• Anonym (Funde­rsam)
    Wed 11 Sep 2019 13:04
    3745 visningar
    199 svar
    199
    3745

    Har förskolan rätt?

    Förskolan påstår att jag inte får ha barnet där när jag ska på möten i de stora barnens skola, stämmer verkligen det?

  • Svar på tråden Har förskolan rätt?
  • Anonym (Ellie­)
    Wed 11 Sep 2019 13:17
    #11
    -1 +1
    Anonym (Fundersam) skrev 2019-09-11 13:04:20 följande:

    Förskolan påstår att jag inte får ha barnet där när jag ska på möten i de stora barnens skola, stämmer verkligen det?


    Ja det stämmer i sak. Men de är ju löjligt oflexibla om de inte låter dig gå på ett möte utan ditt barn oavsett.

    Var jag du så hade jag bara sagt att barnet kommer vara längre den dagen pga ett möte utan att precisera närmare.
  • Anonym (Funde­rsam) Trådstartaren
    Wed 11 Sep 2019 13:17
    #12
    Anonym (.) skrev 2019-09-11 13:11:35 följande:

    Får du betalt av din arbetsgivare att gå på föräldramöte?


    Det är inget föräldramöte. Man får ju gå på läkarbesök, man får tom vabba för ett barn och lämna det andra, så varför inte andra möten?
  • Anonym (Funde­rsam) Trådstartaren
    Wed 11 Sep 2019 13:19
    #13
    Anonym (Ellie) skrev 2019-09-11 13:17:41 följande:

    Ja det stämmer i sak. Men de är ju löjligt oflexibla om de inte låter dig gå på ett möte utan ditt barn oavsett.

    Var jag du så hade jag bara sagt att barnet kommer vara längre den dagen pga ett möte utan att precisera närmare.


    Är ingen ändring i tiden, men skolan är i samma byggnad, så de ser ofta när jag kommer.
  • Anonym (Funde­rsam) Trådstartaren
    Wed 11 Sep 2019 13:22
    #14
    -1 +1

    Så isf måste jag gå dit, hämta minsta, gå hem igen och lämna till en barnvakt, gå tillbaka igen, gå på mötet, gå hem och hämta barnet igen och ta tillbaka det till förskolan innan jag går tillbaka till jobbet. Låter ju väldigt rimligt.

  • Anonym (??)
    Wed 11 Sep 2019 13:22
    #15
    -1 +1

    Är skrämmande om det är så som någon påstår.

    Om jag har ett möte med rektor lärare och skolpsykolog så ska jag inte ha rätt att ha mitt yngsta barn på förskola?

    Med vanlig arbetarlön , maxtaxa o tre barn varav ett som har stora problem i skolan så har inte jag råd att skaffa barnvakt och har inget nät att lämna mitt yngsta hos för den peng det kostar att anställa en tillförlitlig barnvakt. Lämnar inte heller barnet för en billigare peng hos en människa barnet inte har någon form av relation till.

    Om jag går från jobbet för att gå på ett möte av ovanstående slag. åker jag väl inte o hämtar mitt förskolebarn, tar med det på möte för att sen lämna åter på förskola o sen tillbaka till arbetet???

    Självklart har man rätt att efter dialog med förskola gå på viktigt möte.

  • Anonym (A)
    Wed 11 Sep 2019 13:23
    #16
    -2
    Så isf måste jag gå dit, hämta minsta, gå hem igen och lämna till en barnvakt, gå tillbaka igen, gå på mötet, gå hem och hämta barnet igen och ta tillbaka det till förskolan innan jag går tillbaka till jobbet. Låter ju väldigt rimligt.

    Rimligt? Jvligt orimligt!
  • Gameof­throne­s
    Wed 11 Sep 2019 13:25
    #17

    Har man tid 7 - 15. Så är det den tusen som gäller du kan inte lämna barnet under den tiden du kan inte komma kl. 11. Hej kommer om 2 timmar. Hej då.

    Fsk är flexibla om du måste iväg nån 30 min före din tid. 7.00. Du kan hämta tidigare om ni ska iväg på annat viktigt.

    Så har det varit för mina tre. Har min minsta kvar där. Mot oss är dem flexibla väldigt snälla är dem. Och vi kommer alltid i tid, ringer/ säger till om vi har en annan tid till nått annat. Vi ringer när barnen är sjuka mm.

  • Anonym (Ellie­)
    Wed 11 Sep 2019 13:34
    #18
    +1
    Anonym (Fundersam) skrev 2019-09-11 13:19:33 följande:

    Är ingen ändring i tiden, men skolan är i samma byggnad, så de ser ofta när jag kommer.


    Är det inom tiden är det ju helt orimligt att de vill att du ska hämta tidigare pga att du ska på ett möte. Gör de det eller funderar du bara på reglerna?

    Jag hade bara gjort det, hade inte ens brytt mig om att fråga.
  • Anonym (.)
    Wed 11 Sep 2019 13:35
    #19
    +1
    Anonym (Ellie) skrev 2019-09-11 13:17:41 följande:
    Ja det stämmer i sak. Men de är ju löjligt oflexibla om de inte låter dig gå på ett möte utan ditt barn oavsett.

    Var jag du så hade jag bara sagt att barnet kommer vara längre den dagen pga ett möte utan att precisera närmare.
    Du tror alltså på fullt allvar att det handlar om ett enda barn som kräver skattefinansierad barnvakt?
  • Anonym (.)
    Wed 11 Sep 2019 13:37
    #20
    +1
    Anonym (A) skrev 2019-09-11 13:15:58 följande:
    Den tid du inte arbetar/studerar är din fritid. På fritiden gör man inte bara roliga saker, man går till tandläkaren, möten på skolan, möten i BRF osv.

    Helt ärligt, är ni många här som får en tandläkartid mitt på dagen som går till fsk och hämtar barnet först för att det är på er fritid som det sker? När besöket skulle ta 30 min och sen jobbar ni vidare resten av dagen?
    Det tror jag inte på. För egen del så har jag definitivt inte gjort det.
    Jag har och kommer aldrig att gå till läkare osv på arbetstid. Det gör jag på min fritid och ja, jag skaffar privat barnvakt. Bara för att du utnyttjar systemet och låter skattebetalarna stå för det betyder det inte att alla har samma parasiterande inställning till skattefinansierad verksamhet, tvärtom, de flesta försöker göra rätt för sig utan att utnyttja andra för sin egen bekvämlighets skull. 
Svar på tråden Har förskolan rätt?