• Thu 29 Aug 2019 02:04
    251 visningar
    5 svar
    5
    251

    Min första ensamresa, behöver tips

    Jag har alltid varit i förhållande så lång tillbaka jag minns men nu första gången på länge så är jag singel och vill resa ensam, jag är väldig tveksam, det känns tragisk. Jag har tänkt på att ta bilen och åka antingen på en fjällvandring i Norge eller bila genom europa. 

    Jag älskar vandring men de 3 senaste tillfällena som jag vandrat så var jag med mitt ex i Norge och vandrade, jag är rädd att nu om jag åker ensam så kommer resan bli en stor besvikelse. Däremot har jag ingen aning vart jag ska åka och vad jag ska göra om nu jag vill bila i europa. Jag blir tacksam om ni tipsar mig och blir oerhört glad att ni som rest ensam delar med er upplevelsen så jag inte känner mig ensam i detta. 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-08-29 02:05
    Jag vill lägga till att jag är en kille i 23 års åldern.

  • Svar på tråden Min första ensamresa, behöver tips
  • Prakti­sk58
    Thu 29 Aug 2019 06:07
    #1

    Vandra till Santiago de Compostella. Från Franska gränsen 4 veckor..

  • Anonym (Sara)
    Thu 29 Aug 2019 06:44
    #2

    Skulle jag vandra själv skulle jag vandra där det finns andra människor. Känns inte helt optimalt att fjällvandra själv, säskillt utanför turistsäsong. Så då skulle jag nog anmäla mig till en gruppresa istället.

    Jag har rest med tåg i Europa några gånger, det skulle jag absolut kunna göra själv. Med bil har jag inte rest så det har jag ingen erfarenhet av. Tycker att södra Tyskland och Österike är fint och nåt jag skulle vilja upptäcka mer av.

  • Thu 29 Aug 2019 08:19
    #3
    Praktisk58 skrev 2019-08-29 06:07:40 följande:

    Vandra till Santiago de Compostella. Från Franska gränsen 4 veckor..


    Det skulle jag vilja göra! Verkar otroligt!
  • Anonym (Gofor­it!)
    Thu 29 Aug 2019 22:16
    #4

    Jag skulle vilka tipsa dig att vandra mellan Abisko-Nikkaluokta. Det är en fantastiskt vacker vandring och du kommer inte vara ensam. Jag och min man vandrade där i somras och vi träffade så många trevliga människor, men fick också tid att vara själva under själva vandringen om vi ville för så packat med folk var det inte på leden. Och det var många som gick själva. Vi träffade på en singelkille i din ålder som slog följe med oss ett tag. Vill du har mer tips kring denna vandring så bara fråga på!

  • Tue 3 Sep 2019 10:20
    #5

    Om du reser bra beror det allt på dina personliga preferenser

Svar på tråden Min första ensamresa, behöver tips