• Thu 26 Sep 2019 23:07
    18809 visningar
    49 svar
    49
    18809

    Någon annan som blir fysiskt misshandlad av sin fru/partner

    Hej finns det fler där ute som får ta emot slag, sparkar väldigt elaka verbala uttryck från sin livskamrat?

    Jag älskar min fru väldigt mycket men jag tycker det är väldigt svårt att hon har ett oerhört hett temperament som även gör att hon blir agresiv och slår, sparkar mig.

    Självklart är jag inte felfri så jag har såklart provocerat henne ibland men ibland kommer det mer eller mindre som från en klar himmel hennes utbrott.

    Vi har gått i terapi i olika omgångar och ibland har vi det väldigt bra i ett tag men oftast går det en, två månader så är man där igen. Jag är så less på att hon gör så här...

    Vi har varit gifta i ca 6 år.

    Hon kommer från otaliga destruktiva förhållanden och hon har själv levt i förhållande där hon blivit svårt misshandlad i unga år.

    Vi har idag 2 underbara barn i förskoleålder.

    Jag vet inte vad jag ville med det här inlägget utan ville nog mest skriva av mig lite.

    Jag är betydligt större och starkare än henne så jag tar inte så stor skada fysiskt när hon slår , brukar rulla ihop mig och skydda ansikte och skrev... hon tröttnar ganska fort då hon inte får något "motstånd".

    Men psykiskt är det väldigt tufft att bli slagen av den man älskar :'(

    Finns det fler som har det som mig?

    Väl mött .

  • Svar på tråden Någon annan som blir fysiskt misshandlad av sin fru/partner
  • Thu 26 Sep 2019 23:30
    #1

    Och varför är du kvar i detta förhållande?

    Har själv en fru sen 16 år och vi har 3 barn men har i stort sett aldrig bråkat,,
    Lite gnabb har det varit men det går över på 5 minuter..


    Simsalabim trosorna försvinn :)
  • Thu 26 Sep 2019 23:47
    #2
    +1

    Ja det kan man säkert undra. Men hennes bra sidor överväger de dåliga beteendet tycker jag och så är vi gifta och jag har ju lovat att älska henne i nöd och lust. Jag förstår ju att det här är något som hon behöver jobba med och hon är väldigt ångerfull när hon " vaknar till".

    Jag vet att jag är väldigt gammeldags när jag säger så här att jag ser det som min plikt, skyldighet och rättighet i och med att jag älskar henne att fortsätta vid hennes sida trotts när det blir så här. Jag accepterar inte beteendet men jag vill höra om andra upplevt liknande och om någon kunnat stötta sin partner och kunna jobba bort ett liknande beteende.

    Hon har haft nog med elände i sitt liv så om jag skulle lämna henne skulle krossa henne totalt. Jag vill få det att fungera bra och vara som en "vanlig" familj.

  • Thu 26 Sep 2019 23:52
    #3
    Pappa40 skrev 2019-09-26 23:47:28 följande:
    Ja det kan man säkert undra. Men hennes bra sidor överväger de dåliga beteendet tycker jag och så är vi gifta och jag har ju lovat att älska henne i nöd och lust. Jag förstår ju att det här är något som hon behöver jobba med och hon är väldigt ångerfull när hon " vaknar till".
    Jag vet att jag är väldigt gammeldags när jag säger så här att jag ser det som min plikt, skyldighet och rättighet i och med att jag älskar henne att fortsätta vid hennes sida trotts när det blir så här. Jag accepterar inte beteendet men jag vill höra om andra upplevt liknande och om någon kunnat stötta sin partner och kunna jobba bort ett liknande beteende.
    Hon har haft nog med elände i sitt liv så om jag skulle lämna henne skulle krossa henne totalt. Jag vill få det att fungera bra och vara som en "vanlig" familj.
    Jösses hur gammal är du?
    Jag är 50 år så ingen jäkla ungdom men skulle aldrig acceptera det..
    Livet är för kort för att strula...
    Simsalabim trosorna försvinn :)
  • Fri 27 Sep 2019 00:05
    #4

    Jag är 40+

    Jo jag förstår ditt tänk...

  • Fri 27 Sep 2019 00:09
    #5
    Pappa40 skrev 2019-09-27 00:05:14 följande:
    Jag är 40+
    Jo jag förstår ditt tänk...
    Och du lever i det för vad?
    Ursäkta men jag kan inte ens tycka synd om dig då du har valet att bara gå..
    Simsalabim trosorna försvinn :)
  • Anonym (tobbe­)
    Fri 27 Sep 2019 00:11
    #6
    Kräv åtminstone att hon söker hjälp för sitt beteende.
  • Anonym (tobbe­)
    Fri 27 Sep 2019 00:12
    #7
    Och tänk på barnen dom mår inte bra av det.
  • Fri 27 Sep 2019 02:25
    #8
    Anonym (tobbe) skrev 2019-09-27 00:12:54 följande:

    Och tänk på barnen dom mår inte bra av det.


    Tack. Ja jag ska försöka få henne att inse det.
  • Fri 27 Sep 2019 03:09
    #9
    +1
    Pappa40 skrev 2019-09-26 23:07:30 följande:

    Hej finns det fler där ute som får ta emot slag, sparkar väldigt elaka verbala uttryck från sin livskamrat?

    Jag älskar min fru väldigt mycket men jag tycker det är väldigt svårt att hon har ett oerhört hett temperament som även gör att hon blir agresiv och slår, sparkar mig.

    Självklart är jag inte felfri så jag har såklart provocerat henne ibland men ibland kommer det mer eller mindre som från en klar himmel hennes utbrott.

    Vi har gått i terapi i olika omgångar och ibland har vi det väldigt bra i ett tag men oftast går det en, två månader så är man där igen. Jag är så less på att hon gör så här...

    Vi har varit gifta i ca 6 år.

    Hon kommer från otaliga destruktiva förhållanden och hon har själv levt i förhållande där hon blivit svårt misshandlad i unga år.

    Vi har idag 2 underbara barn i förskoleålder.

    Jag vet inte vad jag ville med det här inlägget utan ville nog mest skriva av mig lite.

    Jag är betydligt större och starkare än henne så jag tar inte så stor skada fysiskt när hon slår , brukar rulla ihop mig och skydda ansikte och skrev... hon tröttnar ganska fort då hon inte får något "motstånd".

    Men psykiskt är det väldigt tufft att bli slagen av den man älskar :'(

    Finns det fler som har det som mig?

    Väl mött .


    Det är brottsligt det hon gör mot dig. Du har ingen skuld i att hon misshandlar dig och använder både psykiskt och fysiskt våld mot dig. Att hon tidigare varit utsatt själv kan förklara, men ALDRIG ursäkta.

    Du ska söka hjälp att ta med dig era barn och lämna henne. Sök hjälp hos mansjour eller andra organisationer som kan ge stöd. Dokumentera skador och spara sms och liknande som kan användas som bevis om du väljer att polisanmäla henne.

    För din och dina barns skull hoppas jag att du kan ta er ur situationen. Du förtjänar att vara fri från det våld hon begår mot dig (och även mot barnen). Glöm inte att det inte är ditt fel.

  • Anonym (S)
    Fri 27 Sep 2019 06:09
    #10

    Jag har ingen kunskap om såna här frågoe så jag kan inte ge någon specifik hjälp, men du ska inte stanna kvar i en relation där du blir misshandlad. Jag vet så pass mycket att jag försrår att det inte är lätt att lämna men det är inte heller lätt att fortsätta, vare sig för dig eller barnen. Om du har någon anhörig som du känner dig trygg med, be om hjälp. Sök också hälp av någon som har kompetens av misshandel i relation.

Svar på tråden Någon annan som blir fysiskt misshandlad av sin fru/partner