• Sun 1 Sep 2019 22:14
    559 visningar
    6 svar
    6
    559

    Tips på trerätters meny

    Hej! Jag älskar att bjuda mina gäster på många olika rätter men vill bjuda på trerätters nästa gång.

    Jag undrar vilka era absolut godaste menyer är.

  • Svar på tråden Tips på trerätters meny
  • Sun 1 Sep 2019 23:14
    #1

    Jag älskar kräftsoppan med kräftost om du inte ätit den till förrätt? Som dessert, det var det en kock i kockarnas kamp som bjöd på marinerade jordgubbar med grönpeppar- och cognacsås, såå gott! Googla det om du inte testat :)

  • Mon 2 Sep 2019 16:17
    #2

    Det låter supergott!! Har inte ätit kräftsoppa men det låter supergott de me! Finns det något speciellt recept du använt?

  • Mon 2 Sep 2019 18:06
    #3

    Eftersom jag är för lokalt och säsongsbetonat så.... tänk så.


    If you have a daughter, be her hero. If you have a son, be his role model. If you have a child, be their heroic role model
  • Mon 2 Sep 2019 21:39
    #4
    Apricospaj skrev 2019-09-02 16:17:30 följande:

    Det låter supergott!! Har inte ätit kräftsoppa men det låter supergott de me! Finns det något speciellt recept du använt?


    Har använt mig av detta, men istället för hönsbuljong har jag tagit 2 fiskbuljongtärningar www.ica.se/recept/lattlagad-kraftsoppa-722443/

    Andra receptet är detta: www.koket.se/pelle_johansson/efterratter_och_godis/frukt_och_bar/jordgubbar_med_gronpepparsas/ nu är ju tyvärr inte jordgubbar i säsong men har kört med frysta och det blev också gott. De ska ändå skivas och marineras med socker så det funkar. Testa! :)
  • Mon 2 Sep 2019 23:17
    #5

    Tusen tack!!!

  • Tue 3 Sep 2019 06:32
    #6

    Har du ingen grundtanke med bjudningen?


    Eller bara en fungerande meny?


    hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
Svar på tråden Tips på trerätters meny