• Thu 3 Oct 2019 09:03
    1326 visningar
    11 svar
    11
    1326

    Vad är det för fel på mig? Blöder hela tiden

    Som rubriken låter. Jag håller på att få ett bryt. 30 år, ett barn på 4 år. Äter inga p-piller då min härliga barnmorska tycker jag är alldeles för överviktig på mina 172 cm och 92 kg, fast jag har L på kläder, frustrerande. Har alltid dock haft svårt för piller och spiraler då jag blött längre tider varje gång.

    Sista 3 månaderna har varit ett helsike med magsmärtor och konstiga blödningar.

    Som exempel så blödde jag och hade bruna flytningar från den 1 september till den 20:onde. Var blödningsfri i 14 dagar innan det satte igång igen med bruna flytningar. Gynmottgningen tar inte emot mig då jag har bra HB, inget CRP eller feber ????

    Vad är detta???

  • Svar på tråden Vad är det för fel på mig? Blöder hela tiden
  • Thu 3 Oct 2019 09:13
    #1

    Du kanske har en infektion. Jag hade infektion i livmodern utan feber.

  • Thu 3 Oct 2019 09:34
    #2

    Ta cellprov!

  • Thu 3 Oct 2019 09:46
    #3

    Well du är för överviktig för det första vilket du borde försöka göra något åt för ditt barns skull.

    För det andra, gå till vårdcentralen. Det du beskriver kan vara allt från totalt ofarligt (som klimakteriet) till cancer.

    Så kolla upp det.

  • Thu 3 Oct 2019 10:25
    #4

    Ursäkta?

    Jag har jäkligt mycket muskler. Anser du att man är överviktig när man bär L på kläder???


    IceKitten skrev 2019-10-03 09:46:19 följande:

    Well du är för överviktig för det första vilket du borde försöka göra något åt för ditt barns skull.

    För det andra, gå till vårdcentralen. Det du beskriver kan vara allt från totalt ofarligt (som klimakteriet) till cancer.

    Så kolla upp det.


  • Thu 3 Oct 2019 10:44
    #5
    Seniorita skrev 2019-10-03 10:25:52 följande:

    Ursäkta?

    Jag har jäkligt mycket muskler. Anser du att man är överviktig när man bär L på kläder???


    Jag har också jäkligt mycket muskler, får höra det ofta. Och jag är 172 cm, som du. Jag väger 75 kilo och har oftast L på kläder, ibland även XL. Om du passar in i storlek L, så måste det vara ett annat storlekssystem. 
  • Thu 3 Oct 2019 10:45
    #6
    +1
    Seniorita skrev 2019-10-03 10:25:52 följande:

    Ursäkta?

    Jag har jäkligt mycket muskler. Anser du att man är överviktig när man bär L på kläder???


    Jag är 180 cm och väger 69 kg. Styrketränar varannan dag... Så mycket väger inte muskler men om du nu är bodybuilder så är det väl bara att lyfta upp tröjan för bm så hon ser att det inte är fett?

    Oavsett vad var det knappast det relevanta i mitt svar. Gå till vårdcentralen.
  • Thu 3 Oct 2019 11:23
    #7
    +1

    Jag hade också täta blödningar en period, fick mens var 14e dag och blödningarna höll i sig 5-14 dagar. Gick till gyn, fick lämna lite prover och det visade sig att jag hade lite förhöjt prolaktin vilket orsakade blödningarna tydligen. Åt pravidel i en knapp månad, lämnade prover igen och det konstaterades att värdena gått ner till normala, blödningarna hade upphört.

    Så mitt tips är, kolla upp en bra gynekolog (bor du i Sthlm kan jag rekommendera mammaproffsen, jag gick till dem i Alby!) och sök för dina problem. Lycka till!

  • Thu 3 Oct 2019 17:42
    #8
    +1

    En bekant till mig blödde konstant och hade 68 i hb när de upptäckte att hon hade ett stort myom. Gå och kolla upp dig!

  • Fri 4 Oct 2019 12:14
    #9

    Jag hade samma när jag var mellan 23-25 år. Där senaste barnmorskan var det helt normalt med blödningsrubbningar för kvinnor i min ålder

  • Fri 4 Oct 2019 13:51
    #10

    Men gud! Vad var det för barnmorska?


    PinkSugar skrev 2019-10-04 12:14:18 följande:

    Jag hade samma när jag var mellan 23-25 år. Där senaste barnmorskan var det helt normalt med blödningsrubbningar för kvinnor i min ålder


  • Fri 4 Oct 2019 13:54
    #11

    Fick en tid idag. Hon vart lika paff som mig att jag för det första inte fått preventivmedel utan skrev ut direkt när hon såg mig då hon inte såg en tendens till ?fetma?. Sen upptäcktes det annat som verkar vara mindre trevligt. Lättblödande livmodertapp så alla dess möjliga prover togs. Hon tyckte sig se cellförändringar. Så nu är det den låååånga väntan.

Svar på tråden Vad är det för fel på mig? Blöder hela tiden