• Anonym (Radio­active­)
    Wed 9 Oct 2019 01:29
    1785 visningar
    56 svar
    -1
    56
    1785

    Dejtar två killar samtidigt, tips mottas

    Jag dejtar sedan några dagar två killar samtidigt. Tänker att ingen behöver få reda på det, jag har inte lovat något och jag ser inget fel i det, det var på sätt och vis inte medvetet. Men jag behöver råd. Såhär är det:

    Kille A har jag träffat i någon månad. Vi har båda barn, han är en gentleman, liknande livsstil, trevlig, snygg, sexig, omtänksam och kärleksfull. Otroligt sex. Men det finns vissa små tvivel fortfarande som håller mig tillbaka, i vissa anseenden kring barn/uppfostran/synsätt är vi olika och dessutom har han ärligt sagt att han delvis bearbetar sin tidigare relation fortfarande. Jag vet inte än om jag är hans rebound eller inte, och när han sade det tar jag inte vår ev relation lika seriöst.

    Kille B har funnits i bakgrunden i flera år, vi har setts fram och tillbaka och det har emellanåt varit väldigt destruktivt mellan oss. Jag upplever istället ett starkt band till honom som jag aldrig tidigare känt för någon, en person jag kan se mig göra allt med, är mig själv helt med honom och han tillbaka. Det senaste året har han dealat mycket med sig själv och vi sågs häromveckan och han vill ge oss en chans. Något jag längtat efter i flera år. Han är istället barnlös, bor en liten bit bort och vi har rätt olika liv.

    Jag skulle vilja dejta dem båda ett tag för att se hur det utvecklar sig med respektive, båda är intressanta på lite olika sätt och alternativet, att klippa med en av dem nu, vill jag inte riktigt helt enkelt. Tips?

  • Svar på tråden Dejtar två killar samtidigt, tips mottas
  • Anonym (Radio­active­) Trådstartaren
    Wed 9 Oct 2019 11:26
    #11
    Anonym (K) skrev 2019-10-09 10:29:42 följande:

    Gör det inget om du blir påkommen och dumpad av båda?

    Bäst att du inte slösar männens tid och låter de hitta någon som är intresserad på riktigt.


    För att svara på frågan så nej, jag skulle stå för det till 100%.
    Slösa männens tid? Vad exakt gör jag för fel tänker du.
  • Anonym (***)
    Wed 9 Oct 2019 11:27
    #12
    +1
    Anonym (Radioactive) skrev 2019-10-09 01:29:05 följande:

    Jag dejtar sedan några dagar två killar samtidigt. Tänker att ingen behöver få reda på det, jag har inte lovat något och jag ser inget fel i det, det var på sätt och vis inte medvetet. Men jag behöver råd. Såhär är det:

    Kille A har jag träffat i någon månad. Vi har båda barn, han är en gentleman, liknande livsstil, trevlig, snygg, sexig, omtänksam och kärleksfull. Otroligt sex. Men det finns vissa små tvivel fortfarande som håller mig tillbaka, i vissa anseenden kring barn/uppfostran/synsätt är vi olika och dessutom har han ärligt sagt att han delvis bearbetar sin tidigare relation fortfarande. Jag vet inte än om jag är hans rebound eller inte, och när han sade det tar jag inte vår ev relation lika seriöst.

    Kille B har funnits i bakgrunden i flera år, vi har setts fram och tillbaka och det har emellanåt varit väldigt destruktivt mellan oss. Jag upplever istället ett starkt band till honom som jag aldrig tidigare känt för någon, en person jag kan se mig göra allt med, är mig själv helt med honom och han tillbaka. Det senaste året har han dealat mycket med sig själv och vi sågs häromveckan och han vill ge oss en chans. Något jag längtat efter i flera år. Han är istället barnlös, bor en liten bit bort och vi har rätt olika liv.

    Jag skulle vilja dejta dem båda ett tag för att se hur det utvecklar sig med respektive, båda är intressanta på lite olika sätt och alternativet, att klippa med en av dem nu, vill jag inte riktigt helt enkelt. Tips?


    Vad menar du? Du tar ju verkligen inte er relation seriöst, du dejtar ju en annan samtidigt.

    Skärp dig, ställ inte krav på andra när du själv inte uppfyller samma krav.
  • Anonym (K)
    Wed 9 Oct 2019 11:28
    #13
    Mrs Moneybags skrev 2019-10-09 10:40:59 följande:

    Jag tror att du känner när någon är rätt, det behöver inte ta så lång tid. 

    Fortsätt dejta de här två, men lägg till någon mer i mixen. Jag tror stenhårt på att dejta många när man letar efter Mr Right. Så länge man är öppen om att man inte är tillsammans än så ser jag inget problem med det. Du behöver ju inte säga att du dejtar några andra, men det är liksom underförstått om ni inte har pratat om att vara ett par än. 


    Det är din tolkning och inte ?underförstått? att man ligger med andra om man inte kommer överens om att inte ligga med andra.

    TS får såklart ligga med vem hon vill så länge alla är villiga och vuxna , men hon / du måste också acceptera att bli bortvalda om ni blir påkomna.
  • Anonym (Radio­active­) Trådstartaren
    Wed 9 Oct 2019 11:28
    #14
    -1
    TriC skrev 2019-10-09 10:20:09 följande:
    Jag tycker snarare att det är TS som är skräp som redan från början är otrogen. Om något av detta utvecklas till ett långvarigt förhållande så är grunden ganska rutten pga hennes otrohet idag. För efter att ha dejtat i en månad med A så känns det definitivt som otrohet att även knulla runt med andra. 
    Otrogen? Måste man inte ha lovat någon form av trohet först? Jag förstår inte riktigt resonemanget. På samma sätt som jag inte förväntar mig trohet eller exklusivitet per automatik innan man pratat och uttalat kommit överens om det. Vore det inte märkligt annars.
  • Anonym (Radio­active­) Trådstartaren
    Wed 9 Oct 2019 11:29
    #15
    Anonym (***) skrev 2019-10-09 11:27:07 följande:
    Vad menar du? Du tar ju verkligen inte er relation seriöst, du dejtar ju en annan samtidigt.

    Skärp dig, ställ inte krav på andra när du själv inte uppfyller samma krav.
    Jag påstår ju heller ingenting annat. Vad menar du är för krav jag ställer?
  • Anonym (***)
    Wed 9 Oct 2019 11:30
    #16
    Anonym (Radioactive) skrev 2019-10-09 11:25:42 följande:
    Jag håller spontant med, å andra sidan, har vi inte alla bagage. Det är ju vad man gör med dem, hanteringen, som säger något tycker jag.
    Jag är inte heller perfekt och ingen av dom här personerna är oärliga, det tycker inte jag heller att jag är. 
    Om du inte berättar att du att samtidigt dejtar någon annan, som du dessutom är beredd att vara tillsammans med, så är du oärlig.

    När det gäller kille B finns ju en anledning till att ni inte fått ihop, du skriver ju själv att er relation varit destruktiv. Varför skulle det funka nu?
  • Anonym (Radio­active­) Trådstartaren
    Wed 9 Oct 2019 11:31
    #17
    Mrs Moneybags skrev 2019-10-09 10:40:59 följande:

    Jag tror att du känner när någon är rätt, det behöver inte ta så lång tid. 

    Fortsätt dejta de här två, men lägg till någon mer i mixen. Jag tror stenhårt på att dejta många när man letar efter Mr Right. Så länge man är öppen om att man inte är tillsammans än så ser jag inget problem med det. Du behöver ju inte säga att du dejtar några andra, men det är liksom underförstått om ni inte har pratat om att vara ett par än. 


    Jag tänker som du, men lägga till en tredje vet jag inte om jag orkar eller ens har tid med. Däremot vill jag se hur de två utvecklas på samma premisser och villkor, med båda är det uttalat att vi ses förutsättningslöst och att vi trivs ihop.
  • Anonym (Radio­active­) Trådstartaren
    Wed 9 Oct 2019 11:33
    #18
    Anonym (***) skrev 2019-10-09 11:30:43 följande:
    Om du inte berättar att du att samtidigt dejtar någon annan, som du dessutom är beredd att vara tillsammans med, så är du oärlig.

    När det gäller kille B finns ju en anledning till att ni inte fått ihop, du skriver ju själv att er relation varit destruktiv. Varför skulle det funka nu?
    Den var destruktiv för att vi i botten ville vara tillsammans men kunde inte, ingen vågade erkänna det för den andre och istället höll vi båda på med ett barnsligt spel av utmaningar och båda är extremt stolta av oss och vågade inte visa svagheter. Det har vi kommit förbi båda två idag.
  • Bananb­öjaren
    Wed 9 Oct 2019 11:33
    #19

    Ett bra tips är att du ska försöka jobba på att få en ryggrad.

  • Anonym (D)
    Wed 9 Oct 2019 11:34
    #20
    +1

    Frågan, som jag ser det, är om du verkligen kan ge någon av dem en ärlig chans när du dejtar båda samtidigt? Kan du verkligen lära känna båda på djupet och känna vad DU känner för dem om den andra hela tiden finns i bakhuvudet när du träffar dem?
    För mig funkar det inte alls.
    Sedan kan man ju tycka att om du dejtat den ena killen ett tag och du hakar på så fort den andra dyker upp kan ju inte den första killen vara så intressant. Båda verkar ha sina problem.
    Min åsikt är att man ska vara öppen om att man dejtar flera, även tidigt. Det är inte så kul om den grejen kommer fram när du väl har en relation med en av dem. Nä, ska du dejta båda så kör med öppna kort så har du ryggen fri.

Svar på tråden Dejtar två killar samtidigt, tips mottas