• Tue 10 Sep 2019 09:23
    790 visningar
    4 svar
    4
    790

    Funderingar kring hysterektomi

    Hej!

    Någon som gjort hysterektomi?

    Efter ett antal missfall, var det dags för missfallsutredning. Blodproven såg bra ut. Men när de gjorde en spolning av livmodern såg vi något som inte ska vara där, något som måste bort. Läkaren kunde inte se exakt var det var, så det blev en remiss för att göra en hysterektomi.

    Jag vill bara få detta gjort nu så vi kan fortsätta med att försöka få vårt efterlängtade barn, har nu det senaste året fått hjälp via ivf men det har slutat med MA samt MF????

    Nu skulle jag vilja ha er hjälp, någon som gjort hysterektomi?

    Hur lång tid tog det efter att remissen var skickad till att ni fick tid?

    Hur lång tid tog självaste operationen?

    Fick ni åka hem samma dag?

    Hur lång tid tog det innan tinget vart analyserat o ni fick besked vad det var?

    Hur mådde ni efteråt?

    Tack för svar??

  • Svar på tråden Funderingar kring hysterektomi
  • Barbro­45
    Tue 10 Sep 2019 09:28
    #1

    Har du uppfattat läkarnas uppgifter korrekt? En hysterektiom innebär att man tar bort livmodern, då kan man ju inte bli gravid. Är det kanske något annat ingrepp som planeras.

  • Tue 10 Sep 2019 09:42
    #2

    Det vart fel ord...inte hysterektomi...utan hysteroskopi...

    Var tvungen att dubbelkolla i min journal...Tack för din uppmärksamhet!!!

  • Tue 10 Sep 2019 09:55
    #3

    [quote=79890982][quote-nick]Barbro45 skrev 2019-09-10 09:28:27 följande:[/quote-nick]Har du uppfattat läkarnas uppgifter korrekt? En hysterektiom innebär att man tar bort livmodern, då kan man ju inte bli gravid. Är det kanske något annat ingrepp som planeras.[/

    Det blev fel...det ska vara en hysteroskopi, tack för att du ifrågasatte det ????

  • Tue 10 Sep 2019 16:17
    #4

    Jag har gjort hysto på ivfSerum (privatklinik) i Aten pgr av mina upprepade missfall.

    Ingen väntetid alls, jag bara mailade och beställde tid.

    Utomlands blir man sövd vid hysto (i Sverige är man vaken under tiden).

    Jag kom dit tidigt på morgonen, blev sövd, de gjorde hyston (tog bort förtjockad slemhinna) inget annat hittadas). Sen efter jag vaknade fick jag en dvd med film från min hysto, som jag sen gick igenom med kirurgen samma dag och fick papper på resultaten. Sen på kvällen samma dag tog vi flyget hem till Sverige.

Svar på tråden Funderingar kring hysterektomi