• Enniie

    BF Juni 2020

    Plussade idag och fann ingen sådan grupp, så jag startar en.

    Grattis till er alla!

  • Svar på tråden BF Juni 2020
  • norrlänningen89
    norrlänningen89 skrev 2019-10-27 17:23:03 följande:

    Kan känna att det är lite knepigt att prata om det, då dom som brukar skriva i såna här forum är glada över graviditeten, dom har försökt, och velat ha en till, medan jag känner ingenting. Förutom arg och ledsen av och till pga hormoner.

    Jag har velat ha en till, men vi bestämde oss för att det inte var en sån bra idé när våran situation med min sjukdomshistoria och hade, äntligen, sen en tid tillbaka landat i det beslutet, och så blev det såhär.

    Tack och lov(!) har jag en make som är väldigt stötande, kan ju spela in att jag inte är frisk sen innan. XD Han är dock bekymrad över att jag måste ska må så dåligt, och att jag inte ens känner lite glädje över graviditeten, och irriterad på mvc.


    Förlåt för att jag stavar typ sämst. XD har ny mobil och kommer inte överens med tangentbordet än. XD för min man är såklart väldigt stöttande, inte stötande. :P XD
  • norrlänningen89
    Caaamilla skrev 2019-10-28 04:59:29 följande:

    Hej. Jag plussade ju för 1.5 vecka sedan. Har inte fått tummarna ur än att ringa mvc pga dumma öppettider och svårt att gå ifrån på jobbet för att ringa...... Enligt natural Cycles är jag i v5+4.

    Jag har haft lite olika långa menscykler senaste året, mellan 28 och 33 dagar. Vad väljer man då i alla appar när man ska fylla i hur lång menscykel man har? Jag har valt den senaste som då var 33 dagar.. ????


    Du tänkte för att kunna beräkna hur långt gången du är?
  • Mor84
    hoppfull26 skrev 2019-10-25 16:05:20 följande:
    Stort grattis till graviditeten :)

    Vid första besöket brukar det enbart vara inskrivningssamtal (livsstil, kost, hälsa etc.). Även vägning och information om hur månaderna kommer se ut med besök fram till BF. Alltså inget ultraljud :) om man önskar ett så tidigt ultraljud får man nog bekosta det själv på en privat klinik. Har förstått att det inte är alla regioner/landsting som har ultraljud i v12-13 heller utan enbart ett RUL vid ca v. 18. Men på första besöket kommer du få information om hur det ser ut där du bor :)

    Stort lycka till!
    tack!

    När kan vi fick veta om det finns ett slående hjärta? v12-13? Förvånad
  • Anonym (Tomte)

    Vecka 5+6 idag. Usch vad dagarna går sakta, haha. Känns verkligen som eeevighet sedan jag plussade.

    På tal om detta med att inte enbart känna glada känslor. Vet inte om det beror på att det är mitt första barn men helsike vad jag oroar mig för så mycket just nu. Är som att jag funderar på hur allt jag gör kan påverka barnet. Typ om jag har på mig ett par tajta byxor, om jag fryser, om jag svettas, om jag dricker något iskallt, duschar varmt, cyklar över ett gupp, missar lunchen, äter för mycket osv osv.

    Oroar mig även för att jag har nån form av infektion (typ urinvägs) då jag nästan hela tiden känner mig småfrusen och hängig. Och så denna förkylning jag haft i långt över en vecka och som aldrig verkar ge med sig... Så även om jag är jätteglad över graviditeten går väldigt mycket tid åt till oro och att tänka på allt som kan gå fel.

    Än så länge inte överdrivet mycket symptom. Brösten ömmar en del och har även som smått börjat känna lite avsmak för viss mat och sug efter annan. Brukar vanligen äta "nyttig" mat men nu känner jag nästan bara för färdigmat, typ nudlar och pastarätter, medan tanken på en nyttig sallad bara känns jobbig. Tror jag mest hört att det brukar va tvärtom, hehe.

    Men tog min sista teststicka imorse som såg ut att visa så starkt plus som det går, så det känns ju som ett någorlunda bra tecken än så länge i alla fall :)

  • norrlänningen89
    Anonym (Tomte) skrev 2019-10-28 11:30:40 följande:

    Vecka 5+6 idag. Usch vad dagarna går sakta, haha. Känns verkligen som eeevighet sedan jag plussade.

    På tal om detta med att inte enbart känna glada känslor. Vet inte om det beror på att det är mitt första barn men helsike vad jag oroar mig för så mycket just nu. Är som att jag funderar på hur allt jag gör kan påverka barnet. Typ om jag har på mig ett par tajta byxor, om jag fryser, om jag svettas, om jag dricker något iskallt, duschar varmt, cyklar över ett gupp, missar lunchen, äter för mycket osv osv.

    Oroar mig även för att jag har nån form av infektion (typ urinvägs) då jag nästan hela tiden känner mig småfrusen och hängig. Och så denna förkylning jag haft i långt över en vecka och som aldrig verkar ge med sig... Så även om jag är jätteglad över graviditeten går väldigt mycket tid åt till oro och att tänka på allt som kan gå fel.

    Än så länge inte överdrivet mycket symptom. Brösten ömmar en del och har även som smått börjat känna lite avsmak för viss mat och sug efter annan. Brukar vanligen äta "nyttig" mat men nu känner jag nästan bara för färdigmat, typ nudlar och pastarätter, medan tanken på en nyttig sallad bara känns jobbig. Tror jag mest hört att det brukar va tvärtom, hehe.

    Men tog min sista teststicka imorse som såg ut att visa så starkt plus som det går, så det känns ju som ett någorlunda bra tecken än så länge i alla fall :)


    Jag tillhör, tack och lov, dom som inte oroar mig, tur är väl det då jag är fullt upptagen med att må dåligt pga alla symtom och annat. XD och som grädde på moset blev jag förkyld i förrgår, känner mig inte stor på jorden. Eller, min enda oro är att jag skulle vänta tvillingar, och det är därför jag mår så dåligt dåligt. :/

    Det är väldigt vanligt att man blir sugen på tex pasta, speciellt längre in i graviditeten, då kroppen behöver energin.

    Själv har jag väldigt svårt för kött och varm mat. Det enda jag får typ i mig nu är baguette med smör och keso, kalaspuffar, Tom och Jerry-kex, och banan.. dricka ett glas med något tar typ en evighet då jag inte kan dricka så mycket åt gången.

    Är avis på er som inte har så mycket symtom, (jag har massor, ni kan få lite av mig ;)), illamående, ont, luktsinnet, trötthet, krånglig mage, you name it and I probably have it. XD #småttbitter
  • Anonym (Tomte)
    norrlänningen89 skrev 2019-10-28 18:37:26 följande:

    Jag tillhör, tack och lov, dom som inte oroar mig, tur är väl det då jag är fullt upptagen med att må dåligt pga alla symtom och annat. XD och som grädde på moset blev jag förkyld i förrgår, känner mig inte stor på jorden. Eller, min enda oro är att jag skulle vänta tvillingar, och det är därför jag mår så dåligt dåligt. :/

    Det är väldigt vanligt att man blir sugen på tex pasta, speciellt längre in i graviditeten, då kroppen behöver energin.

    Själv har jag väldigt svårt för kött och varm mat. Det enda jag får typ i mig nu är baguette med smör och keso, kalaspuffar, Tom och Jerry-kex, och banan.. dricka ett glas med något tar typ en evighet då jag inte kan dricka så mycket åt gången.

    Är avis på er som inte har så mycket symtom, (jag har massor, ni kan få lite av mig ;)), illamående, ont, luktsinnet, trötthet, krånglig mage, you name it and I probably have it. XD #småttbitter


    Ja, tänk så olika det kan vara :o Får jag starka symptom kommer jag antagligen ångra att jag önskade mig dom. Medan jag nu åtminstone skulle vilja få liiite mer, haha...

    Usch stackare. Skönt att inte oroa sig så mycket, men inte alls skönt att må sådär pyton ;( Skulle gärna ta lite från dig om jag kunde ;) Hoppas du mår bättre snart :)
  • Hejsanhoppsanlillebror1
    Anonym (Tomte) skrev 2019-10-28 11:30:40 följande:

    Vecka 5+6 idag. Usch vad dagarna går sakta, haha. Känns verkligen som eeevighet sedan jag plussade.

    På tal om detta med att inte enbart känna glada känslor. Vet inte om det beror på att det är mitt första barn men helsike vad jag oroar mig för så mycket just nu. Är som att jag funderar på hur allt jag gör kan påverka barnet. Typ om jag har på mig ett par tajta byxor, om jag fryser, om jag svettas, om jag dricker något iskallt, duschar varmt, cyklar över ett gupp, missar lunchen, äter för mycket osv osv.

    Oroar mig även för att jag har nån form av infektion (typ urinvägs) då jag nästan hela tiden känner mig småfrusen och hängig. Och så denna förkylning jag haft i långt över en vecka och som aldrig verkar ge med sig... Så även om jag är jätteglad över graviditeten går väldigt mycket tid åt till oro och att tänka på allt som kan gå fel.

    Än så länge inte överdrivet mycket symptom. Brösten ömmar en del och har även som smått börjat känna lite avsmak för viss mat och sug efter annan. Brukar vanligen äta "nyttig" mat men nu känner jag nästan bara för färdigmat, typ nudlar och pastarätter, medan tanken på en nyttig sallad bara känns jobbig. Tror jag mest hört att det brukar va tvärtom, hehe.

    Men tog min sista teststicka imorse som såg ut att visa så starkt plus som det går, så det känns ju som ett någorlunda bra tecken än så länge i alla fall :)


    Samma här med symptom och oroligheterna????????
  • Anonym (Tomte)
    Hejsanhoppsanlillebror1 skrev 2019-10-28 21:37:50 följande:

    Samma här med symptom och oroligheterna????????


    Skönt att inte vara ensam :) Men usch visst är det jobbigt ;( Man vill ju bara njuta av att vänta barn men så kommer istället alla dessa negativa tankar.

    Min google-historik är nu typ full av "är det farligt att blabla gravid"-sökningar. Haha, hoppas ingen råkar se det. Jag framstår nog som rätt hysterisk, hehe.
  • Hejsanhoppsanlillebror1
    Anonym (Tomte) skrev 2019-10-28 22:13:53 följande:

    Skönt att inte vara ensam :) Men usch visst är det jobbigt ;( Man vill ju bara njuta av att vänta barn men så kommer istället alla dessa negativa tankar.

    Min google-historik är nu typ full av "är det farligt att blabla gravid"-sökningar. Haha, hoppas ingen råkar se det. Jag framstår nog som rätt hysterisk, hehe.


    Hahahha jag vet, men det var värre för mig den första veckan efter jag upptänkt att jag var gravid... nu har jag lugnat mig LITE heheh. Asså min sambo hade mitt Google konto inlagt på sin telefon innan jag visste att jag var gravid och då skickade han en bild o frågade vafan hahahah.
  • Anonym (Fjärde barnet)

    Ja, nog är det en annan upplevelse för ens partner. Är nog mkt mer påtagligt för den gravide första tiden. Alla förändringar som sker i kroppen mm.

    Jag har blivit så himlarns trött så så sätt är förändringen stor för min familj. Mannen får steppa upp en hel del. Å jag känner mig inte som någon vidare mamma just nu. Otroligt trött och det där illamåendet som ligger över en hela dan.. fy bubblan. Det väcker mkt tankar på vad en fett sig in på mm. Jag hoppas det ger med sig snart. Tär på en tycker jag.

Svar på tråden BF Juni 2020