• Anonym (Kvinn­a 60+)
    Tue 17 Sep 2019 14:44
    1477 visningar
    32 svar
    32
    1477

    Någon att skriva med

    Vill ha någon att prata med bara om denna fråga och annat.

  • Svar på tråden Någon att skriva med
  • Tue 17 Sep 2019 14:49
    #1

    Vilken är frågan du vill skriva om? 

  • Anonym (?)
    Tue 17 Sep 2019 14:59
    #2
    Gunilla1963 skrev 2019-09-17 14:49:08 följande:

    Vilken är frågan du vill skriva om? 


    Ja, jag undrar också
  • Anonym (Kvinn­a 60+) Trådstartaren
    Tue 17 Sep 2019 15:06
    #3

    Är det otrohet om man bara har kontakt på nätet men inte träffar någon. Min man har gjort det och jag tycker det är otrohet. Han tycker inte det

  • Anonym (?)
    Tue 17 Sep 2019 15:10
    #4
    Anonym (Kvinna 60+) skrev 2019-09-17 15:06:11 följande:

    Är det otrohet om man bara har kontakt på nätet men inte träffar någon. Min man har gjort det och jag tycker det är otrohet. Han tycker inte det


    Vilket ord man använder har inte så stor betydelse
    Jag vill inte helelr att min man har kontakt med någon annan kvinna på nätet och skriver som om de har någon slags relation. Det skulle han få sluta med om han vill fortsätta med mig.
    Ni behöver inte vara överens om det är otrohet eller inte. Du vill inte att han gör så med andra kvinnor. Det räcker

  • Tue 17 Sep 2019 15:37
    #5

    Hej! Jag tycker absolut det är en form av svek och något jag förmodar att han har undanhållit för dig, tills du kom på det. Sen finns det ju något som man i artiklar/böcker/reportage numera kallar Micro-otrohet. Detta är väl ett sånt exempel kan jag tycka. Det spelar inte så stor roll om han inte tycker att det är otrohet, medan du tycker det. Han har gjort något bakom din rygg, som du ogillar. Det måste ni prata om. Förhoppningsvis förstår han vad du känner när du berättar hur du känner inför det. Och förhoppningsvis kan han formulera för dig varför han har hållit på med dessa kontakter, så att du förstår det.

  • Anonym (Ylva)
    Tue 17 Sep 2019 15:39
    #6

    Håller med ovan. Jag tycker att otrohet börjar redan när man går bakom den andres rygg. Men det spelar ingen roll i detta läge just nu. Jag antar att ni inte haft snacket om vad otrohet är så har det nu. Förklara hur du ser på det och för dig är att skriva med tjejer över nätet otrohet. Han får välja att acceptera och respektera det eller lämna. Kanske ni kan mötas halvvägs om han kan vara öppen med vilka han skriver med att det inte handlar om sex eller liknande och att han berättar om dig.

  • Anonym (A)
    Tue 17 Sep 2019 15:40
    #7
    Gunilla1963 skrev 2019-09-17 15:37:57 följande:
    Hej! Jag tycker absolut det är en form av svek och något jag förmodar att han har undanhållit för dig, tills du kom på det. Sen finns det ju något som man i artiklar/böcker/reportage numera kallar Micro-otrohet. Detta är väl ett sånt exempel kan jag tycka. Det spelar inte så stor roll om han inte tycker att det är otrohet, medan du tycker det. Han har gjort något bakom din rygg, som du ogillar. Det måste ni prata om. Förhoppningsvis förstår han vad du känner när du berättar hur du känner inför det. Och förhoppningsvis kan han formulera för dig varför han har hållit på med dessa kontakter, så att du förstår det.
    Håller med
  • Anonym (Fredr­ik)
    Tue 17 Sep 2019 15:58
    #8

    När jag och min blivande fru (vi träffades "sent" i 50-årsåldern) hade känt varandra i ca 9 månader och var tok-kära i varandra var det något som inte kändes bra hos min magkänsla. Jag gjorde det som man inte får göra - snokade i hennes mobiltelefon. Där fanns en konversation mellan min blivande fru och en fd kk/kollega, där hon beskrev hennes och mitt sexliv och vilken typ av sex vi hade. Inte i detalj, men ändå väldigt utlämnande och på ett obehagligt sätt. 


    Jag kunde absolut inte förstå varför denne fd kk/kollega skulle ha den informationen så jag frågade senare min blivande fru om detta. Hon kunde givetvis klandra mig för telefonsnokandet, men insåg som tur var det olämpliga i det hon hade gjort, och hur jag kände att hon hade svikit mig. Hon bad om ursäkt och jag förlät henne. Vi levde sen lyckliga i alla våra dagar. 


    Jag om någon förstår dilemmat, och hur man förmodligen känner att man har blivit upptäckt med "brallorna nere" försöker försvara sig med att "det där var ju ingenting."


    Hoppas ni får ordning på det! 

  • Anonym (Man46­)
    Tue 17 Sep 2019 16:05
    #9

    Sånt här är knepigt. Personligen så anser jag att man bör fundera på vad det är man skriver, vad det är för slags kontakt man söker och underhåller, och, varför (!??). Samtidigt som jag anser att man har rätt till ett visst mått av privatliv.

    Men vet man om att man tangerar en gräns eller rör sig i en gråzon då bör man givetvis ställa sig frågan hur man skulle känna om det vore det omvända?

    Jag kom också på min sambo för många år sedan, med att hon höll kontakt med ett gammalt ex. I sig ingen fara i sak, men "påkommelsen" råkade sammanfalla med att vi hade det lite kämpigt i vår relation, vilket givetvis förstärkte känslorna både hos mig och hos min sambo. Min känsla bottnade mest i detta att ena stunden vara helt ovetandes till att ta del av en skriven text till en person man inte visste "existerade".

    Vi redde ut det, vi sa vad vi tyckte, vi satte lite "gränser". 

  • Blueey­edad
    Tue 17 Sep 2019 16:11
    #10

    Jag har varit i samma situation, du får gärna skriva till mig om du inte vill ta det här.

Svar på tråden Någon att skriva med