitt län är dom verkligen inte givmilda på att avslöja kön än mindre leta efter de för att se. Ingen av mina tidigare graviditeter har dom sagt något trots min fråga.


    Vilket län bor du i?
Svar på tråden Könsbestämmande ul bokat