• Wed 11 Sep 2019 14:25
    2430 visningar
    11 svar
    11
    2430

    Ge mig hopp!!

    Hej,

    Jag fick en 5-dagars blastocyst insatt den 3/9 och kunde inte hålla mig längre så jag testade imorse med testet som jag fick från kliniken. Negativt

    Är det helt kört nu? Finns det nån som har testat neg på ruvardag 8 för att sen få positivt? Solskenshistorier tack, är så jäkla ledsen och vet inte hur många återföringar och ruvar-terror till jag orkar med!

  • Svar på tråden Ge mig hopp!!
  • Wed 11 Sep 2019 16:27
    #1

    Jag har testat negativt på dag 8, och sen fått positivt några dagar senare, vänta minst 4 dagar till innan du testar! Lycka till

  • Anonym (Blodp­rov ger säkrar­e result­at)
    Wed 11 Sep 2019 17:17
    #2

    Köp en blodprovsremiss genom Werlabs.se eller Blodkollen.se och ta blodprov och mät hcg istället. Blodprov ger säkrare resultat än urinsticka. Hcg-resultat 5 och över det, betyder gravid.

    Alternativt ta ett Clearblue digitalt graviditetstest på ruvardag 12.

    Lycka till !

  • Wed 11 Sep 2019 21:06
    #3
    Klora skrev 2019-09-11 16:27:36 följande:

    Jag har testat negativt på dag 8, och sen fått positivt några dagar senare, vänta minst 4 dagar till innan du testar! Lycka till


    Åh, tack för svar!! Var det ivf? Isåfall, var det 5-dagars och hade du några symptom? <3
  • Wed 11 Sep 2019 21:07
    #4
    Anonym (Blodprov ger säkrare resultat) skrev 2019-09-11 17:17:10 följande:

    Köp en blodprovsremiss genom Werlabs.se eller Blodkollen.se och ta blodprov och mät hcg istället. Blodprov ger säkrare resultat än urinsticka. Hcg-resultat 5 och över det, betyder gravid.

    Alternativt ta ett Clearblue digitalt graviditetstest på ruvardag 12.

    Lycka till !


    Ska fundera på blodprov...känns bara som att det är kört ändå med tanke på neg test på dag 8....
  • Wed 11 Sep 2019 21:52
    #5

    Jag gjorde ÄD insättning av 2 färska blastos (6dagars) och testade negativt med urinsticka (dag 7 eller 8) men testade positivt på blodprov sen på dag 12. Hade tagit kortison så hade inga symptom alls. När jag blivit gravid naturligt hemma så har jag haft mycket mer symtom tidigt.

  • Wed 11 Sep 2019 23:04
    #6
    UndrandeSökare skrev 2019-09-11 21:52:42 följande:

    Jag gjorde ÄD insättning av 2 färska blastos (6dagars) och testade negativt med urinsticka (dag 7 eller 8) men testade positivt på blodprov sen på dag 12. Hade tagit kortison så hade inga symptom alls. När jag blivit gravid naturligt hemma så har jag haft mycket mer symtom tidigt.


    Läste din profil och WOW vilken resa ni har gjort! Hoppas så innerligt att ni får er efterlängtade bebbe ??

    Är kortisonet för att sänka immunförsvaret?

    Får testa igen om ett par dagar...för att stilla sinnet, om inget annat!
  • Wed 11 Sep 2019 23:05
    #7
    UndrandeSökare skrev 2019-09-11 21:52:42 följande:

    Jag gjorde ÄD insättning av 2 färska blastos (6dagars) och testade negativt med urinsticka (dag 7 eller 8) men testade positivt på blodprov sen på dag 12. Hade tagit kortison så hade inga symptom alls. När jag blivit gravid naturligt hemma så har jag haft mycket mer symtom tidigt.


    PS. Det skulle vara ett hjärta efter ?bebbe? inte frågetecken haha
  • Thu 12 Sep 2019 07:12
    #8
    Shishii skrev 2019-09-11 23:04:21 följande:

    Läste din profil och WOW vilken resa ni har gjort! Hoppas så innerligt att ni får er efterlängtade bebbe ??

    Är kortisonet för att sänka immunförsvaret?

    Får testa igen om ett par dagar...för att stilla sinnet, om inget annat!


    Bra att du läste min historia ! Ja, vi har kämpat länge.

    Jag använder Trombyl och Fragminsprutor mot min koagulationssjukdom, och Kortison och intralipiddropp för att lugna och balansera immunförsvaret så att det inte attackerar och dödar embryona. Detta på ordination av Dr Dimitri på Life clinic i Aten som utreder och behandlar om man får upprepade missfall eller inte blir gravid.

    Du är välkommen till Atentråden här på Familjeliv för mer info om du vill. Den heter "Vi som snart är gravida efter utredning i Aten".

    Jag kan också rekommendera boken "is your body babyfriendly" av Alan E Beer. Jättebra bok som berättar allt man behövet veta om fertilitetsproblem och immunbehandling.

    Hoppas det går bra för dig vid ditt nästa test !
  • Thu 12 Sep 2019 08:57
    #9
    UndrandeSökare skrev 2019-09-12 07:12:12 följande:

    Bra att du läste min historia ! Ja, vi har kämpat länge.

    Jag använder Trombyl och Fragminsprutor mot min koagulationssjukdom, och Kortison och intralipiddropp för att lugna och balansera immunförsvaret så att det inte attackerar och dödar embryona. Detta på ordination av Dr Dimitri på Life clinic i Aten som utreder och behandlar om man får upprepade missfall eller inte blir gravid.

    Du är välkommen till Atentråden här på Familjeliv för mer info om du vill. Den heter "Vi som snart är gravida efter utredning i Aten".

    Jag kan också rekommendera boken "is your body babyfriendly" av Alan E Beer. Jättebra bok som berättar allt man behövet veta om fertilitetsproblem och immunbehandling.

    Hoppas det går bra för dig vid ditt nästa test !


    Tusen tack för info!!
  • Thu 12 Sep 2019 09:34
    #10
    Shishii skrev 2019-09-11 21:06:34 följande:

    Åh, tack för svar!! Var det ivf? Isåfall, var det 5-dagars och hade du några symptom? <3


    Ja, det är ivf, Jag har ruvat på både 2 dagars och 5 dagars men har ändå aldrig plussat innan dag 9, och då var det galet svagt <3
  • Thu 12 Sep 2019 19:40
    #11
    Klora skrev 2019-09-12 09:34:30 följande:

    Ja, det är ivf, Jag har ruvat på både 2 dagars och 5 dagars men har ändå aldrig plussat innan dag 9, och då var det galet svagt <3


    Wow det ger ju lite hopp iaf...hade du några symptom?
Svar på tråden Ge mig hopp!!