• Enniie

    BF Juni 2020

    Plussade idag och fann ingen sådan grupp, så jag startar en.

    Grattis till er alla!

  • Svar på tråden BF Juni 2020
  • Anonym (Fjärde barnet)

    *så ser du.. skulle det stå.

    Grattis till graviditeten också!

  • Anonym (Fjärde barnet)

    *så ser du.. skulle det stå.

    Grattis till graviditeten också!

  • Anonym (Tomte)
    Caaamilla skrev 2019-11-06 21:23:00 följande:

    Har ni berättat för några ännu om er graviditet? ????


    Jag har valt att hålla på det så länge som det går, ja förutom för partnern då :) Många i vår omgivning skulle bli så otroligt glada över nyheten (första barnbarnet osv) så vi vågar inte berätta förrän vi vet helt säkert hur det blir. Funderar dock på att snart börja berätta för exempelvis någon vän eller syskon, kan vara bra att ha någon som kanske kan vara ett stöd ifall något skulle gå fel. 

    Får förmodligen mitt första ultraljud i början av eller mitten av december. Känns verkligen som en evighet dit just nu, haha. Vid den tiden kommer jag vara runt vecka 12 och om det ser bra ut då kanske jag kommer att våga börja vara lite mer öppen med graviditeten :) 


  • Anonym (Tomte)

    Någon som har erfarenhet sv att vara kraftigt och långvarigt förkyld under graviditeten? Jag brukar normalt tillfriskna efter en vecka, men nu har det hållt i sig i tre veckor. Trodde för ett par dagar sedan att jag var på väg att bli frisk, men så idag slår världens hosta till.

    Hade första mötet med barnmorskan igår och hon sa att immunförsvaret försämras nör man är gravid, vilket kan vara en förklaring till att jag "aldrig" blir frisk. Men kan inte låta bli att tänka på om det kan vara dåligt för barnet på något sätt.

    Har läst och försäkrat mig om att hosta inte är farligt för fostret, men ändå kan jag inte låta bli att få dåligt samvete varje gång jag måste hosta. Särskilt när jag tar i så dant att det gör ont där nere. Hoppas det bara är ligamenten som är känsliga.

  • Lulea123

    Äntligen! Har precis pratat med gynmott och fått en tid nästa fredag då jag är i v 7+ Hade ju ett MA förra gången så därför det blir så tidigt. Har haft svårt att slappna av och känna glädje eftersom jag förväntar mig och tror att fostret dött Vet att inget är säkert ändå, men finns det hjärtljud så minskar ju risken för missfall vesäntligt... Håller tummarna!

  • Hejsanhoppsanlillebror1

    Hellu, här kommer en fråga hur veckorna räknas. När de pratar om att man ska göra första ultraljudet och kub mellan v.11-14 och nu till frågan . V.11 ? Är alltså hela veckor ? Inte 10+2 etc? Blir helt galen...

    Va på första besöket hos MVc och hon bombade mig med info... nu försöker jag få allt o smälta då tänkte börja med o räkna ut veckorna inom sjukvården..

  • Lulea123
    Caaamilla skrev 2019-11-06 21:23:00 följande:

    Har ni berättat för några ännu om er graviditet? ????


    Än så länge är det sååå tidigt, 6+1, hade MA förra gången när jag trodde jag var i 7+6, så har legat väldigt lågt. Men jag har faktiskt skvallrat med en nära kollega på jobbet, känns inte lika "farligt" om det inte blir något... Familjen blir lätt mer investerad i resultatet.
  • Anonym (Plus)

    Hej! Nu har även jag varit på tidigt ultraljud. Gick in i vecka sju igår, enligt det. Med den beräkningen ska jag istället föda sista juni, men ännu juni iaf. ;) Födde dottern över en vecka innan beräknat så har förhoppningar om att slippa gå över med denna, om graviditeten nu fortskrider! Hjärtat slog fint, så nu vågar jag ta in att detta kanske blir ett syskon!

  • Anonym (3an)

    Beräknad omkring den 25e juni med tredje barnet. Är 32 år gammal! Ni mammor över 30, har ni fått gjort KUB ? Eller tidigt UL?

Svar på tråden BF Juni 2020