• Thu 10 Oct 2019 22:22
    798 visningar
    13 svar
    13
    798

    Vad har hänt med min dotter?

    Min tjej är världens bästa, hon har sen förskole klass start dock förändrats. Hon lyssnar inte, tar inte in information man ger henne som tx enkla saker, knäpp fleecen när du ska ut. Hon dramatiserar saker, bryter ihop HELA TIDEN Gråter. Idag sa hon att vi slår henne till mig men vi slår inte hårt?! Vart får hon detta ifrån? Jg grät ihjäl mig. Var helt förkrossad. Jag försöker prata med henne men hon gråter hela tiden jätte känslig! Råd tack

  • Svar på tråden Vad har hänt med min dotter?
  • Thu 10 Oct 2019 22:24
    #1
    -1

    Slår inte hårt?

  • Thu 10 Oct 2019 22:27
    #2

    Vad exakt menar du med att ni inte slår hårt? Slår ni henne?

  • Thu 10 Oct 2019 22:30
    #3

    Nej nej nej alltså nej vi slår inte utan hon sa bara så! Jag fråga henne vem slår dig? Hon svarade ingen. Jag frågade är det någon på skolan? Då sa hon flera namn sen skratta hon? Vet inte hur jag ska tolk det. Jag frågade lärarna senast igår om det är nåt konstigt mellan kompisar och så, dom sa nej inget.

  • Thu 10 Oct 2019 22:31
    #4

    Har även observerat att hon kan skylla på någon incident med hennes kompisar på rasten är anledning Till att hon inte knäppte fleecen och tog på sig kläder ute. Det är så osammanhängande!! Jag pratar med henne HELA tiden. Vi ger våra barn all tid och uppmärksamhet så jag vet inte var problemet är!

  • Thu 10 Oct 2019 22:54
    #5

    Mycket nytt i livet under denna perioden för barnet. Utvecklingen går rasande fort. Läs på 1177 om 6-7 åringar så kommer du känna igen mycket.

    En 6 åring kan sällan sitta still fast de kunde det för bara några månader sedan. Mycket magiskt tänkande kan dyka upp och gränsen för vad som är på riktigt och vad som är fantasi är ibland svår för dem att dra.

    Det är en utvecklingsfas ni ska igenom liksom tidigare 3års trotsen.

    Det blir bättre och roligare i andra änden men det kan vara kämpigt att ta sig dit.

  • Thu 10 Oct 2019 23:06
    #6
    Erkens mamma skrev 2019-10-10 22:54:04 följande:

    Mycket nytt i livet under denna perioden för barnet. Utvecklingen går rasande fort. Läs på 1177 om 6-7 åringar så kommer du känna igen mycket.

    En 6 åring kan sällan sitta still fast de kunde det för bara några månader sedan. Mycket magiskt tänkande kan dyka upp och gränsen för vad som är på riktigt och vad som är fantasi är ibland svår för dem att dra.

    Det är en utvecklingsfas ni ska igenom liksom tidigare 3års trotsen.

    Det blir bättre och roligare i andra änden men det kan vara kämpigt att ta sig dit.


    Hittade några sidor med bra info, exakt det vi går igenom. Puuh ok jag ska väl bara försöka ha tålamod och ge massor med meeer kärlek.
  • Thu 10 Oct 2019 23:12
    #7
    rororo2323 skrev 2019-10-10 23:06:34 följande:

    Hittade några sidor med bra info, exakt det vi går igenom. Puuh ok jag ska väl bara försöka ha tålamod och ge massor med meeer kärlek.


    Japp, och mantrat -det är en fas -det är en fas :)
  • Butter­fly80
    Thu 10 Oct 2019 23:22
    #8
    Erkens mamma skrev 2019-10-10 23:12:29 följande:
    Japp, och mantrat -det är en fas -det är en fas :)
    Du svarar alltid så fint och klokt på inlägg. Heja dig Hjärta
  • Fri 11 Oct 2019 00:18
    #9
    Butterfly80 skrev 2019-10-10 23:22:27 följande:

    Du svarar alltid så fint och klokt på inlägg. Heja dig


    Tack!

    Vilken fin komplimang, så glad jag blir :)
  • Fri 11 Oct 2019 07:43
    #10
    Erkens mamma skrev 2019-10-10 23:12:29 följande:

    Japp, och mantrat -det är en fas -det är en fas :)


    Tack det käns liite bättre. Jag blev mest orolig att någon hemskt på skolan hänt.. Eller dyl
  • Fri 11 Oct 2019 08:16
    #11

    Kram

  • Fri 11 Oct 2019 08:28
    #12

    6-7-årsåldern brukar kallas för den lilla tonåren. Det brukar vara typ så som du beskriver. Har upplevt det själv med mina egna. Inte så kul, men det går över och är helt normalt. Mycket som händer i de smås liv och kropp i den åldern.

  • Sat 12 Oct 2019 05:48
    #13

    Mitt barn började F-klass förra året och blev precis likadan. Från att ha varit harmonisk, lugn och snäll till totalt förbytt. Barnet fick enorma utbrott och började slåss, rivas och sparkas. Hen skrek och gapade och var så arg. Det var hemskt, men gick över när jullovet började och när skolan sen började igen i januari var jag orolig att beteendet skulle komma tillbaka men tack och lov gjorde det inte det. Nu är hen sig själv igen.

    Du får tänka att det är en enorm förändring i barnets liv att börja skolan. För vissa märks förändringen inte så mycket medan andra barn reagerar jättestarkt och ofta är det hemma med den trygga föräldern som barnet vågar ta ut ilskan/ledsnaden över förändringen. Så håll ut bara. Det kommer gå över <3

Svar på tråden Vad har hänt med min dotter?