• Anonym (Radio­active­)
    Wed 9 Oct 2019 01:29
    1790 visningar
    56 svar
    -1
    56
    1790

    Dejtar två killar samtidigt, tips mottas

    Jag dejtar sedan några dagar två killar samtidigt. Tänker att ingen behöver få reda på det, jag har inte lovat något och jag ser inget fel i det, det var på sätt och vis inte medvetet. Men jag behöver råd. Såhär är det:

    Kille A har jag träffat i någon månad. Vi har båda barn, han är en gentleman, liknande livsstil, trevlig, snygg, sexig, omtänksam och kärleksfull. Otroligt sex. Men det finns vissa små tvivel fortfarande som håller mig tillbaka, i vissa anseenden kring barn/uppfostran/synsätt är vi olika och dessutom har han ärligt sagt att han delvis bearbetar sin tidigare relation fortfarande. Jag vet inte än om jag är hans rebound eller inte, och när han sade det tar jag inte vår ev relation lika seriöst.

    Kille B har funnits i bakgrunden i flera år, vi har setts fram och tillbaka och det har emellanåt varit väldigt destruktivt mellan oss. Jag upplever istället ett starkt band till honom som jag aldrig tidigare känt för någon, en person jag kan se mig göra allt med, är mig själv helt med honom och han tillbaka. Det senaste året har han dealat mycket med sig själv och vi sågs häromveckan och han vill ge oss en chans. Något jag längtat efter i flera år. Han är istället barnlös, bor en liten bit bort och vi har rätt olika liv.

    Jag skulle vilja dejta dem båda ett tag för att se hur det utvecklar sig med respektive, båda är intressanta på lite olika sätt och alternativet, att klippa med en av dem nu, vill jag inte riktigt helt enkelt. Tips?

  • Svar på tråden Dejtar två killar samtidigt, tips mottas
  • Anonym (XCV)
    Thu 10 Oct 2019 12:34
    #41
    +1
    Anonym (Radioactive) skrev 2019-10-10 10:39:27 följande:

    Tack för allas input!
    Om man ska dra detta rent krasst, så som jag faktiskt ser det, så är jag singel. 
    Jag anser mig inte ha någonting att göra med om den jag dejtar pratar med andra, ligger med andra, träffar andra, innan man gått in i relationen.


    Problemet är då andra inte ser det på samma sätt. Varför medvetet ta risken att såra någon? Dessutom kanske en person som skulle blivit en bra partner, om du skött det snyggt och varit ärlig och kört med öppna kort.
  • Thu 10 Oct 2019 12:45
    #42
    Anonym (Radioactive) skrev 2019-10-09 01:29:05 följande:

    Jag dejtar sedan några dagar två killar samtidigt. Tänker att ingen behöver få reda på det, jag har inte lovat något och jag ser inget fel i det, det var på sätt och vis inte medvetet. Men jag behöver råd. Såhär är det:

    Kille A har jag träffat i någon månad. Vi har båda barn, han är en gentleman, liknande livsstil, trevlig, snygg, sexig, omtänksam och kärleksfull. Otroligt sex. Men det finns vissa små tvivel fortfarande som håller mig tillbaka, i vissa anseenden kring barn/uppfostran/synsätt är vi olika och dessutom har han ärligt sagt att han delvis bearbetar sin tidigare relation fortfarande. Jag vet inte än om jag är hans rebound eller inte, och när han sade det tar jag inte vår ev relation lika seriöst.

    Kille B har funnits i bakgrunden i flera år, vi har setts fram och tillbaka och det har emellanåt varit väldigt destruktivt mellan oss. Jag upplever istället ett starkt band till honom som jag aldrig tidigare känt för någon, en person jag kan se mig göra allt med, är mig själv helt med honom och han tillbaka. Det senaste året har han dealat mycket med sig själv och vi sågs häromveckan och han vill ge oss en chans. Något jag längtat efter i flera år. Han är istället barnlös, bor en liten bit bort och vi har rätt olika liv.

    Jag skulle vilja dejta dem båda ett tag för att se hur det utvecklar sig med respektive, båda är intressanta på lite olika sätt och alternativet, att klippa med en av dem nu, vill jag inte riktigt helt enkelt. Tips?


    Finns absolut inget fel i att dejta två samtidigt. En dejt är inget löfte om exklusivitet. Gjorde själv det ett tag, för att se hur känslor och så utvecklade sig...

    Kör hårt, du har bara ett liv, se till att leva det till max!
    Det är inte jag som är omogen, det är du som är en bajskorv!
  • Anonym (XCV)
    Thu 10 Oct 2019 15:25
    #43
    VackraFlicka skrev 2019-10-10 12:45:33 följande:
    Finns absolut inget fel i att dejta två samtidigt. En dejt är inget löfte om exklusivitet. Gjorde själv det ett tag, för att se hur känslor och så utvecklade sig...
    Gjorde du det i smyg, eller var du ärlig?
  • Thu 10 Oct 2019 15:44
    #44
    Anonym (XCV) skrev 2019-10-10 15:25:41 följande:
    Gjorde du det i smyg, eller var du ärlig?
    Förstår inte frågan? Har man en skyldighet att berätta att man dejtar flera samtidigt? Var står det skrivet?
    Hade nån frågat hade jag såklart sagt det.
  • Anonym (A)
    Thu 10 Oct 2019 15:48
    #45
    Anonym (Tjejkompisen) skrev 2019-10-10 11:49:29 följande:

    Jag tänker nog lite annorlunda än andra här. Jag tycker inte att du gör så mkt fel mot kille A. Ni började bli lite seriösa och då sade han att han inte är helt över sitt ex - vilket betyder för mig att han avvakta och hålla det oseriöst och se hur det går med de känslorna innan ni fördjupar. Dvs han har redan backat från att det skulle bli exklusivt. Vill du anstryka detta ytterligare för att det ska kännas mer okej för dig så kan du ta upp det vid något tillfälle och fråga hur det går med det och säga att du är helt ok med att hålla det lite öppet tills han vet mer. Då har du definitivt ryggen fri där och jag tycker nästan att du har det redan nu. 


    Däremot kille B - han har jobbat mkt med sig själv och nu är han redo för något seriöst med dig och att utforska det, låter det som. Han förväntar sig nog inte att du dejtar andra samtidigt. Där hade jag nog sade något i stil med att "ja men vi tar det lite försiktigt och ser hur det känns..." eller tom rakt ut när han föreslog att börja dejta att "Jag träffar en annan nu men vet inte om det kommer leda till något, träffar gärna dig ändå och känner efter". Så hade du haft ryggen fri där med. 


    Men sedan, det kan vara lite krångligt att dejta andra även om de vet om varandra. Jag gör det nu (typ) och det är inte heller lätt. 


    +1
  • Anonym (Andre­as)
    Thu 10 Oct 2019 15:52
    #46
    +1
    VackraFlicka skrev 2019-10-10 15:44:28 följande:

    Förstår inte frågan? Har man en skyldighet att berätta att man dejtar flera samtidigt? Var står det skrivet?

    Hade nån frågat hade jag såklart sagt det.


    Dom inblandade parterna tycker kanske att det är en viktig information. DOM väljer om det är okej - inte du enbart.
  • Thu 10 Oct 2019 15:55
    #47
    Anonym (Andreas) skrev 2019-10-10 15:52:33 följande:
    Dom inblandade parterna tycker kanske att det är en viktig information. DOM väljer om det är okej - inte du enbart.
    DOM får väl helt enkelt fråga om de tycker detta är viktig information. Jag har ingen skyldighet att berätta. Finns inget åtagande eller löfte avgivit.
  • Anonym (K)
    Thu 10 Oct 2019 16:00
    #48
    VackraFlicka skrev 2019-10-10 15:44:28 följande:

    Förstår inte frågan? Har man en skyldighet att berätta att man dejtar flera samtidigt? Var står det skrivet?

    Hade nån frågat hade jag såklart sagt det.


    Nej , men dejten har ingen skyldighet att fortsätta dejta dig när hen får veta att du dejtar flera.

    För vissa är det okej , för andra är det inte okej.

    Alla får göra precis som de vill , så länge alla är vuxna och villiga.
  • Anonym (E)
    Thu 10 Oct 2019 16:02
    #49
    Anonym (Radioactive) skrev 2019-10-10 10:39:27 följande:

    Tack för allas input!
    Om man ska dra detta rent krasst, så som jag faktiskt ser det, så är jag singel. 
    Jag anser mig inte ha någonting att göra med om den jag dejtar pratar med andra, ligger med andra, träffar andra, innan man gått in i relationen.
    Jag ser också varningsflagg på båda de här, men jag har dejtat en del som verkar "såååå bra" som ändå visat sig vara idioter. Båda de här killarna har andra egenskaper jag värdesätter högre och jag vet för lite om dem båda två för att inte ta reda på mer.
    Båda två vet att jag har de här åsikterna och får jag frågan om jag träffar någon mer så mörkar jag inte, men jag känner heller inget behov av att berätta det, ser liksom ingen anledning - ingen av dem träffar jag helt seriöst och den känslan är ömsesidig även hos dem.


    Så länge båda killarna vet om att du ser dig som singel och att ni inte har exklusivt förhållande så är det helt okej att dejta flera. 
  • Anonym (XCV)
    Thu 10 Oct 2019 16:54
    #50
    +2
    VackraFlicka skrev 2019-10-10 15:44:28 följande:
    Förstår inte frågan? Har man en skyldighet att berätta att man dejtar flera samtidigt? Var står det skrivet?
    Hade nån frågat hade jag såklart sagt det.
    Medmänsklighet och hyfs står inte nedskrivet.

    Själv skulle jag känna mig jävligt lurad och besviken om den jag dejtade även dejtade andra samtidigt utan att säga det.

    Varför riskera att såra någon?
  • Anonym (Jag fattar inte..­.)
    Thu 10 Oct 2019 17:22
    #51

    Jag fattar inte hur vissa kan hålla ihop sånt här med två samtidigt, eller vänsterprassel. Alltså rent praktiskt? Hur håller man sig från att erkänna? Hur håller man det från att någon annan skall skvallra eller att man inte blir påkommen?

    När jag har försökt så har det slutat med att en vecka senare hade jag ingen kille alls. Nu har jag bara försökt en gång men jag har inget som helst som skulle peka på att det inte blir så även nästa gång.

    Alltså folk pratar. Skulle du inte själv må dåligt och erkänna så kommer nån annan förr eller senare, troligtvis förr berätta för din kille.

  • Anonym (Radio­active­) Trådstartaren
    Sat 19 Oct 2019 00:16
    #52

    Kan meddela att jag dumpat båda.

  • Anonym (FYI)
    Sat 19 Oct 2019 00:41
    #53
    Anonym (Radioactive) skrev 2019-10-19 00:16:03 följande:

    Kan meddela att jag dumpat båda.


    Varför? Säger inte det var fel men fanns det en orsak?
  • Sat 19 Oct 2019 09:40
    #54

    Det är okej. Testa att bli ihop med båda samtidigt, det är kul, jag lovar!

  • Anonym (Radio­active­) Trådstartaren
    Sat 19 Oct 2019 19:28
    #55
    Anonym (FYI) skrev 2019-10-19 00:41:32 följande:

    Varför? Säger inte det var fel men fanns det en orsak?


    Båda betedde sig som töntar, den ena dök upp skitfull till vår dejt och den andra verkar socialt inkompetent.
  • Anonym (Eh)
    Thu 15 Apr 2021 00:08
    #56
    Anonym (Radioactive) skrev 2019-10-09 01:29:05 följande:

    Jag dejtar sedan några dagar två killar samtidigt. Tänker att ingen behöver få reda på det, jag har inte lovat något och jag ser inget fel i det,


    Rätt sällan det händer att tjejer dejtar flera killar samtidigt
Svar på tråden Dejtar två killar samtidigt, tips mottas