• Sat 12 Oct 2019 17:53
    290 visningar
    2 svar
    2
    290

    Tråkig och deppig lördag

    Har sån grov ångest alltså. HATAR att ha tråkigt och nu har det fan nått gränsen. Vad gör ni denna lördagen?

    Är så jäkla rastlös som person men för tillfället har jag verken jobb eller pojkvän - eller något annat man kan sysselsätta sig med. Börjar krypa som satan i fingrarna så tråkigt jag jag och får på riktigt ångest av att bara vänta på timmarna ska gå. Har gjort allt man kan göra - baka; städa, träffat vänner, tränat, handlat osv osv...

    Vad gör ni en tråkig lördag som denna?

  • Svar på tråden Tråkig och deppig lördag
  • Walker­90
    Mon 14 Oct 2019 14:41
    #1

    Hej!

    När jag var arbetssökande gick jag upp kl 7 varje dag, sökte jobb, tränade och ägnade mig åt mina intressen. Gå upp tidigt på veckodagar och unna dig sovmorgon på helgerna. På så sätt kommer du uppskatta helgerna mer.

    I lördags firade jag min pappas födelsedag och nu på lördag ska jag och min man gå på bio.

    Planera in saker du ser fram emot, det ger hopp och glädje!

  • Mon 14 Oct 2019 15:15
    #2

    Något som funkat för mig är att se till att alltid ha något i hyfsad närtid att se fram emot. Det kan vara någon spelning eller annat evenemang, vad som helst egentligen som är lite avbrott från vardagen. Det är helt tillåtet att gå på spelningar ensam, eller krogen eller något annat. Försök leta upp något nytt som du är nyfiken på att testa. När jag kände såhär så gick jag på brädspelsträff på ett café här. Det hade jag aldrig gjort innan och det var ju lite läskigt när man inte kände någon men det gick över snabbt. Nuförtiden ser jag alltid till att ha många saker "planerade", kollar igenom evenemang i Facebook då och då och markerar allt som är i närheten av intressant som "intresserad". Sen kanske jag inte kommer iväg på alla grejer direkt men det känns hela tiden som det finns något att se fram mot. Ja, det är väl enklare om man bor i närheten av en större stad där det faktiskt händer något.

Svar på tråden Tråkig och deppig lördag