• Tue 27 Aug 2019 22:14
    423 visningar
    5 svar
    5
    423

    Hittade kattungar

    Hej.

    En hemlös katt la kattungar i min bod. Jag har matat dom mm i 2 månader nu.

    Kattmamman har stuckit nu.

    Det är 3 kattungar, 1 är tam och 1 håller på att bli. Den sista är väldigt rädd.

    Men nu på sistonde har mamman kommit tillbaka och vill ha mat, men hon ska även fräsa och slå ungarna.

    Jag ska försöka ta in dom till mig och ha i ett rum och försöka göra dom tama, sen ska jag hitta ett hem åt en av dom och behålla två. Men jag har även en hund som är väldigt framfusig.

    Tror ni dom vänjer sig vid honom om dom är i ett rum öppet med en grind för? Så både katterna och hunden ser varandra.

    Tror ni dom kommer vantrivas när jag tar in dom?

    Tror ni jag kan vänta en vecka max på att ta in dom? Eller tror ni det kommer bli massa slagsmål då mamman kommer tillbaka mer o mer nu ? Då jag är höggravid och har gått över en vecka. Vill gärna ta in dom när bebisen är ute då jag bor själv. Känns inte ok att ta in dom när jag kan föda när som.

  • Svar på tråden Hittade kattungar
  • Anonym (M)
    Tue 27 Aug 2019 22:21
    #1

    Jag hade tagit in dom. Och hunden kommer de vänja sig vid. Många kattungar växer upp i hem där det även finns hund, det brukar inte vara något problem. Våran grannes hund och katt är bästa vänner.

  • neverp­reggo
    Wed 28 Aug 2019 00:01
    #2

    Finns det ingen annan som kan ta dom?


    Tänker att det blir väldigt mycket med en nyfödd, intensiv hund och att socialträna dessa kattungar. Skrik och ljud från barnet kan stressa mycket.

  • Wed 28 Aug 2019 00:22
    #3

    Har tyvärr ingen annan som kan ta dom. Mina föräldrar har själva en katt som hatar andra. Så där fungerar det inte.

    Inga vänner vill ha katterna. :/

  • neverp­reggo
    Wed 28 Aug 2019 00:25
    #4

    Djurskyddet/katthem?

  • Wed 28 Aug 2019 05:48
    #5

    Dom vänjer sig snabbt om du tar in dom och att ha en grind i dörren för hunden är en bra ide´. Kontakta LS ang kattmamman så hon fångas in och slipper gå hemlös och du slipper ha nya kattungar i boden flera gånger per år.

Svar på tråden Hittade kattungar