• Sat 7 Sep 2019 07:14
    332 visningar
    4 svar
    4
    332

    Problem i skolan

    Min son har precis börjat förskoleklass o i hans klass går ett barn som gått med honom i förskolan oxå. Detta barn e så elak mot min son. I förskolan bet o spottade han på honom. Igår hade han slagit honom. När detta hände hade läraren tagit in barnet. O detta e inte första gången. Min son har autism o berättar inget för oss så jag får höra allt av mina vänner som har sina barn i samma klass som sonen. Skolan meddelar inget o hur ska jag göra? Ska jag ta kontakt med skolan eller hoppas att de har koll?

  • Svar på tråden Problem i skolan
  • Sat 7 Sep 2019 07:24
    #1

    Ta kontakt med läraren direkt och förklara läget samt prata om hur ni kan lösa detta för din son.

    Det är första året i skolan på minst 10 år. Det ska vara kul nu skapas en glädje att gå dit.

    Det måste din son också få ha.

    Hoppas det löser sig för er

  • LFF
    Tue 10 Sep 2019 10:05
    #2

    Börja med att prata med läraren. Om det inte fungerar, prata med rektorn. Kräv att sonen ska få byta klass och inte behöva gå i samma klass som detta barnet. Om ingen lyssnar, prata med kommunen och Skolinspektionen och byt skola för sonen.

  • LFF
    Tue 10 Sep 2019 10:06
    #3

    En till fråga, har din son en resurs som hjälper honom iom att han har autism? Prata även med denna person i så fall.

  • Wed 11 Sep 2019 09:01
    #4

    Jag mailade en av lärarna o på måndagen pratade hon med mig och de skulle hålla ögonen extra på dem. De tyckte det var jätte bra att jag berättade det för dem för det var ytterligare en sak som sonens värdelösa förskola glömt o berätta för dem vid överrapportering.

    Nej han ska ej byta klass. Han har alla sina kompisar i denna klassen

    Nej han har ingen resurs

Svar på tråden Problem i skolan