• Anonym (Märkl­igt)
    Fri 13 Sep 2019 08:29
    2950 visningar
    31 svar
    31
    2950

    Fler som slickar på sina barn?

    Igår fick jag veta av min dotter som varit hemma hos min sambos ex och deras barn att de slickar på varandra. Barnen är 10-13 år och min dotter berättar om en händelse när båda barnen börjar slicka sin mamma i öronen vid matbordet. Sen framkommer det också att mamman och barnen brukar göra så här mot varandra.

    Jag själv tycker det är ett högst märkligt beteende och frågade då min sambo om det som satt bredvid och lyssnade. Då säger han att han också slickar på sina barn. Tex att han först pussar på kinden och sen ger en slick. Jag reagerade rätt starkt och sa att jag tyckte det lät sjukt!

    Jag är gravid och undrar om jag kanske överreagerar? Men jag känner verkligen avsmak inför detta. Hur tänker ni?

  • Svar på tråden Fler som slickar på sina barn?
  • Fri 13 Sep 2019 08:32
    #1
    Anonym (Märkligt) skrev 2019-09-13 08:29:14 följande:

    Igår fick jag veta av min dotter som varit hemma hos min sambos ex och deras barn att de slickar på varandra. Barnen är 10-13 år och min dotter berättar om en händelse när båda barnen börjar slicka sin mamma i öronen vid matbordet. Sen framkommer det också att mamman och barnen brukar göra så här mot varandra.

    Jag själv tycker det är ett högst märkligt beteende och frågade då min sambo om det som satt bredvid och lyssnade. Då säger han att han också slickar på sina barn. Tex att han först pussar på kinden och sen ger en slick. Jag reagerade rätt starkt och sa att jag tyckte det lät sjukt!

    Jag är gravid och undrar om jag kanske överreagerar? Men jag känner verkligen avsmak inför detta. Hur tänker ni?


    Så två barn på mellan 10-13 år satt på varsin sida av mamman och lapade henne i öronen? 
  • Anonym (Märkl­igt) Trådstartaren
    Fri 13 Sep 2019 08:34
    #2

    Ja precis om mammans reaktion på det hela var att de inte behövde slicka på varandra vid matbordet.


    Pope Joan II skrev 2019-09-13 08:32:16 följande:

    Så två barn på mellan 10-13 år satt på varsin sida av mamman och lapade henne i öronen? 


  • Anonym (E)
    Fri 13 Sep 2019 08:35
    #3

    Låter som att de kan ha skojat / busat med varandra.

  • Fri 13 Sep 2019 08:39
    #4
    -1

    Händer att vi busar så att vi slickar varandra i örat. Dvs om man är oförberedd och helt plötsligt får en slick i örat, så är det ju sjukt obehagligt och kul. Sedan hämnas man senare, långt senare men en slick djupt i örat.

  • Fri 13 Sep 2019 08:39
    #5
    +1
    Anonym (Märkligt) skrev 2019-09-13 08:34:40 följande:

    Ja precis om mammans reaktion på det hela var att de inte behövde slicka på varandra vid matbordet.


    Det låter så udda att jag har oerhört svårt att tro på att det ens kan ha hänt. Jag har stor erfarenhet av barn i de åldrar du nämner - och stå och suga i sig vax ur mammornas öron brukar inte vara frestande. Men eftersom det är din sambos barn från tidigare förhållande kanske man kan förutsätta att det är alla möjliga fel på både dem, mamman (och pappan också tydligen)? Funktionsvarianter världen ännu inte haft förmånen att skåda? Gränslöshet inom alla områden? Inga regler? 
  • Fri 13 Sep 2019 08:40
    #6
    Kramklubba skrev 2019-09-13 08:39:35 följande:

    Händer att vi busar så att vi slickar varandra i örat. Dvs om man är oförberedd och helt plötsligt får en slick i örat, så är det ju sjukt obehagligt och kul. Sedan hämnas man senare, långt senare men en slick djupt i örat.


    Är dina barn också i trettonårsåldern?
  • Anonym (E)
    Fri 13 Sep 2019 08:40
    #7

    Skillnad såklart om det är en slick eller om de slickade. Just det att ge en slick i örat eller på kinden efter en kram har jag sett flera gånger mellan vänner och även barn och föräldrar som ett bus, och varit med om själv. Men då är det ju inte en praktik att man slickar på varandra utan att man gör något oväntat i den situationen som är ett skämt snarare.

    Är det från barn till föräldrar kan man ju ännu mer tänka sig att de helt enkelt busar med sin mamma.

  • Fri 13 Sep 2019 08:40
    #8
    Pope Joan II skrev 2019-09-13 08:39:58 följande:
    Det låter så udda att jag har oerhört svårt att tro på att det ens kan ha hänt. Jag har stor erfarenhet av barn i de åldrar du nämner - och stå och suga i sig vax ur mammornas öron brukar inte vara frestande. Men eftersom det är din sambos barn från tidigare förhållande kanske man kan förutsätta att det är alla möjliga fel på både dem, mamman (och pappan också tydligen)? Funktionsvarianter världen ännu inte haft förmånen att skåda? Gränslöshet inom alla områden? Inga regler? 
    Haha!
  • Anonym (E)
    Fri 13 Sep 2019 08:41
    #9
    Kramklubba skrev 2019-09-13 08:39:35 följande:

    Händer att vi busar så att vi slickar varandra i örat. Dvs om man är oförberedd och helt plötsligt får en slick i örat, så är det ju sjukt obehagligt och kul. Sedan hämnas man senare, långt senare men en slick djupt i örat.


    Ja precis! Det är så jag menar.
  • Anonym (Märkl­igt) Trådstartaren
    Fri 13 Sep 2019 08:48
    #10

    Min sambo sa att det hänt förut så även om det låter märkligt så har det hänt flera gånger.

    Frågade min dotter om det kanske var så att de leker hund men enligt henne var det inget bus och hon har sett när ena barnet sitter och slickar sin mamma på armen i soffan.

    Jag vet att mamman har en autismdiagnos men vad min sambos ursäkt är vet jag inte. Han verkar ju tycka att det är normalt? Frågade honom om hans föräldrar slickade på honom när han var liten men det förnekade han.

Svar på tråden Fler som slickar på sina barn?