• Anonym (?)
    Wed 9 Oct 2019 22:34
    2595 visningar
    16 svar
    16
    2595

    Hur ofta hörs ni som inte bor ihop/särbos

    Som titeln lyder:

    Hur ofta hörs ni som inte bor ihop, och enbart har möjlighet att ses under exempelvis helgen? Då menar jag tex telefonsamtal, sms osv.

    Pratar ni i telefon varje dag tex? Eller går det dagar utan att ni hörs?
    Hur länge ca? Om vad?
    Hur länge har ni varit tillsammans?

    Snälla hjälp, uppskattar verkligen svar. Ni behöver inte svara på alla frågor utan svara som ni känner för. 

  • Svar på tråden Hur ofta hörs ni som inte bor ihop/särbos
  • Anonym (helgp­ar)
    Wed 9 Oct 2019 22:53
    #1
    +1

    Inte alls i veckorna om det inte är något. Torsdag kväll stämmer vi av med varandra om helgen. Vi har varit tillsammans på detta sätt i 4 år.

  • Anonym (Fia)
    Wed 9 Oct 2019 23:03
    #2

    Jag och min sambo hade distansförhållande innan vi flyttade ihop, i ca 1 år. Vi sågs ca 1-2ggr/månad under helg.

    Vi hördes i princip varje dag. Som regel skrev vi mest, men pratade i telefon en sväng nästan varje kväll. Ibland bara 10min för att höra varandras röst och säga godnatt, ibland 3h.

    Ibland var det för mycket runtomkring/någon av oss var väldigt trött osv och då kanske det kunde gå någon dag eller två utan telefonkontakt, men vi skrev alltid då istället.

    Pratade om allt mellan himmel och jord. Mycket om vad som hänt under dagen såklart men även bara random tankar som dök upp, drömmar, planer, om vänner eller familj. Allt egentligen.

  • Anonym (EN)
    Wed 9 Oct 2019 23:04
    #3
    Anonym (?) skrev 2019-10-09 22:34:26 följande:

    Som titeln lyder:

    Hur ofta hörs ni som inte bor ihop, och enbart har möjlighet att ses under exempelvis helgen? Då menar jag tex telefonsamtal, sms osv.

    Pratar ni i telefon varje dag tex? Eller går det dagar utan att ni hörs?

    Hur länge ca? Om vad?

    Hur länge har ni varit tillsammans?

    Snälla hjälp, uppskattar verkligen svar. Ni behöver inte svara på alla frågor utan svara som ni känner för. 


    Har haft ett distansförhållande med min särbo i snart fem år. Vi hörs med mess många ggr/dag, pratar i telefon några ggr/vecka - vi har väldigt tät kontakt. Vi bor 35 mil ifrån varann och ses oftast varannan vecka. Han flyttar till mig i början av nästa år så då blir vi sambos :)
  • Anonym (Kärle­k)
    Thu 10 Oct 2019 01:06
    #4
    Anonym (?) skrev 2019-10-09 22:34:26 följande:

    Som titeln lyder:

    Hur ofta hörs ni som inte bor ihop, och enbart har möjlighet att ses under exempelvis helgen? Då menar jag tex telefonsamtal, sms osv.

    Pratar ni i telefon varje dag tex? Eller går det dagar utan att ni hörs?

    Hur länge ca? Om vad?

    Hur länge har ni varit tillsammans?

    Snälla hjälp, uppskattar verkligen svar. Ni behöver inte svara på alla frågor utan svara som ni känner för. 


    Vi är särbos och har varit tillsammans i 2 år. Vi pratar varje dag, ofta flera gånger om dagen. Vi skickar även god morgon sms med någon gullig bild, inte varje dag men några ggr/vecka. Smsar inte så mycket men pratar desto mer

    Vi saknar varandra väldigt mycket och skulle aldrig stå ut utan att ha kontakt på en hel eller flera dagar. Hade det bara varit möjligt skulle vi nog bo ihop för att få mer tid tillsammans. Båda har dock barn och bor inte i samma stad trots att det bara är ett par mil mellan våra hem.
  • Thu 10 Oct 2019 06:30
    #5
    Anonym (?) skrev 2019-10-09 22:34:26 följande:

    Som titeln lyder:

    Hur ofta hörs ni som inte bor ihop, och enbart har möjlighet att ses under exempelvis helgen? Då menar jag tex telefonsamtal, sms osv.

    Pratar ni i telefon varje dag tex? Eller går det dagar utan att ni hörs?
    Hur länge ca? Om vad?
    Hur länge har ni varit tillsammans?

    Snälla hjälp, uppskattar verkligen svar. Ni behöver inte svara på alla frågor utan svara som ni känner för. 


    Särbos sen 5 år tillbaka. Vissa veckor bor han hos mig nästan varje dag och vissa veckor ses vi bara på helgen. Vi planerar kommande vecka på söndagar så vi hörs om det skett nån förändring, annars kan det gå några dagar utan kontakt.
  • Smultr­onmarm­elad
    Thu 10 Oct 2019 08:07
    #6

    Varit ett par i ett år.

    Skickar god morgon och kollar läget varje morgon/förmiddag sen skriver vi lite under dagen. Ringer på kvällen, ibland ett par minuter, ibland Nån timme. Sen kanske sms med godnatt eller lite kärlek. Ses nästan varje helg.

  • Anonym (H)
    Thu 10 Oct 2019 08:30
    #7

    När jag och min kille (numera sambo) inte bodds ihop hade vi ett distansförhållande på 85 mil. Vi skrev till varandra hela dagarna och pratade i telefon på kvällarna, varje dag.

  • Anonym (CZ)
    Thu 10 Oct 2019 09:01
    #8

    Är särbo. Hur ofta vi hörs beror på våra arbetstider. Om jag jobbar natt och han eftermiddag kan det gå ett par dagar utan att vi pratar men något sms skickas alltid, utan att man kräver svar tillbaka.

    När jag är ledig och han jobbar dag kan vi höras flera gånger. Han brukar alltid ringa när han dricker sitt frukostkaffe i bilen, när han äter lunch och middag. Sedan brukar vi ta en telefonpromenad på kvällen på ungefär 1 h. Ibland ringer vi för att säga godnatt eller om något viktigt dyker upp som vi vill dela med den andre. Har haft det så här i 5 år nu och trivs bra men längtar såklart till sommaren då vi blir sambos.

  • Anonym (E)
    Thu 10 Oct 2019 09:31
    #9

    Nu var jag och min kille inte särbo så länge, enbart va 6 månader. Så vi var väl i förälskelsefasen hela tiden. Men då hördes vi varje dag både morgon och kväll via sms och ringdes nästan varje kväll.

  • Anonym (A)
    Thu 10 Oct 2019 14:08
    #10

    Oftast dagligen.

  • Anonym (Särbo­)
    Thu 10 Oct 2019 15:03
    #11

    Det kan gå 4-5-6 dagar utan problem för min del. Gillar att inte att höras för hörandets skull.

  • Anonym (?) Trådstartaren
    Thu 10 Oct 2019 19:49
    #12

    Tack för alla svar hittills! Verkar vara väldigt olika.

    Det svåra är, i alla fall i mitt fall, när man vill höras olika mycket. Svårt att tänka rationellt och inte ta det personligt/känslomässigt när min kille vill höras mindre ofta och, som det känns- längtar mindre än vad jag gör... Gör väldigt ont även fast jag vet att alla är olika.

  • Anonym (?) Trådstartaren
    Thu 10 Oct 2019 19:52
    #13
    Anonym (?) skrev 2019-10-10 19:49:44 följande:

    Tack för alla svar hittills! Verkar vara väldigt olika.

    Det svåra är, i alla fall i mitt fall, när man vill höras olika mycket. Svårt att tänka rationellt och inte ta det personligt/känslomässigt när min kille vill höras mindre ofta och, som det känns- längtar mindre än vad jag gör... Gör väldigt ont även fast jag vet att alla är olika.


    Blir liksom en ojämn "maktposition" känslomässigt. Känns som ju mindre behov han har av mig destu större blir mitt behov av honom för man känner sig obekräftad. Det får mig att må väldigt dåligt. Skulle vilja vända på balansen men det är så svårt!
  • Anonym (Särbo­)
    Thu 10 Oct 2019 20:07
    #14
    Anonym (?) skrev 2019-10-10 19:52:11 följande:

    Blir liksom en ojämn "maktposition" känslomässigt. Känns som ju mindre behov han har av mig destu större blir mitt behov av honom för man känner sig obekräftad. Det får mig att må väldigt dåligt. Skulle vilja vända på balansen men det är så svårt!


    Obalans i en relation är sällan bra. Hur länge har ni varit tillsammans, hur gamla är ni?
  • Anonym (?) Trådstartaren
    Thu 10 Oct 2019 20:16
    #15
    Anonym (Särbo) skrev 2019-10-10 20:07:29 följande:
    Obalans i en relation är sällan bra. Hur länge har ni varit tillsammans, hur gamla är ni?
    Ca 3 år. Jag är 26 han 35. Han menar att han är superkär i mig men bara inte har samma behov av att höras varje dag. Att det kanske tar någon dag längre för honom innan han längtar efter mig medans jag längtar mycket tidigare. 

    Förstår rationellt behovet av ensamtid, för jag behöver också det. Men det sårar att han inte vill höra min röst varje dag.
  • Anonym (Marie­)
    Thu 10 Oct 2019 20:37
    #16

    Vi skriver till varandra varje dag. Pratar i telefon eller på Skype c:a varannan-var trejde dag. Vi har varit ett par i 10 år.

Svar på tråden Hur ofta hörs ni som inte bor ihop/särbos