• Anonym (L)

    Kvinnor, hur länge väntar ni på att se om sexet blir bra i ett nytt förhållande?

    De flesta kvinnor verkar vilja att sexlivet är både bra och aktivt i ett nytt förhållande. Samtidigt säger många att sexet kan vara fumligt och osäkert i början när man träffar en ny partner. Om det är det, hur länge väntar ni för att se om sexet blir bra?

    Hur många chanser ger ni en man om det blir si och så det första gångerna?

  • Svar på tråden Kvinnor, hur länge väntar ni på att se om sexet blir bra i ett nytt förhållande?
  • Anonym (K)

    Mm... Det enda som är viktigt är att han vill att det ska bli bra och att vi förbättras. För oss tog det nog 3 år innan det var helt jävla awesome. Men det har varit helt okej hela tiden, mycket bra efter kanske 2-3 månader.

  • Anonym (K2)
    Anonym (L) skrev 2019-08-24 18:40:46 följande:
    Du lägger ord i min mun och antyder saker jag varken sagt eller tänker. Ingenstans har jag ens antytt att ansvaret för att sexet blir bra inte skulle hänga på bägge parter. Är det fler som gör samma tolkning som anonym(.)?
    Ja, eftersom du frågar som du gör, så antyder du ju att kvinnan ska vänta på mannen. Istället för att själv ta ansvar.

    Om jag träffar en man som är tafatt eller blyg, då kan jag kommunicera vad jag vill, jag väntar inte på att han ska lära sig allt själv. Jag har också ett ansvar att det blir bra, inte bara han.
  • Anonym (Amanda)
    Anonym (L) skrev 2019-08-24 18:06:06 följande:

    Ja, jag har träffat min första tjej och jag är så nervig och fumlig när det kommer till sexet. Undrar därför hur länge kvinnor accepterar att det är så.


    Det beror på. Hur länge har ni varit ihop och hur är sexet?
  • Anonym (Amanda)
    Anonym (L) skrev 2019-08-24 18:40:46 följande:

    Du lägger ord i min mun och antyder saker jag varken sagt eller tänker. Ingenstans har jag ens antytt att ansvaret för att sexet blir bra inte skulle hänga på bägge parter. Är det fler som gör samma tolkning som anonym(.)?


    Nej, jag tycker hen övertolkar.
  • Anonym (A)
    Anonym (K2) skrev 2019-08-24 17:17:54 följande:
    Beror helt på hur det är dåligt. Är det för att han är nervös, eller osäker på vad jag gillar är det en sak.

    Men om han framstår som säker och ändå bara kör på, utan att ta hänsyn, så är det en annan sak.

    Man känner liksom om det finns potential eller inte. Jag försöker ge feedback under akten, och då märker man direkt om någon bryr sig, eller bara vill njuta själv.
    +1
  • Anonym (Amanda)
    Anonym (K2) skrev 2019-08-24 18:54:32 följande:

    Ja, eftersom du frågar som du gör, så antyder du ju att kvinnan ska vänta på mannen. Istället för att själv ta ansvar.

    Om jag träffar en man som är tafatt eller blyg, då kan jag kommunicera vad jag vill, jag väntar inte på att han ska lära sig allt själv. Jag har också ett ansvar att det blir bra, inte bara han.


    Jag håller inte med om att man måste tolka ts så. Alla har ansvar för att sexet blir bra med tydlighet och kommunikation men är man nervös och fumlig så kan det så klart ta längre tid. Det är inte alla självklart att man ger en sådan man hur mycket tid som helst.
  • Anonym (L)
    Anonym (Amanda) skrev 2019-08-24 18:54:40 följande:

    Det beror på. Hur länge har ni varit ihop och hur är sexet?


    Vi har varit ihop i nästan 2 månader. Har svårt att få upp den varvat med att komma på 4 sekunder. Och känner lite som att jag inte riktigt vet vad jag borde göra utöver vad hon säger till mig.
  • Anonym (L)
    Anonym (Amanda) skrev 2019-08-24 18:57:51 följande:

    Jag håller inte med om att man måste tolka ts så. Alla har ansvar för att sexet blir bra med tydlighet och kommunikation men är man nervös och fumlig så kan det så klart ta längre tid. Det är inte alla självklart att man ger en sådan man hur mycket tid som helst.


    Tack, du förstår precis vad jag menar.
  • Anonym (Amanda)
    Anonym (L) skrev 2019-08-24 19:03:09 följande:

    Vi har varit ihop i nästan 2 månader. Har svårt att få upp den varvat med att komma på 4 sekunder. Och känner lite som att jag inte riktigt vet vad jag borde göra utöver vad hon säger till mig.


    Efter 2 månade skulle jag börja fundera. Hur gammal är du? Var du oskuld när du träffade henne?
  • Fiona M
    Anonym (L) skrev 2019-08-24 19:03:09 följande:

    Vi har varit ihop i nästan 2 månader. Har svårt att få upp den varvat med att komma på 4 sekunder. Och känner lite som att jag inte riktigt vet vad jag borde göra utöver vad hon säger till mig.


    Har ni haft sex i två månader och det blir så varje gång?

    Brukar det bli så för dig, och har du sagt till henne att du är nervös?
Svar på tråden Kvinnor, hur länge väntar ni på att se om sexet blir bra i ett nytt förhållande?