• Enniie

    BF Juni 2020

    Plussade idag och fann ingen sådan grupp, så jag startar en.

    Grattis till er alla!

  • Svar på tråden BF Juni 2020
  • Anonym (Fjärde barnet)

    Norrlänningen89: Visst orkar vi läsa! Skönt att få ösa ur sig nånstans... Låter som en riktigt svår situation för dej. Såklart extra svårt också med tanke på att det inte var så här det var tänkt med tanke på att ni skyddat er... Du bör kunna få kontakt med någon annan om din nuvarande kontakt är sjukskriven. Kolla med kvinnokliniken också om det finns någon kopplad till dom som du kan rådgöra med!

    Även om du mår dåligt nu är det ju heller inte säkert att det måendet skulle hålla i sig genom en eventuell hel graviditet. Det kan ju gå om sig.

    Jag kan känna igen mig i det du skriver att kanske jag heller inte passar in i ett ?glatt gäng?, men samtidigt kanske det också kan finnas plats för alla...

    Ta en dag i taget och hur du än gör kommer det ordna sig! Kram

  • Småstadstjej

    Jag hänger inte på Facebook utan är kvar här. Dock inte så aktiv då det verkade som man var ensam kvar här. Var annat för några år sedan.. Jag tar inte ut något i förskott förens jag vet att det finns ett slående hjärta. I fredags ringde jag för inskrivningssamtal och fick då veta att min stad stängt ner både tidiga ultraljud och kub för folk under 36.. nu måste jag leta reda på något ställe som kan ta emot mig. I annat fall blir det att betala och ta det privat i Stockholm. V 6 nu, 5+6..

  • Annali85

    Vad kul att vi är några kvar ändå. V.7 nu och i helgen slog tröttheten emot som en käftsmäll - orkar verkligen inte göra nånting. Ska ringa mvc imorgon och höra om inskrivning och kub

  • Hejsanhoppsanlillebror1

    Jag är också kvar, V.6 5+2, och första barnet .... har bara ömma bröst och inga andra symptom... lite orolig över det men försöker se det som att det bara är att njuta så länge som möjligt....

  • Glabanda

    Hej! Jag hoppade precis in och kvar :) Inte sugen på ngn fb-grupp i nuläget. Spännande att följa hur det går för er som är här.

    Norrlänningen89: klart vi orkar läsa. Det är väl det som ett sånt här forum är till för, så vi kan stötta varandra :) sjukt jobbigt att inte känna sig som sig själv....

    Hur tycker ni andra att det är? Fattar era män vad som händer? Min sambo har nog inte riktigt fattat, jag ser ju ut som vanligt men är annorlunda liksom. Det blev mer verkligt igår när vi berättade för hans föräldrar. Men det är ju bara den gravida som går runt och känner vad som händer i kroppen och har hjärnspöken osv. Kan tänka mig det är svårt för partnern att fatta och vara förstående. Förstår ni vad jag menar?

  • Lulea123
    Anonym (Plus) skrev 2019-10-26 13:25:06 följande:

    Med tanke på ditt användarnamn... bor du i Luleå? Nyfiken pga att jag bor i närheten!


    Ja eller eg bor jag utanför Luleå, men jobbar där och i bland tänker jag att det är där jag bor eftersom jag är där hela tiden Går på MVC i Luleå på Norra hamn. Något jag blev besviken på förra gången jag var gravid är att man måste åka till ett annat län för att göra KUB-test. Jag är ju 36 så man vet aldrig...
  • Lulea123
    Hejsanhoppsanlillebror1 skrev 2019-10-27 13:03:16 följande:

    Jag är också kvar, V.6 5+2, och första barnet .... har bara ömma bröst och inga andra symptom... lite orolig över det men försöker se det som att det bara är att njuta så länge som möjligt....


    Känner lite grann samma sak, nu är det ju väldigt tidigt (v4+3), tog ett till grav test idag bara för att, även om jag vet att kroppen kan luras... Kände mig mer gravid förra gången; mer ömma bröst osv. Och det gick ju som det gick. Men att det är annorlunda kanske bara är bra!
  • Lulea123
    Glabanda skrev 2019-10-27 13:18:27 följande:

    Hej! Jag hoppade precis in och kvar :) Inte sugen på ngn fb-grupp i nuläget. Spännande att följa hur det går för er som är här.

    Norrlänningen89: klart vi orkar läsa. Det är väl det som ett sånt här forum är till för, så vi kan stötta varandra :) sjukt jobbigt att inte känna sig som sig själv....

    Hur tycker ni andra att det är? Fattar era män vad som händer? Min sambo har nog inte riktigt fattat, jag ser ju ut som vanligt men är annorlunda liksom. Det blev mer verkligt igår när vi berättade för hans föräldrar. Men det är ju bara den gravida som går runt och känner vad som händer i kroppen och har hjärnspöken osv. Kan tänka mig det är svårt för partnern att fatta och vara förstående. Förstår ni vad jag menar?


    Jag tror det är svårt för dem att fatta på riktigt, precis som du säger är man ju ensam om vad som händer i sin kropp. Min sambo stöttade mig under mitt MA, men ändå är man ju själv med vad som händer, de kan inte känna och förstå allt som händer. Ska försöka tänka på det under resans gång
  • norrlänningen89
    Glabanda skrev 2019-10-27 13:18:27 följande:

    Hej! Jag hoppade precis in och kvar :) Inte sugen på ngn fb-grupp i nuläget. Spännande att följa hur det går för er som är här.

    Norrlänningen89: klart vi orkar läsa. Det är väl det som ett sånt här forum är till för, så vi kan stötta varandra :) sjukt jobbigt att inte känna sig som sig själv....

    Hur tycker ni andra att det är? Fattar era män vad som händer? Min sambo har nog inte riktigt fattat, jag ser ju ut som vanligt men är annorlunda liksom. Det blev mer verkligt igår när vi berättade för hans föräldrar. Men det är ju bara den gravida som går runt och känner vad som händer i kroppen och har hjärnspöken osv. Kan tänka mig det är svårt för partnern att fatta och vara förstående. Förstår ni vad jag menar?


    Kan känna att det är lite knepigt att prata om det, då dom som brukar skriva i såna här forum är glada över graviditeten, dom har försökt, och velat ha en till, medan jag känner ingenting. Förutom arg och ledsen av och till pga hormoner.

    Jag har velat ha en till, men vi bestämde oss för att det inte var en sån bra idé när våran situation med min sjukdomshistoria och hade, äntligen, sen en tid tillbaka landat i det beslutet, och så blev det såhär.

    Tack och lov(!) har jag en make som är väldigt stötande, kan ju spela in att jag inte är frisk sen innan. XD Han är dock bekymrad över att jag måste ska må så dåligt, och att jag inte ens känner lite glädje över graviditeten, och irriterad på mvc.
  • Caaamilla

    Hej. Jag plussade ju för 1.5 vecka sedan. Har inte fått tummarna ur än att ringa mvc pga dumma öppettider och svårt att gå ifrån på jobbet för att ringa...... Enligt natural Cycles är jag i v5+4.

    Jag har haft lite olika långa menscykler senaste året, mellan 28 och 33 dagar. Vad väljer man då i alla appar när man ska fylla i hur lång menscykel man har? Jag har valt den senaste som då var 33 dagar.. ????

Svar på tråden BF Juni 2020