• Sofiam­ari89
    Thu 26 Sep 2019 19:03
    6736 visningar
    69 svar
    69
    6736

    Ingen egen ägglossning - provera & letrozol

    Hej, vi har efter utredning fått reda på att jag inte har någon ägglossning och därför fått provera, letrozol och ovitrelle utskrivna. Har någon testat det? Hur har det gått? Jag är så orolig att jag aldrig kommer bli gravid :(

  • Svar på tråden Ingen egen ägglossning - provera & letrozol
  • Sat 28 Sep 2019 20:01
    #1

    Kan tyvärr inte hjälpa dig så mkt.jag har ägglossning ibland men uppenbart jävligt sällan/att det inte funkar som det ska.vi har försökt 14-15 mån med ett missfall och ska nu börja med Letrozol efter privat utredning.Har precis börjat med tabletterna.men det finns trådar om det så sök runt lite här. Fick ni gratis via landstinget? <3 för vissa verkar det funka andra behöver ivf.Tror man måste ge det några månader liksom samt hitta rätt dos.är spermierna bra?

  • Sat 28 Sep 2019 20:02
    #2

    Kan tyvärr inte hjälpa dig så mkt.jag har ägglossning ibland men uppenbart jävligt sällan/att det inte funkar som det ska.vi har försökt 14-15 mån med ett missfall och ska nu börja med Letrozol efter privat utredning.Har precis börjat med tabletterna.men det finns trådar om det så sök runt lite här. Fick ni gratis via landstinget? <3 för vissa verkar det funka andra behöver ivf.Tror man måste ge det några månader liksom samt hitta rätt dos.är spermierna bra?

  • Mon 30 Sep 2019 19:08
    #3

    Hej! Jag och min kille ska också börja med letrozol snart. Spermierna var bra. Har ni enkeldos? Jag vet inte vad jag har, någon som vet hur man tar reda på det.

  • Wed 2 Oct 2019 08:58
    #4
    +1
    Soffan1989 skrev 2019-09-30 19:08:14 följande:

    Hej! Jag och min kille ska också börja med letrozol snart. Spermierna var bra. Har ni enkeldos? Jag vet inte vad jag har, någon som vet hur man tar reda på det.


    Jag vet inte.jag antar det. 2,5 mg 1 tablett i 5 dagar ska jag äta.de börjar väl lågt så får man höja om äggen inte blir klara.
  • Anonym (Dos)
    Wed 2 Oct 2019 19:10
    #5

    Enkeldos är en tablett och dubbeldos är två tabletter om dagen. Jag ska äta två så får se hur det går

  • Wed 30 Oct 2019 10:43
    #6

    Hej,
    Jag och sambon har försökt bli gravida i snart 1,5 år utan resultat. Nu har vi påbörjat en utredning och fick reda på att mina progesteronvärden var låga och att jag inte har egen ägglossning. Har även problem med långa oregelbundna cykler så fick Provera utskrivet som jag nu ätit i 10 dagar, slutade i lördags. Inga direkta biverkningar under tiden jag tagit proveran mer än att jag varit väldigt lättretlig och psykisk känslig. Fick en liten blödning igår (tisdag) men sen var det inte mycket mer, lite blödning inatt men inte direkt "typisk mens". Antar att det snart kommer igång?

    Men nu idag har jag fått kramper i magen och är väldigt svullen och hård i magen! Någon som känner igen sig?

    Ska börja med enkel dos letrozol imorgon på cd3.

  • Wed 30 Oct 2019 10:44
    #7

    Hej,
    Jag och sambon har försökt bli gravida i snart 1,5 år utan resultat. Nu har vi påbörjat en utredning och fick reda på att mina progesteronvärden var låga och att jag inte har egen ägglossning. Har även problem med långa oregelbundna cykler så fick Provera utskrivet som jag nu ätit i 10 dagar, slutade i lördags. Inga direkta biverkningar under tiden jag tagit proveran mer än att jag varit väldigt lättretlig och psykisk känslig. Fick en liten blödning igår (tisdag) men sen var det inte mycket mer, lite blödning inatt men inte direkt "typisk mens". Antar att det snart kommer igång?

    Men nu idag har jag fått kramper i magen och är väldigt svullen och hård i magen! Någon som känner igen sig?

    Ska börja med enkel dos letrozol imorgon på cd3.

  • Wed 30 Oct 2019 17:42
    #8

    Jag blev gravid på första kuren Letrozol och ovitrelle! Helt galet! Kan tyvärr inte glädjas riktigt än Pga tidigare missfall.vågar inte knyta an till att det går bra.Är iaf i v 5 nu.

  • Fri 1 Nov 2019 10:02
    #9
    Felicia3 skrev 2019-10-30 17:42:23 följande:

    Jag blev gravid på första kuren Letrozol och ovitrelle! Helt galet! Kan tyvärr inte glädjas riktigt än Pga tidigare missfall.vågar inte knyta an till att det går bra.Är iaf i v 5 nu.


    Vad underbart, grattis!! :) Jag hoppas verkligen att det går vägen för er! <3 
    Vi har inte ens blivit erbjudna varken UL eller ovitrelle fast jag frågat/bett om det så jag känner mig inte så hoppfull tyvärr :( Haft egen ägglossning tidigare men blev inte gravid då heller..

    Håller alla tummar för er att det går vägen! :) 
  • Fri 1 Nov 2019 14:29
    #10
    Felicia3 skrev 2019-10-30 17:42:23 följande:

    Jag blev gravid på första kuren Letrozol och ovitrelle! Helt galet! Kan tyvärr inte glädjas riktigt än Pga tidigare missfall.vågar inte knyta an till att det går bra.Är iaf i v 5 nu.


    Vad kul att höra, stort grattis! Jag har BIM 12 november så jag räknar ned.. inbillar mig att jag känner graviditetssymtom men det är säkert bara i mitt huvud.

    Hade du några symtom efter ägglossningen och innan du testade positivt? När plussade du? :) 
Svar på tråden Ingen egen ägglossning - provera & letrozol