• Wed 11 Sep 2019 18:44
    526 visningar
    3 svar
    3
    526

    Gillar du fortfarande parfymer från förr?

    Köpte en gammal (ny förstås) parfym som jag älskade för många år sen men märkte efter någon dag att jag tycker den luktar äckligt nu. Sen kom jag på att det gäller för alla parfymer jag har gillat för mer än 10 år sen. Ändrar dom lite i sammansättningen av parfymen eller är det så att jag har ändrats? Hur är det för dig? Gillar du fortfarande gamla parfymer eller tycker du inte om hur dom doftar idag?

  • Svar på tråden Gillar du fortfarande parfymer från förr?
  • Mascar­aklump­ar
    Thu 12 Sep 2019 00:32
    #1

    Förr så köpte jag nog de parfymer som mina vänner eller personer jag såg upp till gillade, och intalade mig att jag också gjorde det. Nu har jag hittat min egen stil och skulle inte köpa någon av parfymerna jag använde då. Däremot luktar jag gärna på dem i affärerna och tänker tillbaka på min ungdomstid

    Jag upplever att de doftar precis likadant nu som då, men mycket väl vara så att dofterna bara är snarlika och att jag inte minns dem tillräckligt väl för att märka någon skillnad.

  • Mascar­aklump­ar
    Thu 12 Sep 2019 00:33
    #2

    Det kan mycket väl*

  • Fri 13 Sep 2019 22:33
    #3
    Mascaraklumpar skrev 2019-09-12 00:32:53 följande:
    Förr så köpte jag nog de parfymer som mina vänner eller personer jag såg upp till gillade, och intalade mig att jag också gjorde det. Nu har jag hittat min egen stil och skulle inte köpa någon av parfymerna jag använde då. Däremot luktar jag gärna på dem i affärerna och tänker tillbaka på min ungdomstid smile1.gif

    Jag upplever att de doftar precis likadant nu som då, men mycket väl vara så att dofterna bara är snarlika och att jag inte minns dem tillräckligt väl för att märka någon skillnad.
    Det är nog ganska vanligt att tonåringar väljer parfym efter vem som är idolen eller kompisarna. Jag gillar också att dofta på gamla parfymer i affären men tycker som jag redan skrev att det är något som inte stämmer och dom passar absolut inte mig längre om jag sprayar parfymen på mig. Märkligt det där.


Svar på tråden Gillar du fortfarande parfymer från förr?