• Sat 12 Oct 2019 15:33
    723 visningar
    27 svar
    -2 +3
    27
    723

    En pandemi vore bra

    Hej!

    Jag är bekymrad över utvecklingen på denna jord och jag anser att vi börjar bli alldeles för många som ska dela på begränsade resurser.


    Rent krasst, vore det inte bäst med en rejäl pandemi som utrotade minst 3/4 av jordens befolkning?


    För 100 år sedan var vi 1,6 miljarder människor, nu närmar vi oss 8 miljarder samtidigt som resurser tryter och CO2 i atmosfär ökar exponentiellt.


    Vad tycker ni om det?

  • Svar på tråden En pandemi vore bra
  • Tintin i Amerik­a
    Sat 12 Oct 2019 19:13
    #11
    Shameless skrev 2019-10-12 19:12:05 följande:
    Kul tråd, har själv funderat i dessa banor. Hade varit bra att befolkningen blev reducerad men 3/4 vore för mycket, det skulle leda till samhällskollaps. 30-40% skulle vara lagom.
    vill du ställa dig först i kön att bli utrotad för att kvoten 3/4 skall uppfyllas? 
    eller ska andra dö men du ska leva?!
  • Sat 12 Oct 2019 19:32
    #12
    Tintin i Amerika skrev 2019-10-12 19:13:25 följande:
    vill du ställa dig först i kön att bli utrotad för att kvoten 3/4 skall uppfyllas? 
    eller ska andra dö men du ska leva?!
    Vill och vill, oftast vill man väl inte dö. Men vi pratar ju om vad som vore bäst för planeten, inte för dig och mig.

    Väcker lite följdfrågor. Vad vore den bästa utvecklingen då? Ett virus som drabbar urbana och moderna miljöer mest, så vi så att säga backar tillbaka till Gå vore kanske bäst. U-ländernas befolkning lever ju i rätt bra harmoni med naturen och påfrestar inte moder jord nämnvärt.
  • Sat 12 Oct 2019 20:01
    #13

    Tänker du på befolkningen i Afrika som vallar sina kor och bor urbant i sina ekologiska hyddor de förbrukar inte mkt av jordens resurser och de kör inte runt med en massa bilar och smutsar ner som vi gör

  • Sat 12 Oct 2019 20:50
    #14
    -2

    Det där är så typiskt vita män att tänka på hur överlägsna de är .Hade vi haft ett matriarkat där män var underordnade kvinnor skulle vi inte haft den situation vi har nu

  • Sat 12 Oct 2019 20:55
    #15
    +1
    Lisbeth11 skrev 2019-10-12 20:50:23 följande:

    Det där är så typiskt vita män att tänka på hur överlägsna de är .Hade vi haft ett matriarkat där män var underordnade kvinnor skulle vi inte haft den situation vi har nu


    Hur kan du vara så säker på att jag är vit?


    Mitt sista inlägg handlade väl om att mest bara mörkhyade överlever, eller?

    Vid närmare eftertanke så kanske det skulle räcka med ett muterat virus som enbart drabbar feminister skulle räcka rätt långt.

  • Sat 12 Oct 2019 20:59
    #16
    Tintin i Amerika skrev 2019-10-12 19:13:25 följande:

    vill du ställa dig först i kön att bli utrotad för att kvoten 3/4 skall uppfyllas? 

    eller ska andra dö men du ska leva?!


    Är ju inte direkt kösystem vid en pandemi.
  • Sat 12 Oct 2019 21:02
    #18

    Så länge folk tvingas leva i svält oavsett av vilka anledningar så är vi för många eller något som fuckat på planeten.

  • Mascar­aklump­ar
    Sun 22 Mar 2020 01:35
    #18
    +2

    Alltså TS vad har du gjort?!

  • Sun 22 Mar 2020 07:30
    #19
    Mascaraklumpar skrev 2020-03-22 01:35:57 följande:

    Alltså TS vad har du gjort?!


    ;?-D
  • Sat 28 Mar 2020 01:53
    #20
    Mascaraklumpar skrev 2020-03-22 01:35:57 följande:

    Alltså TS vad har du gjort?!


    Haha
  • Sun 29 Mar 2020 10:43
    #21
    AnteSthlm skrev 2019-10-12 19:32:53 följande:

    Vill och vill, oftast vill man väl inte dö. Men vi pratar ju om vad som vore bäst för planeten, inte för dig och mig.

    Väcker lite följdfrågor. Vad vore den bästa utvecklingen då? Ett virus som drabbar urbana och moderna miljöer mest, så vi så att säga backar tillbaka till Gå vore kanske bäst. U-ländernas befolkning lever ju i rätt bra harmoni med naturen och påfrestar inte moder jord nämnvärt.


    ArneLuring skrev 2019-10-12 20:01:23 följande:

    Tänker du på befolkningen i Afrika som vallar sina kor och bor urbant i sina ekologiska hyddor de förbrukar inte mkt av jordens resurser och de kör inte runt med en massa bilar och smutsar ner som vi gör


    Det var två inlägg som visar djup okunskap om hur 'de andra' lever.

    På 80-talet fick en partiledare hård kritik för att ett uttalande som i allt visade hans djupa okunskap om förhållanden på jorden och i fattiga länder. Ni båda lyckas med samma sak.
  • Sun 29 Mar 2020 10:48
    #22

    Ja jag sitter också här och hoppas att folk ska dö faktiskt. Inget man vågar säga högt, och skulle jag dra nitlotten och dö så skulle det vara helt okej för mig. 
    Människan är en riktigt äcklig varelse överlag. 

  • Rosebu­d
    Sun 29 Mar 2020 11:05
    #23
    bullen1984 skrev 2020-03-29 10:48:52 följande:

    Ja jag sitter också här och hoppas att folk ska dö faktiskt. Inget man vågar säga högt, och skulle jag dra nitlotten och dö så skulle det vara helt okej för mig. 

    Människan är en riktigt äcklig varelse överlag. 


    Naturligtvis borde barnbidragen avskaffas. Det bästa bidrag en människa kan prestera i dag är att INTE skaffa barn. De som ändå gör det borde få betala motsvarande belopp i skatt.

    Givetvis är det ingen politiker som går till val med löften om försämringar eller inskränkningar och rent allmänmänskligt känns det väl inte heller särskilt lockande att straffa människor för deras nedärvda drifter?

    Utrensningsaktioner som den vi nu upplever är en naturens list att gå in som systemoperatör.

    Det kanske går åt fanders även för mig men jag klarar av hantera den ovissheten utan att noja mig särskilt eller bryta ihop.
  • Sun 29 Mar 2020 12:11
    #24
    ArneLuring skrev 2019-10-12 16:48:35 följande:

    Det största problemet med en pandemi är att det troligtvis finns antibiotika som kan stoppa den , Det torde vara i de fattigaste länderna som en pandemi dödar flest och där har de inte så mkt mediciner så det skulle bli en värld där de fattiga dör som flugor och folk i I-Länder överlever ,inte helt rättvist men när blev livet rättvist på denna jord


    Och nu när vi fick en pandemi visar det sig att det är de rika länderna som drabbas hårdast. Detta då vi reser mer och dessutom har vi större problem med antibiotikaresistenta bakterier på grund av överanvänding av antibiotika. Enligt en rapport från Kina kan det vara så många som hälften av alla Covid-19-smittade som har dött som inte dött av själva viruset utan av bakteriella infektioner.
  • Sun 29 Mar 2020 18:12
    #25
    +1
    Rosebud skrev 2020-03-29 11:05:05 följande:
    Naturligtvis borde barnbidragen avskaffas. Det bästa bidrag en människa kan prestera i dag är att INTE skaffa barn. De som ändå gör det borde få betala motsvarande belopp i skatt.

    Givetvis är det ingen politiker som går till val med löften om försämringar eller inskränkningar och rent allmänmänskligt känns det väl inte heller särskilt lockande att straffa människor för deras nedärvda drifter?

    Utrensningsaktioner som den vi nu upplever är en naturens list att gå in som systemoperatör.

    Det kanske går åt fanders även för mig men jag klarar av hantera den ovissheten utan att noja mig särskilt eller bryta ihop.
    Håller med. Har valt bort barn. Är inte så ego att jag tror att mitt barn skulle göra nån annan skillnad än att bidra till överbefolkningen.
    Äcklas av trådar här där folk sitter och grinar över att deras man inte vill ha ett 3:e barn. 
  • IngGaa­rd
    Wed 8 Apr 2020 08:27
    #26
    -2

    Om de vita rasistiska männen dör ut blir jorden bättre!

  • Sat 11 Apr 2020 00:24
    #27
Svar på tråden En pandemi vore bra