• Wed 11 Sep 2019 16:33
    156 visningar
    11 svar
    11
    156

    Hur tänker feminister ang utländska män?

    Jag har en uppriktig fråga gällande feminister och utländska män.

    I alla sammanhang jag kommer i kontakt med feminister så ses den vita mannen på med avsky, vit priviligierad man, patriarkatet osv finns det mkt förakt emot. Och jag håller absolut med till stor del.

    Men till frågan, varför ser man inte utländska män på samma vis?

    Är det för att dom inte är priviligierade och mer utsatta? Inte ens när dom begått nåt brott mot en kvinna törs man prata om det.

    Många av dessa män som kommer hit har alltså en minst lika dålig syn på kvinnan som vita män, om inte värre. Så varför skyddar ni dom?

    För att inte spä på rasismen?

    Jag har många vänner som är feminister och är medlem i en hel del grupper på nätet. JO, det är såhär.

    Det är tydligen också helt ok att ta hit hur många män som helst med ursäkten att deras kvinnor kommer hit senare.

    Jag är inte på nåt vis rasist eller tror att männen är värre än vita män. Men det är MÄN! sluta i dom med silkesvantar????

    Vakna!!

  • Svar på tråden Hur tänker feminister ang utländska män?
  • Knappa­st nu
    Wed 11 Sep 2019 16:51
    #1
    +1

    Ingen skillnad. Kassa män är kassa män oavsett vilket land de kommer från. Samma gäller kvinnor. Ni incels & rasister borde snart lära er att det finns vita män som är feminister.

  • Wed 11 Sep 2019 16:54
    #2
    Knappast nu skrev 2019-09-11 16:51:49 följande:

    Ingen skillnad. Kassa män är kassa män oavsett vilket land de kommer från. Samma gäller kvinnor. Ni incels & rasister borde snart lära er att det finns vita män som är feminister.


    Skulle precis svara i stort sett samma.
  • Wed 11 Sep 2019 16:58
    #3
    +2
    Knappast nu skrev 2019-09-11 16:51:49 följande:

    Ingen skillnad. Kassa män är kassa män oavsett vilket land de kommer från. Samma gäller kvinnor. Ni incels & rasister borde snart lära er att det finns vita män som är feminister.


    Fast det gör ni ju. Det är knäpptyst så fort det gäller ett brott begått av en utländsk man. För det är som en helig ko. Rätt sjukt.

    Jag vänder mig till feminister, män som kvinnor. Vita manliga feminister är inte heller så poppis i dessa kretsar dock.
  • Wed 11 Sep 2019 17:00
    #4
    Knappast nu skrev 2019-09-11 16:51:49 följande:

    Ingen skillnad. Kassa män är kassa män oavsett vilket land de kommer från. Samma gäller kvinnor. Ni incels & rasister borde snart lära er att det finns vita män som är feminister.


    Incels...nja. Lever med en man sen 20 år tillbaka. Har det fint ihop.
  • Wed 11 Sep 2019 17:02
    #5
    -1 +2

    Ni är livrädda att spä på rasismen, därför vågar ni inte öppna truten.

    Pinsamt.

    Det är ju ni som gör skillnad på folk.

  • Wed 11 Sep 2019 17:09
    #6
    +1
    Golfgolfgolf skrev 2019-09-11 16:58:31 följande:

    Fast det gör ni ju. Det är knäpptyst så fort det gäller ett brott begått av en utländsk man. För det är som en helig ko. Rätt sjukt.

    Jag vänder mig till feminister, män som kvinnor. Vita manliga feminister är inte heller så poppis i dessa kretsar dock.


    Antingen ÖNSKAR du att det vore så för att få vatten på din kvarn eller så avser du möjligen särartsfeminism vilket du borde förtydliga i din ts i så fall för annars får du svar från fel personer.
  • Barbro­45
    Wed 11 Sep 2019 17:32
    #7
    +2

    Som feminist reagerar man på samma sätt som alla vettiga kvinnor och män på våld och övergrepp. Påståendet att feminister, som grupp, försvarar eller är helt tysta när sådant sker är ett påstående som kommer gång på gång. Men ett falskt påstående är ett falskt påstående oavsett hur ofta det upprepas.

    Men jag förstår att antifeminister och rasister gärna använder av sig Joseph Goebbels teknik att ju större lögn desto lättare är det att få den trodd, upprepa den ofta så ökar möjligheten att påståendet får formen av sanning. Men det är fortfarande en lögn.


    Golfgolfgolf skrev 2019-09-11 17:00:07 följande:

    Incels...nja. Lever med en man sen 20 år tillbaka. Har det fint ihop.


  • Wed 11 Sep 2019 17:40
    #8
    Barbro45 skrev 2019-09-11 17:32:54 följande:

    Som feminist reagerar man på samma sätt som alla vettiga kvinnor och män på våld och övergrepp. Påståendet att feminister, som grupp, försvarar eller är helt tysta när sådant sker är ett påstående som kommer gång på gång. Men ett falskt påstående är ett falskt påstående oavsett hur ofta det upprepas.

    Men jag förstår att antifeminister och rasister gärna använder av sig Joseph Goebbels teknik att ju större lögn desto lättare är det att få den trodd, upprepa den ofta så ökar möjligheten att påståendet får formen av sanning. Men det är fortfarande en lögn.


    Det glädjer mig att höra. Jag önskar knappast att det vore så, detta stör ju mig.
  • Wed 11 Sep 2019 21:17
    #9
    Golfgolfgolf skrev 2019-09-11 17:02:39 följande:

    Ni är livrädda att spä på rasismen, därför vågar ni inte öppna truten.

    Pinsamt.

    Det är ju ni som gör skillnad på folk.


    Jag vet inte var du får dina fakta från, men inte är det den genomsnittlige feministen du beskriver.

    Oavsett vilken rörelse du tittar på så finns det ett fåtal extremister, men de allra flesta är inte extremister.
  • Wed 11 Sep 2019 21:20
    #10

    Varken din problemformulering eller beskrivning stämmer in på mig eller de sällskap jag delar åsikt med.


    Alla hästar hemma
  • Thu 12 Sep 2019 20:16
    #11

    Jag håller med dig till 110% TS. Har många bekanta och ?facebookvänner? som delar massor av feministiska åsikter men det är märkligt tyst när det handlar om utländska män. Som när jag postade ett avsnitt av Uppdrag granskning om kvinnoförtrycket i förorten. Inte ett jäkla pip från någon.


    Moa-08 Svea-10
Svar på tråden Hur tänker feminister ang utländska män?