• Anonym (L)

    Kvinnor, hur länge väntar ni på att se om sexet blir bra i ett nytt förhållande?

    De flesta kvinnor verkar vilja att sexlivet är både bra och aktivt i ett nytt förhållande. Samtidigt säger många att sexet kan vara fumligt och osäkert i början när man träffar en ny partner. Om det är det, hur länge väntar ni för att se om sexet blir bra?

    Hur många chanser ger ni en man om det blir si och så det första gångerna?

  • Svar på tråden Kvinnor, hur länge väntar ni på att se om sexet blir bra i ett nytt förhållande?
  • Anonym (.)
    Anonym (L) skrev 2019-08-24 18:40:46 följande:
    Du lägger ord i min mun och antyder saker jag varken sagt eller tänker. Ingenstans har jag ens antytt att ansvaret för att sexet blir bra inte skulle hänga på bägge parter. Är det fler som gör samma tolkning som anonym(.)?
    Jo du bara inte antyder, du skriver det rent ut.
    Om du känner dig missförstådd får du helt enkelt bli tydligare hur du formulerar dig. 
  • Anonym (L)
    Anonym (Amanda) skrev 2019-08-24 19:07:46 följande:

    Efter 2 månade skulle jag börja fundera. Hur gammal är du? Var du oskuld när du träffade henne?


    Jag är 29 och ja jag var oskuld när jag träffade henne.
  • Anonym (L)
    Fiona M skrev 2019-08-24 19:11:00 följande:

    Har ni haft sex i två månader och det blir så varje gång?

    Brukar det bli så för dig, och har du sagt till henne att du är nervös?


    Ja det blir så i stort sett varje gång. Hon är min första jag haft sex med.

    Hon vet att jag är nervös men inte att hon är min första.
  • Anonym (L)
    Anonym (.) skrev 2019-08-24 19:13:39 följande:

    Jo du bara inte antyder, du skriver det rent ut.

    Om du känner dig missförstådd får du helt enkelt bli tydligare hur du formulerar dig. 


    Andra verkar förstå mig hur bra som helst så jag tror inte jag är jätteotydlig.
  • Anonym (Klokt)
    Anonym (L) skrev 2019-08-24 18:40:46 följande:

    Du lägger ord i min mun och antyder saker jag varken sagt eller tänker. Ingenstans har jag ens antytt att ansvaret för att sexet blir bra inte skulle hänga på bägge parter. Är det fler som gör samma tolkning som anonym(.)?


    Du skriver

    Hur många chanser ger ni en man pm det blir si och så de första gångerna?

    Jag tolkade det som att du är man som är obekväm med din nya partner just för tillfället når det gäller sex.

    Sen undrar du hur länge en kvinna kan vänta tills du känner dig mer säker.

    Jag tolkar det inte som att di lägger över det på kvinnan, för i så fall hade du inte frågat hur många chanser vi ger tills vi inte längre vill pga du är fumlig och nervös eller obekväm.

    Därav mitt svar med att det var obekvämt för mig i början tills det blev bra och jag blev avslappnad
  • CarinaL26

    Det beror på om jag förstår anledningen till att han är så fumlig och om jag tror att det kan bli bra på sikt.

  • CarinaL26

    Jag måste backa upp TS här. Jag ser inget i det han skriver som skulle tyda på att han inte tycker tjejen gör tillräckligt eller att han inte fattar sin del av ansvaret för att sexet blir njutbart för båda.

    Men har man viljan att läsa ut vad som inte står kan jag förstå att man gör den tolkningen men i så fall finns det mer man kan gissa på om man vill.

  • Anonym (Amanda)
    Anonym (L) skrev 2019-08-24 19:26:19 följande:

    Ja det blir så i stort sett varje gång. Hon är min första jag haft sex med.

    Hon vet att jag är nervös men inte att hon är min första.


    Om du berättar att hon är din första kanske hon har lättare att förstå varför det tar tid.
  • Anonym (Tjejkompisen)

    Efter sådär 3-5 ggr utan förbättring så tappar jag nog intresset.

    Men min erfarenhet är att det aldrig tagit mer än max 3 ggr innan det blir bra, oavsett om han är oskuld. Oftast är det mkt bättre redan andra gången.

  • Anonym (K)
    Anonym (L) skrev 2019-08-24 18:06:06 följande:

    Ja, jag har träffat min första tjej och jag är så nervig och fumlig när det kommer till sexet. Undrar därför hur länge kvinnor accepterar att det är så.


    Min man hade sådan prestationsångest så han fick inte upp den förrän på tionde försöket. Skulle aldrig falla mig in att dumpa en fin kille för att han är trög i starten.
Svar på tråden Kvinnor, hur länge väntar ni på att se om sexet blir bra i ett nytt förhållande?