• Anonym (TS)
    Wed 9 Oct 2019 16:08
    6449 visningar
    56 svar
    56
    6449

    Han gillar alla hennes selfies

    Min sambo har inte så många vänner på fb och följer inte så många på Instagram. Han har inte så många tjejkompisar och när dom lägger upp någon bild gillar han dom nästan aldrig.

    Men så finns det en tjej som han inte känner, utan hon är kompis med en av våra grannar, som han har på både fb och Instagram. Hur dom har lagt till varandra där vet jag inte. Men han gillar ALLA hennes bilder. Hon lägger upp selfies varje dag, så det är ingen annan än min sambo som orkar gilla hennes bilder. Han gillar aldrig hennes bilder om hon lägger ut på mat tex, utan det är bara hennes selfisar, vilket jag tycker gör det ännu konstigare.

    Jag tycker hela den här situationen är så skum. Vill inte vara svartsjuk men jag tycker det är respektlöst av min sambo. Överreagerar jag eller vad tycker ni?

  • Svar på tråden Han gillar alla hennes selfies
  • Anonym (E)
    Wed 9 Oct 2019 16:13
    #1
    +3

    Jag hade blivit skitsur om min kille gjorde så. Antagligen är det inte mer än att han tycker att hon är snygg på sina selfies. Men man får väl skärpa sig lite där när man har en tjej.  

  • Anonym (Mongo­)
    Wed 9 Oct 2019 16:20
    #2
    -2 +3
    Anonym (E) skrev 2019-10-09 16:13:51 följande:

    Jag hade blivit skitsur om min kille gjorde så. Antagligen är det inte mer än att han tycker att hon är snygg på sina selfies. Men man får väl skärpa sig lite där när man har en tjej.  


    Vänta lite nu! Måste man skärpa sig som kille och hålla inne på sina likes? Bör man inte gilla andra tjejers bilder som de postar när man har flickvän? 

    Kan vi bara reda ut detta en gång för alla. Slingra er nu inte som ormar, säg nu exakt vad ni menar, rakt och ärligt! 

    Vad menar du? "man får väl skärpa sig lite när man har tjej?"
  • Anonym (TS) Trådstartaren
    Wed 9 Oct 2019 16:23
    #3
    +2
    Anonym (Mongo) skrev 2019-10-09 16:20:55 följande:

    Vänta lite nu! Måste man skärpa sig som kille och hålla inne på sina likes? Bör man inte gilla andra tjejers bilder som de postar när man har flickvän? 

    Kan vi bara reda ut detta en gång för alla. Slingra er nu inte som ormar, säg nu exakt vad ni menar, rakt och ärligt! 

    Vad menar du? "man får väl skärpa sig lite när man har tjej?"


    Jag tycker inte att det är konstigt om han hade gillat andra tjejers bilder också, men när han inte gillar sina tjejkompisar bilder, eller knappt några bilder alls, utan bara på denna tjej. Då tycker jag det är konstigt!
  • Anonym (Hanna­)
    Wed 9 Oct 2019 16:23
    #4
    +2

    Nä märkligt beteende! Känns lite överdrivet att gilla alla hennes selfies. Man undrar varför han har behov att göra det?

    Jag har börjat leva efter mottot att det du tolererar är det du kommer att oroa dig över. Med andra ord du bör prata med honom. Tänk på att inte anklaga honom för något utan fokusera på hur det får dig att känna dig.

  • Anonym (E)
    Wed 9 Oct 2019 16:26
    #5
    Anonym (Mongo) skrev 2019-10-09 16:20:55 följande:
    Vänta lite nu! Måste man skärpa sig som kille och hålla inne på sina likes? Bör man inte gilla andra tjejers bilder som de postar när man har flickvän? 

    Kan vi bara reda ut detta en gång för alla. Slingra er nu inte som ormar, säg nu exakt vad ni menar, rakt och ärligt! 

    Vad menar du? "man får väl skärpa sig lite när man har tjej?"
    Killen gillar ju i princip inga andra bilder, inte kompisars bilder tex men ändå ALLA den här tjejens selfies som hon lägger upp varje dag.

    Det är ju det som är konstigt. Hade han även gillat sina vänners bilder så är det ju en annan sak.
  • Anonym (TS) Trådstartaren
    Wed 9 Oct 2019 16:27
    #6
    Anonym (Hanna) skrev 2019-10-09 16:23:31 följande:

    Nä märkligt beteende! Känns lite överdrivet att gilla alla hennes selfies. Man undrar varför han har behov att göra det?

    Jag har börjat leva efter mottot att det du tolererar är det du kommer att oroa dig över. Med andra ord du bör prata med honom. Tänk på att inte anklaga honom för något utan fokusera på hur det får dig att känna dig.


    Ja samtidigt så vet jag inte vad jag ska säga. Jag kan inte tvinga honom att sluta gilla hennes selfies. Han har redan förstört min respekt genom detta beteende. Jag hade önskat att han hade så pass med respekt för mig att inte göra så eller att han själv valde att sluta..
  • Anonym (TS) Trådstartaren
    Wed 9 Oct 2019 16:36
    #7

    Kan tillägga att tjejen har pojkvän som han inte är kompis med på sociala medier utan bara henne. Hade varit mer förståeligt om han hade lagt till båda två också. Nu känns det som att hon försöker få intresse från honom (vilket hon får) då hon lägger upp bild på dig själv varje dag och det bara är min sambo som gillar

  • Anonym (Hanna­)
    Wed 9 Oct 2019 16:43
    #8
    +1
    Anonym (TS) skrev 2019-10-09 16:27:44 följande:

    Ja samtidigt så vet jag inte vad jag ska säga. Jag kan inte tvinga honom att sluta gilla hennes selfies. Han har redan förstört min respekt genom detta beteende. Jag hade önskat att han hade så pass med respekt för mig att inte göra så eller att han själv valde att sluta..


    Jag hade nog sagt nåt i stil med. Kan vi prata, jag har reagerat på en sak och jag vet inte hur jag ska ta det med det får mig att känna mig lite (vad du nu känner, ledsen, sviken, sårad eller likande känslor). Jag har sett att du gillar en viss tjejs bilder väldigt ofta och jag tycker det är märkligt då det enbart är hennes selfies du gillar och att du sällan gillar dina tjejkompisars bilder.

    Hade han sagt att det inte betyder något eller liknande så hade jag svarat Bra! Då borde det inte vara svårt att sluta för jag blir sårad av det.

    Pratar du inte med honom kommer detta att älta och växa i ditt huvud. Det kommer att bryta ner dig sakta. Av erfarenhet så rekommenderar jag att säga eller skriva kan vi prata. Då vet han att det är något viktigt och han är beredd på att prata. Att bara dyka på och bara gå rakt på ämnet gör att han blir överraskad och kommer hamna i försvarsläge.
  • Anonym (Mongo­)
    Wed 9 Oct 2019 16:49
    #9
    -3 +1
    Anonym (E) skrev 2019-10-09 16:26:05 följande:
    Killen gillar ju i princip inga andra bilder, inte kompisars bilder tex men ändå ALLA den här tjejens selfies som hon lägger upp varje dag.

    Det är ju det som är konstigt. Hade han även gillat sina vänners bilder så är det ju en annan sak.
    OK.

    Låt säga att han tycker att just den här tjejens rump..*host* ...ögon.. är alldeles formidabelt vackra! Det visar han genom en like varje dag. Han väljer att inte sprida ut sina hjärtan utan han väljer att lägga alla sina hjärtan på den här tjejen. Ursäkta, men får han inte göra detta enligt dig? 
  • Anonym (TS) Trådstartaren
    Wed 9 Oct 2019 16:55
    #10
    +2
    Anonym (Mongo) skrev 2019-10-09 16:49:18 följande:

    OK.

    Låt säga att han tycker att just den här tjejens rump..*host* ...ögon.. är alldeles formidabelt vackra! Det visar han genom en like varje dag. Han väljer att inte sprida ut sina hjärtan utan han väljer att lägga alla sina hjärtan på den här tjejen. Ursäkta, men får han inte göra detta enligt dig? 


    Om det bara är hon som gäller så kan han väl bli tillsammans med henne ist?
Svar på tråden Han gillar alla hennes selfies