• Sat 24 Aug 2019 15:21
    1026 visningar
    66 svar
    66
    1026

    Vi som försöker bli gravida med Bf 2020

    Jag och min sambo har bestämt att vi vill ha barn :) så jag slutade med p-piller 26e juni i år, jag har sen dess fått mens 2 ggr, en av dem håller på nu..

    Så tänkte om några vill följas åt på våran resa att försöka bli gravida? :D så kan vi diskutera sånt vi funderar på och peppa varandra och ge tips och sånt? :)

    När slutade ni använda preventivmedel och hur preppar ni kroppen inför en graviditet, själv har jag tagit folsyra i ca 1 månad :)

  • Svar på tråden Vi som försöker bli gravida med Bf 2020
  • Sat 24 Aug 2019 22:18
    #1

    Jag försöker bli med barn just nu också.

    Har en son redan född 2011. Fick missfall efter en spontan graviditet i januari. Dessutom fick jag precis ett utomkvedeshavandeskap i måndags.

    Jag har aldrig börjat äta folsyra innan men nu tänker jag kanske göra det när jag gjort ett negativt gravtest.

    Jag har dock valt kosttillskottet gravid som innehåller samma mängd folsyra som den som är bara folsyra men den innehåller massa andra bra saker också.

    Jag måste som sagt vänta med att göra barn tills jag har ett negativt gravtest så om 4-6 veckor får jag börja min resa.

  • Tiffan­y
    Sat 24 Aug 2019 22:26
    #2

    Jag hakar på !

    Jag o killen försöker få barn .. fick ett missfall i aug 2018. Jag är dock orolig för mitt TSH värde ligger på 3.5 o har hört att det kan vara svårare att få barn då samt högre missfallsrisk.

  • Sat 24 Aug 2019 22:50
    #3
    Tiffany skrev 2019-08-24 22:26:08 följande:

    Jag hakar på !

    Jag o killen försöker få barn .. fick ett missfall i aug 2018. Jag är dock orolig för mitt TSH värde ligger på 3.5 o har hört att det kan vara svårare att få barn då samt högre missfallsrisk.


    Jag har dålig koll på tsh, googlade lite snabbt och det verkar som det spelar roll när det kommer till graviditet, jag skulle kolla med vården vad man ska tänka på. Eller tar du mediciner för det idag?
  • Sat 24 Aug 2019 22:53
    #4

    Va kul att ni hakar på :)

    Är det någon av er som använder ägglossningstest? jag har beställt ett precis, jag valde clearblue för att försöka förstå när jag har ägglossning, är det nån av er som testat det och blivit gravid med det? :)

  • Sat 24 Aug 2019 22:55
    #5
    Linsan86 skrev 2019-08-24 22:18:24 följande:

    Jag försöker bli med barn just nu också.

    Har en son redan född 2011. Fick missfall efter en spontan graviditet i januari. Dessutom fick jag precis ett utomkvedeshavandeskap i måndags.

    Jag har aldrig börjat äta folsyra innan men nu tänker jag kanske göra det när jag gjort ett negativt gravtest.

    Jag har dock valt kosttillskottet gravid som innehåller samma mängd folsyra som den som är bara folsyra men den innehåller massa andra bra saker också.

    Jag måste som sagt vänta med att göra barn tills jag har ett negativt gravtest så om 4-6 veckor får jag börja min resa.


    Jaha, ja jag har sett det men trodde att det bara var till för dom som redan va gravida :)
  • Sat 24 Aug 2019 22:57
    #6
    Tiffany skrev 2019-08-24 22:26:08 följande:

    Jag hakar på !

    Jag o killen försöker få barn .. fick ett missfall i aug 2018. Jag är dock orolig för mitt TSH värde ligger på 3.5 o har hört att det kan vara svårare att få barn då samt högre missfallsrisk.


    ajdå :( har ni försökt länge?
  • Sat 24 Aug 2019 22:58
    #7

    Vi försöker också bli gravida :)

    Har dock fått en blödning nu på bim - 5 är på bim-6 3 idag ... så vi får se .. :) kram och lycka till alla!

  • Sat 24 Aug 2019 23:21
    #8
    Ssandra skrev 2019-08-24 22:55:15 följande:

    Jaha, ja jag har sett det men trodde att det bara var till för dom som redan va gravida :)


    Jo alltså jag har som sagt aldrig ätit folsyra innan jag blivit gravid.

    Men innan räcker det ju med folsyran bara. Den kanske är några kronor villigare, minns inte riktigt. När man väl blivit gravid så kan man ju byta till ?gravid?

    Folsyran har ju ingen effekt efter v 12
  • Sat 24 Aug 2019 23:24
    #9
    Ssandra skrev 2019-08-24 22:53:31 följande:

    Va kul att ni hakar på :)

    Är det någon av er som använder ägglossningstest? jag har beställt ett precis, jag valde clearblue för att försöka förstå när jag har ägglossning, är det nån av er som testat det och blivit gravid med det? :)


    Jag provade någon gång när jag försökte bli med barn första gången men jag fattade inte och lyckades aldrig pricka in det. Jag räknade utifrån min mens istället.
  • Sun 25 Aug 2019 00:03
    #10

    Hej!

    Jag och min sambo försöker bli gravida med vårt första barn, vi är inne på försök nr 2 nu. Jag har använt äl test den här cykeln och hade ägglossning ons-tors, så nu är det bara att vänta tills BIM! ????

Svar på tråden Vi som försöker bli gravida med Bf 2020