• Anonym (Hund)

    Hund

    Hur ofta brukar ni gå ut med eran hundar?

    Jag går ut med den 5 till 6 gånger dagligen

    Jag vet om en familj som bara går ut med hunden 1 gång om dagen på mini promenad som tar max 15 min.Undrar man vf är ni inte ofta med hunden

    Ja vi har inte lust

    Jag tycker de så synd

    Deras son gör likadant tar ut hans hund 2 gånger om dagen

  • Svar på tråden Hund
  • Dexter dot com
    Anonym (Hund) skrev 2019-09-10 00:21:06 följande:

    Hur ofta brukar ni gå ut med eran hundar?

    Jag går ut med den 5 till 6 gånger dagligen

    Jag vet om en familj som bara går ut med hunden 1 gång om dagen på mini promenad som tar max 15 min.Undrar man vf är ni inte ofta med hunden

    Ja vi har inte lust

    Jag tycker de så synd

    Deras son gör likadant tar ut hans hund 2 gånger om dagen


    Det är naturligtvis inte ok att inte tillgodose hundens behov av motion och aktivering . Har du pratat med dom om att en hund enl lag behöver få komma ut minst var 6e timme ( valpar, sjuka hundar och äldre hundar ska rastas oftare) och dom inte lyssnar så tycker jag du ska ringa Länsstyrelsen och göra en anmälan.
    Personligen promenerar jag minst 3 h/dag uppdelat på 4-5 promenader + att dom har fri tillgång till trädgården när vi är hemma.
  • Anonym (Hundägare)
    BurningDiamond skrev 2019-09-10 11:07:15 följande:

    Du menat att mellan 22-23 och 11, dvs 12-13 timmar, så ska hunden hålla sig?


    Hundarna ligger ju och sover. Går du upp mitt i natten för att gå ut med en vuxen hund?
  • BurningDiamond
    Anonym (Hundägare) skrev 2019-09-10 11:24:08 följande:
    Hundarna ligger ju och sover. Går du upp mitt i natten för att gå ut med en vuxen hund?
    Min sovtid och hundens sovtid är inte 12-13 sammanhängande timmar per dygn.

    Och ja, det händer att jag går ut mitt  natten om min hund behöver det. Nu i sommar har det t. ex. varit för varmt att gå mycket mer än runt kvarteret under dagtid, så våra långa promenader har fått infalla mellan 22-07, det har oftast varit 3 turer på ca 3 timmar sammanlagt.
  • Anonym (Hundägare)
    BurningDiamond skrev 2019-09-10 11:42:46 följande:

    Min sovtid och hundens sovtid är inte 12-13 sammanhängande timmar per dygn.

    Och ja, det händer att jag går ut mitt  natten om min hund behöver det. Nu i sommar har det t. ex. varit för varmt att gå mycket mer än runt kvarteret under dagtid, så våra långa promenader har fått infalla mellan 22-07, det har oftast varit 3 turer på ca 3 timmar sammanlagt.


    Om hunden behöver gå ut, står vid dörren och gnäller är det såklart en sak. Mina hundar ligger som sagt och sover. Du är en extrem hundägare om du promenerar 3 timmar om dygnet.
  • LFF
    Anonym (Hundägare) skrev 2019-09-10 11:57:31 följande:
    Om hunden behöver gå ut, står vid dörren och gnäller är det såklart en sak. Mina hundar ligger som sagt och sover. Du är en extrem hundägare om du promenerar 3 timmar om dygnet.
    Det är ju inte ett dugg konstigt att vara ute i 3 timmar per dygn med sin hund. 2-3 kortare promenader på 20-30 minuter och sen en långpromenad på dryga 2 timmar. 
  • BurningDiamond
    Anonym (Hundägare) skrev 2019-09-10 11:57:31 följande:
    Om hunden behöver gå ut, står vid dörren och gnäller är det såklart en sak. Mina hundar ligger som sagt och sover. Du är en extrem hundägare om du promenerar 3 timmar om dygnet.
    Hahhahaha! Du är rolig du!

    3 timmar promenad per dygn är i minsta lag för vilken vuxen, frisk hund som helst, från chihuahua till husky, vinthund eller yorkie, eller vilken annan ras eller blandras som helst.

    Känns som en usel hundägare som inte låter hunden kissa på 12-13 timmar och inte aktiverar sin hund både fysiskt och mentalt om dagarna.
  • Anonym (Hundägare)
    BurningDiamond skrev 2019-09-10 12:14:22 följande:

    Hahhahaha! Du är rolig du!

    3 timmar promenad per dygn är i minsta lag för vilken vuxen, frisk hund som helst, från chihuahua till husky, vinthund eller yorkie, eller vilken annan ras eller blandras som helst.

    Känns som en usel hundägare som inte låter hunden kissa på 12-13 timmar och inte aktiverar sin hund både fysiskt och mentalt om dagarna.


    Det är få som går en promenad på 3 timmar. Men du får gärna trycka ner mig. Jag är ute på en långpromenad just nu med mina hundar. De är väldigt sällan ensamma. De har ett betydligt bättre hundliv än de första hundar som är ensamma hela dagen. Stackars stackars hundar som får sovmorgon. De blir arga de dagar jag måste slita upp de vid halv 7 för att gå ut. DE SOVER. Tydligen svårt att fatta :)
  • Anonym (Hundägare)
    LFF skrev 2019-09-10 12:04:17 följande:

    Det är ju inte ett dugg konstigt att vara ute i 3 timmar per dygn med sin hund. 2-3 kortare promenader på 20-30 minuter och sen en långpromenad på dryga 2 timmar. 


    Du tror verkligen högt om Sveriges hundägare. De flesta går inte en långpromenad på två timmar.
  • Anonym (----)

    Vet inte vilket som är värst, folk som missköter sina djur eller folk som ser detta men inte gör något - samma skräpmänniskor egentligen

  • Anonym (EnTvå)

    Vi går ut med vår hund 1-2 gånger per dag.

Svar på tråden Hund