• Anonym (Hund)
    Tue 10 Sep 2019 00:21
    467 visningar
    55 svar
    55
    467

    Hund

    Hur ofta brukar ni gå ut med eran hundar?

    Jag går ut med den 5 till 6 gånger dagligen

    Jag vet om en familj som bara går ut med hunden 1 gång om dagen på mini promenad som tar max 15 min.Undrar man vf är ni inte ofta med hunden

    Ja vi har inte lust

    Jag tycker de så synd

    Deras son gör likadant tar ut hans hund 2 gånger om dagen

  • Svar på tråden Hund
  • Tue 10 Sep 2019 12:49
    #21
    +1
    Anonym (EnTvå) skrev 2019-09-10 12:44:28 följande:

    Vi går ut med vår hund 1-2 gånger per dag.


    Varför har ni hund om ni inte förstår eller är villiga att tillgodose hundens mest grundläggande behov?
  • Tue 10 Sep 2019 12:49
    #22
    +1
    Anonym (Hundägare) skrev 2019-09-10 11:57:31 följande:
    Om hunden behöver gå ut, står vid dörren och gnäller är det såklart en sak. Mina hundar ligger som sagt och sover. Du är en extrem hundägare om du promenerar 3 timmar om dygnet.
    Verkligen inget extremt med det.
  • Anonym (Hundä­gare)
    Tue 10 Sep 2019 13:17
    #23
    -1
    Pope Joan II skrev 2019-09-10 12:49:44 följande:
    Verkligen inget extremt med det.
    Beror på vad man jämför med. Nu är det här ett inlägg om en hund som knappt får komma ut alls. Jag har kontakt med många vanliga hundägare. De går verkligen inte en långpromenad på 2 timmar+ småpromenader per dygn. De flesta har ett arbete, och går en promenad på runt 30 min när de kommer hem från jobbet. 
  • LFF
    Tue 10 Sep 2019 13:23
    #24
    +1
    Anonym (Hundägare) skrev 2019-09-10 12:20:52 följande:
    Du tror verkligen högt om Sveriges hundägare. De flesta går inte en långpromenad på två timmar.
    Nej, och de flesta hundägare borde inte ha hund eftersom de inte vet hur man sköter en hund, uppfostrar en hund eller läser hund. Bara för att de flesta är rätt usla hundägare så betyder inte det att det är den mallen man ska gå efter.
  • LFF
    Tue 10 Sep 2019 13:28
    #25
    +1
    Anonym (Hundägare) skrev 2019-09-10 13:17:02 följande:
    Beror på vad man jämför med. Nu är det här ett inlägg om en hund som knappt får komma ut alls. Jag har kontakt med många vanliga hundägare. De går verkligen inte en långpromenad på 2 timmar+ småpromenader per dygn. De flesta har ett arbete, och går en promenad på runt 30 min när de kommer hem från jobbet. 
    Jag har varit hundägare. Min hund var hos dagmatte när jag jobbade. Vi hade ca 15-20 minuters promenad till dagmatten som vi gick varje morgon och sen när jag hämtade honom på eftermiddagen. Under dagen hos dagmatten blev det 2-3 promenader där det ena var en långpromenad på allt mellan 1 och 4 timmar beroende på väder och ork hos dagmatten (pigg pensionär). Sen en 20-40 minuters promenad på kvällen innan läggdags.

    Helgerna var det ju jag som tog promenaderna istället och långpromenader på 2-3 timmar var liksom ingen konstighet. Vi gick inte hela den tiden utan en del av tiden ägnades åt aktivering av hunden i form av lydnadsträning tex eller bad (vattenapportträning). 

    Men som sagt, många hundägare borde inte ha hund. Har träffat på många sådana genom åren.
  • Anonym (Fluff­o)
    Tue 10 Sep 2019 14:23
    #26

    Vi går första promenaden vid 9-10 ca 20-30 min på morgonen. Vi går till mitt arbete där hunden är med hela dagen. 
    Går en kortare kissrunda vid 14.
    20-30 min promenad hem vid 18.00
    sen på kvällen är vi ute allt mellan 20-22, promenad/rastgård/cyklar. 
    Tar vi långpromenaden tidigare på kvällen går vi ut för en sista kiss vid 22-23.
    På helgerna går vi ut på lite längre äventyr i nån skog :)

    Hunden är en riktig sjusovare och behöver oftast inte upp speciellt tidigt för att kissa om vi går sista svängen vid 22-23.

    Du bör anmäla den hundägaren! Tänk dig själv att bara få kissa en gång per dygn. Gör den ifrån sig inomhus istället?

  • Anonym (EnTvå­)
    Tue 10 Sep 2019 14:27
    #27
    -1
    Pope Joan II skrev 2019-09-10 12:49:18 följande:
    Varför har ni hund om ni inte förstår eller är villiga att tillgodose hundens mest grundläggande behov?
    Du hoppar verkligen innan du tittar du.
  • Tue 10 Sep 2019 15:12
    #28
    +1
    Anonym (Hundägare) skrev 2019-09-10 12:18:29 följande:
    Det är få som går en promenad på 3 timmar. Men du får gärna trycka ner mig. Jag är ute på en långpromenad just nu med mina hundar. De är väldigt sällan ensamma. De har ett betydligt bättre hundliv än de första hundar som är ensamma hela dagen. Stackars stackars hundar som får sovmorgon. De blir arga de dagar jag måste slita upp de vid halv 7 för att gå ut. DE SOVER. Tydligen svårt att fatta :)
    Jag har inte läst någon i tråden som skriver att de går en 3-timmes promenad på daglig basis.

    Att inte få gå på toa på över 12 timmar är inte ett bra hundliv. Att vara inaktiv i minst 21 timmar om dygnet är inte ett bra hundliv.
  • Tue 10 Sep 2019 15:15
    #29
    Anonym (Hundägare) skrev 2019-09-10 13:17:02 följande:
    Beror på vad man jämför med. Nu är det här ett inlägg om en hund som knappt får komma ut alls. Jag har kontakt med många vanliga hundägare. De går verkligen inte en långpromenad på 2 timmar+ småpromenader per dygn. De flesta har ett arbete, och går en promenad på runt 30 min när de kommer hem från jobbet. 
    Nej, de flesta usla hundägare gör som du beskriver. Bara för att det finns många kassa hundägare gör inte att det är ok att själv vara en dålig ägare. Vem vill sträva efter att vara undermålig?
  • Anonym (Hundä­gare)
    Tue 10 Sep 2019 15:34
    #31
    -1
    BurningDiamond skrev 2019-09-10 15:12:30 följande:

    Jag har inte läst någon i tråden som skriver att de går en 3-timmes promenad på daglig basis.

    Att inte få gå på toa på över 12 timmar är inte ett bra hundliv. Att vara inaktiv i minst 21 timmar om dygnet är inte ett bra hundliv.


    Haha. Du har uppenbarligen noll kunskap om hundar. De har ett stort behov av att sova/vila. Mina sover på natten/morgonen.
Svar på tråden Hund