• Sun 8 Sep 2019 11:08
    1325 visningar
    13 svar
    13
    1325

    The Sims- konstigaste ni gjort?

    The Sims

    Vad är det konstigaste, hemskaste och roligaste ni gjort?

    Har tydligen en förkärlek för dramatik och invecklade familjeträd. Att döda simmar har inte varit min grej sedan Sims 2 kom :)

  • Svar på tråden The Sims- konstigaste ni gjort?
  • Bertra­m
    Sun 8 Sep 2019 11:42
    #1

    Åh, nu blev jag sugen på att spela the sims! Det värsta var väl typ att göra spöken, men det var mest i the sims 1. Man kunde få ett spöke som brann om de brunnit inne, eller droppade vatten ifall de drunknat.


    Sen dess har jag nog inte gjort så mycket tok. Älskade the sims 3, sen kom 4an och förstörde allt, inte alls samma grej! :/ Skulle gärna spela sims 3 men laggar bara på min dator av nån anledning :(

  • Smultr­onmarm­elad
    Sun 8 Sep 2019 12:16
    #2

    Jag vill få en dotter jämt men får massa söner så antingen gör jag så socialen hämtar dem eller flyttar ifrån dem >.<

    Tyckte också bättre om 3:an men har vant mig vid 4:an nu!

  • Sommar­skugga­n
    Sun 8 Sep 2019 17:16
    #3

    I sims 3 var det roligt att göra varenda kvinna i kvarteret gravid så att han hade sjukt många ungar. Tyvärr blev spelet för segt av den ökade befolkningen.

  • Sun 8 Sep 2019 18:22
    #4

    Åh familje intriger, konstiga konstellationer är ju kul!

    En otrogen far med ungar i varje hus, eller med en älskarinna som fött 6 barn utanför hushållet. Mannen blir påkommen, älskarinnan flyttar in. Befintliga barnen hatar henne och de nya barnen.

    Kanske också, en styvmor som flyttar in, alldeles för ung för den gamla mannen, mannen dör å hon blir rik. Gifter sig sen med sonen.

    Roligast är helt klart att spela legacy challenge, börja med en fattig sim som bara får leva på naturen och sälja fisk, grönsaker och stenar. Sedan genomföra 10 generationer, utan fusk.

  • Mon 9 Sep 2019 13:53
    #5

    Jag insåg precis att det är dåligt med konstigheter i mina nuvarande kvarter, jag måste nog åtgärda det!

    I alla fall. Har ett kvarter där samma man är pappa till alla barn. I ett annat har jag ett gäng män som gift sig och skaffat barn, varit otrogna och fått barn med någon annan, blivit utkastade och gift sig med älskarinnan för att sedan vara otrogna med första frun, bli utkastade igen och gifta om sig med första frun. I en familj blev första barnet omhändertaget, de skaffade ett barn till och när han blev vuxen och valde att adoptera fick han sin storebror som barn. Nu jobbar jag på ett hushåll där en kvinna är fast besluten att skaffa barn med samtliga män i kvarteret!


    Through the darkness of future's past, the magician longs to see. One chants out between two worlds... Fire... walk with me!
  • Mon 9 Sep 2019 18:03
    #6

    Jag tror jag måste installera the sims igen. 3 eller 4, vad tycker ni? Jag har bara spelat base game av 4, så vet inte så mycket om expansionerna.


    If you have a daughter, be her hero. If you have a son, be his role model. If you have a child, be their heroic role model
  • Mon 9 Sep 2019 18:08
    #7
    AniieeHär skrev 2019-09-09 18:03:24 följande:
    Jag tror jag måste installera the sims igen. 3 eller 4, vad tycker ni? Jag har bara spelat base game av 4, så vet inte så mycket om expansionerna.
    Trean. Där har man en öppen värld, bilar, och create a style, bland annat. 
  • Bananb­öjaren
    Mon 9 Sep 2019 18:12
    #8

    Har inte spelat sims på 15år. I ettan brukade jag flytta in en massa singlar. Sen hade jag en player som minglade med dom tills dom flyttade in och tog med sig hela hushållets pengar. Sen dränkte jag dom och gick vidare till nästa. Snabba cash, fick en stor gravgård på köpet.

  • Mon 9 Sep 2019 18:14
    #9
    SweeneyTodd skrev 2019-09-09 18:08:29 följande:
    Trean. Där har man en öppen värld, bilar, och create a style, bland annat. 
    4an har inte det?
    If you have a daughter, be her hero. If you have a son, be his role model. If you have a child, be their heroic role model
  • Mon 9 Sep 2019 18:14
    #10
    AniieeHär skrev 2019-09-09 18:14:10 följande:
    4an har inte det?
    Nej. 
  • Bertra­m
    Mon 9 Sep 2019 19:04
    #11
    -1 +1
    AniieeHär skrev 2019-09-09 18:03:24 följande:

    Jag tror jag måste installera the sims igen. 3 eller 4, vad tycker ni? Jag har bara spelat base game av 4, så vet inte så mycket om expansionerna.


    4an är kass! Ser snyggt ut men sättet man bygger på är annorlunda/konstigt, man vänjer sig inte vid det, inga kvarter etc. Känns mer begränsat. 


    Fixade trean igår bara pga den här tråden, haha.

  • Tue 10 Sep 2019 13:33
    #12
    Bananböjaren skrev 2019-09-09 18:12:18 följande:

    Har inte spelat sims på 15år. I ettan brukade jag flytta in en massa singlar. Sen hade jag en player som minglade med dom tills dom flyttade in och tog med sig hela hushållets pengar. Sen dränkte jag dom och gick vidare till nästa. Snabba cash, fick en stor gravgård på köpet.


    Efter att ha installerat House Party brukade jag ha stora fester i källaren och plocka bort utgångarna. Hemsökt källare, check!
    Through the darkness of future's past, the magician longs to see. One chants out between two worlds... Fire... walk with me!
  • Wed 11 Sep 2019 11:43
    #13

    Jag provspelade för säkert 10 år sen. Vet inte vilken version det var. 
    Jag skapade ett rum utan dörrar eller fönster, helt tomt förutom en fåtölj och ett digert barskåp. Min Sim bara satt och drack sig full oavbrutet tills han kolade av tristess (och troligen, alkohol)

    I övriga huset bodde en familj som skötte sig normalt. 

Svar på tråden The Sims- konstigaste ni gjort?