• Anonym (anony­m)
    Tue 10 Sep 2019 13:53
    6183 visningar
    206 svar
    206
    6183

    Han hade sex med mig när jag sov strax efter förlossningen

    Vet inte vart jag ska ta vägen riktigt och känner att jag behöver skriva av mig! Jag och min man fick en fin liten son för tre veckor sedan och jag har därmed förklarat noga för honom att sex är uteslutet just nu då jag inte vill försöka såhär tidigt efter förlossningen. Har även klargjort för honom att oskyddat sex inte är ett alternativ förrän jag har börjat med preventivmedel som jag ska ordna på efterkontrollen om några veckor och infektionsrisken är han väl medveten om. 

    Vi har myst några gånger och så fort han insisterat på att han vill ha sex så har jag sagt ifrån. Men så vaknade jag i förrgår av att han hade oskyddat sex med mig medan jag sov, vilket han först förnekade och därefter bortförklarade med att "den råkade slinka in när jag myste med dig". Hade rätt så ont efteråt, blödde lite ljusrött blod och var väldigt orolig över både graviditet samt infektionsrisk. Var såklart även djupt besviken på att han valde sin lust på min hälsas bekostnad. Jag visade tydligt att det inte var okej att bete sig så men valde trots allt att försöka bortse från vad som hänt, inte minst för vår 3-veckors sons skull. 

    Inatt vaknade jag av att det hände igen, denna gången gjorde det riktigt ont och jag puttade bort honom och sprang in på toa där jag såg att det börjat blöda även denna gången. Hans bortförklaring var att han trodde han var precis vid öppningen, vilket jag anser vara skitsnack då jag kände att det var ordentligt sex långt in. Han säger även att han känner sig fruktansvärt hemsk, äcklig, att han inte kan kontrollera sig etc.

    Vet verkligen inte vad jag ska göra, detta är en helt ny sida av honom som jag aldrig sett under våra fem år tillsammans (dock så har jag aldrig inte kunnat ha sex tidigare så det förklarar kanske saken) och jag känner mig så himla ledsen över att han i stunden inte bryr sig alls om varken mina känslor eller min hälsa. Han är verkligen världens finaste person bortsett från dessa händelserna och det faktum att vi har en liten nyfödd gör att det hela känns så mycket värre.

    Vad hade ni gjort i min situation?

  • Svar på tråden Han hade sex med mig när jag sov strax efter förlossningen
  • Tue 10 Sep 2019 13:58
    #1
    -2 +8

    Om han inte kan låta bli att våldta dig måste han ju söka vård. Och hitta nån annanstans att sova under tiden.

    Fy vilken sits. Det är ju inte med en så liten nyfödd man vill separera.

  • Anonym (Våldt­äkt)
    Tue 10 Sep 2019 14:00
    #2
    -1 +7

    Det är ju fanimej våldtäkt!!! Och inte bara en utan TVÅ gånger! Låter som han har allvarliga problem, sexmissbrukare. Han kan väl för sjutton använda sin egen hand om lusten blir övermäktig!

  • Anonym (Qwert­y)
    Tue 10 Sep 2019 14:01
    #3
    -1 +5
    Anonym (anonym) skrev 2019-09-10 13:53:07 följande:

    Vet inte vart jag ska ta vägen riktigt och känner att jag behöver skriva av mig! Jag och min man fick en fin liten son för tre veckor sedan och jag har därmed förklarat noga för honom att sex är uteslutet just nu då jag inte vill försöka såhär tidigt efter förlossningen. Har även klargjort för honom att oskyddat sex inte är ett alternativ förrän jag har börjat med preventivmedel som jag ska ordna på efterkontrollen om några veckor och infektionsrisken är han väl medveten om. 

    Vi har myst några gånger och så fort han insisterat på att han vill ha sex så har jag sagt ifrån. Men så vaknade jag i förrgår av att han hade oskyddat sex med mig medan jag sov, vilket han först förnekade och därefter bortförklarade med att "den råkade slinka in när jag myste med dig". Hade rätt så ont efteråt, blödde lite ljusrött blod och var väldigt orolig över både graviditet samt infektionsrisk. Var såklart även djupt besviken på att han valde sin lust på min hälsas bekostnad. Jag visade tydligt att det inte var okej att bete sig så men valde trots allt att försöka bortse från vad som hänt, inte minst för vår 3-veckors sons skull. 

    Inatt vaknade jag av att det hände igen, denna gången gjorde det riktigt ont och jag puttade bort honom och sprang in på toa där jag såg att det börjat blöda även denna gången. Hans bortförklaring var att han trodde han var precis vid öppningen, vilket jag anser vara skitsnack då jag kände att det var ordentligt sex långt in. Han säger även att han känner sig fruktansvärt hemsk, äcklig, att han inte kan kontrollera sig etc.

    Vet verkligen inte vad jag ska göra, detta är en helt ny sida av honom som jag aldrig sett under våra fem år tillsammans (dock så har jag aldrig inte kunnat ha sex tidigare så det förklarar kanske saken) och jag känner mig så himla ledsen över att han i stunden inte bryr sig alls om varken mina känslor eller min hälsa. Han är verkligen världens finaste person bortsett från dessa händelserna och det faktum att vi har en liten nyfödd gör att det hela känns så mycket värre.

    Vad hade ni gjort i min situation?


    Våldtäkt bör (ska) anmälas. Även om det är ens partner. Sedan hade jag personligen slängt ut han och dumpat honom.
  • DVQ
    Tue 10 Sep 2019 14:05
    #4
    -1 +3

    En sådan man skulle jag lämna.

    En del män beter sig illa för att de KAN. Han anser sig ha ett maktövertag nu. Han tror antagligen inte att du kommer att lämna honom när ni har en tre veckors son ihop. Det kan vara därför som du inte sett den här sidan förut.

  • Anonym (H)
    Tue 10 Sep 2019 14:06
    #5
    -1 +3

    Men låt dumfan ligga på soffan och skämmas.. Sjukt respektlöst beteende!

  • Anonym (Jj)
    Tue 10 Sep 2019 14:07
    #6
    +2

    En kuk "råkar" aldrig bara slinka in! Har han så dålig kontroll över sig själv då behöver han hjälp! Finns aldrig en bra bortförklaring till sånt. Man myser inte öht så nära någon utan att man vet att det är ok för den andre. Skulle aldrig delat säng med någon som gjorde så! Det är inte en riktigt man! Vilket svek!

  • Anonym (.....­.)
    Tue 10 Sep 2019 14:08
    #7
    -3 +2

    En kan ju hoppas att han gör det i sömnen och inte är riktigt medveten om vad han gör.
    (Både jag och min man kan börja pilla på varandra i sömnen)
    Jag hoppas verkligen inte att han är vid fullt medvetande och beter sig så!


    1. Han får sova med kalsonger/pjamasbyxor.
    2. Funkar inte det är han ju hänvisad till soffan/gästrum/balkongen vart det nu finns plats.

  • Tue 10 Sep 2019 14:10
    #8
    Anonym (......) skrev 2019-09-10 14:08:53 följande:

    En kan ju hoppas att han gör det i sömnen och inte är riktigt medveten om vad han gör.
    (Både jag och min man kan börja pilla på varandra i sömnen)
    Jag hoppas verkligen inte att han är vid fullt medvetande och beter sig så!


    1. Han får sova med kalsonger/pjamasbyxor.
    2. Funkar inte det är han ju hänvisad till soffan/gästrum/balkongen vart det nu finns plats.


    Dummaste jag hört!
    Lämna det jävla sjuka aset!
  • Anonym (Hanna­)
    Tue 10 Sep 2019 14:11
    #9
    -1 +4

    Det där är bara början. Nu känner han att du är fast. Ni har barn ihop och du kan inte lämna så då kan han göra vad han vill med dig.

    Det där är ALLVARLIGT. Det är våldtäckt. Dessutom så är det helt sjukt. Du har knappt hunnit läka och infektionsrisken är stor. Han gör illa dig fysiskt bara för att få ha sex. Du måste flytta därifrån.

  • Anonym (Botte­n is nådd)
    Tue 10 Sep 2019 14:14
    #10
    +3

    Hans dåliga samvete handlar om att du ska tycka synd om honom så att det blir okej att ha sex....

Svar på tråden Han hade sex med mig när jag sov strax efter förlossningen