• Mon 19 Aug 2019 21:00
    55892 visningar
    3640 svar
    3640
    55892

    BF MAJ 2020

    Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3

  • Svar på tråden BF MAJ 2020
  • Fri 23 Aug 2019 16:07
    #61
    jhms skrev 2019-08-23 15:51:47 följande:

    Kan tillägga att jag inte vågat ringa MVC än och boka tid, känns bara så overkligt alltihopa! Ska iväg på resa i 1 vecka nu så funderar på att antigen ringa under resan eller när jag kommit hem:)


    Åh vad kul, grattis! Du är bara en dag före mig, så vi ligger precis i fas :) Mina symptom är väldigt lika dina, minus yrsel och humör :D Känner igen det där med att msn tror att det är blod som kommer, speciellt i kombination med molvärk, men det har det ju inte varit hittills iaf :)

    Jag ringde redan dagen efter plusset, kunde inte vänta! Haha
  • Fri 23 Aug 2019 16:09
    #62
    viljaa skrev 2019-08-23 16:00:18 följande:

    Jaa men så kanske det är, att man bara pratar om sin graviditet och sen gör man UL senare :) spännande iaf.

    Mina symptom hänger i, känner verkligen av det! Har ju mina tjocka vita flytningar fortfarande haha, och likadant dovt illamående. Det sticka på samma ställe i magen osv. Molar lite. Så ja, ungefär som innan BIM :) illamåendet blir lite mer för varje dag så tror att jag kommer spy om några dagar tyvärr! Men men, jag vet ju vad det beror på så det får väl vara okej då. Annars försöker jag klura mig ur vindrickande med mina vänner vilket inte är det lättaste. Är annars inte den som säger nej till ett glas så blir ju ganska obvious. Imorn ska jag middag med familjen också och där brukar det ju också drickas vin.. jag var sjuk i början av veckan så har sagt att jag fått penicillin men vet inte om de går på det haha!


    Ja, ens vänner brukar vara duktiga på att genomskåda en :) Själv har jag knappt druckit alkohol alls de senaste åren, så jag slipper nog iallafall misstankar pga det :D
  • Fri 23 Aug 2019 16:28
    #63

    Hoppar in här hos er, pussat svagt på tre (!) olika test idag på ÄL +9 :) BF 6 maj!! Magiskt <3 Blir fjärde barnet för mig.

  • Fri 23 Aug 2019 16:38
    #64
    viljaa skrev 2019-08-23 16:04:23 följande:

    Grattis <3 är det första barnet? Mycket sannolikt att gå över tiden ju :) ja man har en hel del symptom ändå trots att det är så tidigt. Mina appar säger lite olika vilken dag jag är på men jag skulle fått mens idag så jag antar att det är V4+0 :)


    Det är första barnet :) Längtat i så många år även om jag bara är 23, så det känns så roligt att de äntligen är dags. Trodde precis som ni att det skulle ta lite längre tid för det är man ju inställd på men det blev bara en vanlig mens mellan p-pillerstopp och pluss så :D Längtar tills man får graviditet beräknad genom ultraljud, svårt att veta exakt ju även om jag är ganska 100 på när jag hade ägglossning.
  • Fri 23 Aug 2019 16:41
    #65
    Agronomen skrev 2019-08-23 16:07:02 följande:

    Åh vad kul, grattis! Du är bara en dag före mig, så vi ligger precis i fas :) Mina symptom är väldigt lika dina, minus yrsel och humör :D Känner igen det där med att msn tror att det är blod som kommer, speciellt i kombination med molvärk, men det har det ju inte varit hittills iaf :)

    Jag ringde redan dagen efter plusset, kunde inte vänta! Haha


    Skönt att inte vara ensam om det! Det är väldigt jobbigt att bara gå runt o vänta och springa på toa för att kolla efter blod. Men börjar lugna ner mig lite, tänker att om det är menat så kommer det att gå bra hela vägen! <3 Ska också ta och ringa snart då, måste samla lite mod haha
  • Fri 23 Aug 2019 20:25
    #66

    Någon med barn sen innan som har haft det jobbigt med illamående under tidigare graviditet??

    Jag har haft det för jävligt med mina tre, mått så fruktansvärt illa/känt mig bakfull 24/7, så jag har redan panik för hur det ska bli denna gång. Om man inte har upplevt det där vidriga illamåendet som inte går över vad man än gör så går det inte att föreställa sig hur hemskt det är (jag mådde illa mellan vecka 7-17 ish och jag var på gränsen till vansinne på slutet). Kan absolut inte sjukskriva mig längre period heller så får bara hoppas på ett mirakel denna gång ;p

  • Fri 23 Aug 2019 22:41
    #67
    Bolla99 skrev 2019-08-23 16:28:50 följande:

    Hoppar in här hos er, pussat svagt på tre (!) olika test idag på ÄL +9 :) BF 6 maj!! Magiskt <3 Blir fjärde barnet för mig.


    Grattis :)
  • Sat 24 Aug 2019 00:37
    #68

    Plussade idag Bim är på söndag,

    tredje barnet

  • Sat 24 Aug 2019 07:02
    #69

    Plussat här med. Vecka 3+6 så tidigt än, hehe. Andra barnet <3

  • Sat 24 Aug 2019 15:23
    #70

    Jag vill bara skrika ut att jag är gravid till alla. Tagit oss snart 1 år och få ett syskon. Men man e ju så tidigt ännu. Vill bara passera dessa veckor. Iaf se ett tickande hjärta.

Svar på tråden BF MAJ 2020