• Anonym (N)
    Sun 13 Oct 2019 01:49
    1005 visningar
    31 svar
    31
    1005

    Exet styr

    Hans ex styr fullständigt. De har barn o det utnyttjas till fullo. Hon har ingen ny man utan ringer honom hela tiden. Om allt. Inte bara barnen.

    Säger jag nåt blir han vansinnig. Försvarar henne i allt. Han kallar mig svartsjuk o så är det punkt.

    Han har även avbokat saker med mig pga henne.

    Varför är de inte bara ihop då liksom. Fattar nada.

    Jag älskar honom o känner mig maktlös...

  • Svar på tråden Exet styr
  • Sun 13 Oct 2019 04:57
    #1

    Jag förstår hur du känner det. Min särbos X blev vräkt och fick bo hos honom i 3 dagar, innan soc fixade något annat.

    Nu ringer hon varje kväll och beklagar sig över tapeter mm.

    Jag är trött på att höra om att hon har fel tapeter. I hennes situation så är tapeterna det minsta problemet.

    Jag fick höra senast igår att jag inte behöver vara svartsjuk på henne.

    Jag är inte svart sjuk på henne, jag är bara trött på hennes gnäll.

    Under dom dagarna hon bodde hos honom, fick hon låna kortet så nu fattas det 4000 kr. Jag sa till honom att inte ge henne kortet fler gånger, och jag fick höra att jag inte behöver vara svartis. Vilket jag inte är.

    Nu har jag fått gnälla av mig lite....

  • Anonym (svart­sjuk!)
    Sun 13 Oct 2019 05:20
    #2
    +1
    Anonym (N) skrev 2019-10-13 01:49:14 följande:

    Hans ex styr fullständigt. De har barn o det utnyttjas till fullo. Hon har ingen ny man utan ringer honom hela tiden. Om allt. Inte bara barnen.

    Säger jag nåt blir han vansinnig. Försvarar henne i allt. Han kallar mig svartsjuk o så är det punkt.

    Han har även avbokat saker med mig pga henne.

    Varför är de inte bara ihop då liksom. Fattar nada.

    Jag älskar honom o känner mig maktlös...


    Nej, det kommer inte att ändra sig och ja, man blir helt matt av situationen. Oavsett vilka argument man kommer med så får man veta att man är svartsjuk. Sedan är liksom diskussionen avslutad., likadant varje gång. Nej, jag var inte svartsjuk men det som fungerade, för mig, var att jag till slut sa, eller rättare sagt skrek JA, JAG ÄR FRUKTANSVÄRT SVARTSJUK, JAG STÅR INTE UT. Det hade han inte väntat sig och sedan blev det lugnt ett tag, men hans ex låg på och sedan blev det som tidigare. Mina känslor svalnade mer och mer sedan insåg jag att det inte fanns något kvar.
    Han blev fruktansvärt sårad och förvånad när jag lämnade honom. Varför hade jag inte sagt nåt? Jag brydde mig inte ens om att förklara.
  • Anonym (Oj)
    Sun 13 Oct 2019 07:01
    #3
    -2 +1
    Zwilma skrev 2019-10-13 04:57:02 följande:

    Jag förstår hur du känner det. Min särbos X blev vräkt och fick bo hos honom i 3 dagar, innan soc fixade något annat.

    Nu ringer hon varje kväll och beklagar sig över tapeter mm.

    Jag är trött på att höra om att hon har fel tapeter. I hennes situation så är tapeterna det minsta problemet.

    Jag fick höra senast igår att jag inte behöver vara svartsjuk på henne.

    Jag är inte svart sjuk på henne, jag är bara trött på hennes gnäll.

    Under dom dagarna hon bodde hos honom, fick hon låna kortet så nu fattas det 4000 kr. Jag sa till honom att inte ge henne kortet fler gånger, och jag fick höra att jag inte behöver vara svartis. Vilket jag inte är.

    Nu har jag fått gnälla av mig lite....


    Stackars människan. Det är väl klart att hon får gnälla om hon blivit vräkt. Fullt förståeligt.

    Frågan är varför han inte HJÄLPTE henne innan hon blev vräkt istället?!

    Vilket svin!
  • Anonym (Oj)
    Sun 13 Oct 2019 07:01
    #4
    Zwilma skrev 2019-10-13 04:57:02 följande:

    Jag förstår hur du känner det. Min särbos X blev vräkt och fick bo hos honom i 3 dagar, innan soc fixade något annat.

    Nu ringer hon varje kväll och beklagar sig över tapeter mm.

    Jag är trött på att höra om att hon har fel tapeter. I hennes situation så är tapeterna det minsta problemet.

    Jag fick höra senast igår att jag inte behöver vara svartsjuk på henne.

    Jag är inte svart sjuk på henne, jag är bara trött på hennes gnäll.

    Under dom dagarna hon bodde hos honom, fick hon låna kortet så nu fattas det 4000 kr. Jag sa till honom att inte ge henne kortet fler gånger, och jag fick höra att jag inte behöver vara svartis. Vilket jag inte är.

    Nu har jag fått gnälla av mig lite....


    Stackars människan. Det är väl klart att hon får gnälla om hon blivit vräkt. Fullt förståeligt.

    Frågan är varför han inte HJÄLPTE henne innan hon blev vräkt istället?!

    Vilket svin!
  • Anonym (Titti­)
    Sun 13 Oct 2019 07:27
    #5
    -1
    Anonym (svartsjuk!) skrev 2019-10-13 05:20:58 följande:

    Nej, det kommer inte att ändra sig och ja, man blir helt matt av situationen. Oavsett vilka argument man kommer med så får man veta att man är svartsjuk. Sedan är liksom diskussionen avslutad., likadant varje gång. Nej, jag var inte svartsjuk men det som fungerade, för mig, var att jag till slut sa, eller rättare sagt skrek JA, JAG ÄR FRUKTANSVÄRT SVARTSJUK, JAG STÅR INTE UT. Det hade han inte väntat sig och sedan blev det lugnt ett tag, men hans ex låg på och sedan blev det som tidigare. Mina känslor svalnade mer och mer sedan insåg jag att det inte fanns något kvar.

    Han blev fruktansvärt sårad och förvånad när jag lämnade honom. Varför hade jag inte sagt nåt? Jag brydde mig inte ens om att förklara.


    Vilka fina tips du kommer med! Skrika och bråka och avsluta relationen. På vilket sätt menar du att det där ?fungerade? för dig? För att du slapp ta itu med dina svartsjukeproblem eller vad? Rekommenderar terapi.
  • Anonym (Oj)
    Sun 13 Oct 2019 07:34
    #6
    -2
    Zwilma skrev 2019-10-13 04:57:02 följande:

    Jag förstår hur du känner det. Min särbos X blev vräkt och fick bo hos honom i 3 dagar, innan soc fixade något annat.

    Nu ringer hon varje kväll och beklagar sig över tapeter mm.

    Jag är trött på att höra om att hon har fel tapeter. I hennes situation så är tapeterna det minsta problemet.

    Jag fick höra senast igår att jag inte behöver vara svartsjuk på henne.

    Jag är inte svart sjuk på henne, jag är bara trött på hennes gnäll.

    Under dom dagarna hon bodde hos honom, fick hon låna kortet så nu fattas det 4000 kr. Jag sa till honom att inte ge henne kortet fler gånger, och jag fick höra att jag inte behöver vara svartis. Vilket jag inte är.

    Nu har jag fått gnälla av mig lite....


    Du sa till honom....det är väl inte ditt kort?

    Jösses, ja du är sjukligt svartsjuk!
  • sextio­talist
    Sun 13 Oct 2019 07:41
    #7

    I din situation hade jag avslutat förhållandet, för en man som prioriterar sin relation med exet framför sin nya relation är inget att satsa på

  • Anonym (avslu­ta)
    Sun 13 Oct 2019 07:53
    #8

    Avsluta relationen om han inte förstår att hon inte längre är hans första prioritet. 

    Barnen ska givetvis inte lida av att mamma och pappa inte är ihop längre, men tro mig, de lider inte av att ha fula tapeter, att mamma inte kan sätta upp en tavla själv osv. 

    Min man var likadan, gjorde allt hon ville för att hon använde 'du bryr dig inte om ditt barn' tricket var gång. 

    Jag ifrågasatte varje gång att på vilket vis påverkar detta ert barn? Efter sex månader då han konstant 'stöttade' henne med pengar så sa jag ifrån att nu har vi inte gemensam ekonomi längre, för nu har du lagt ut 10 000 kr extra utöver underhållet! Vi testade en månad sen sa han: Nä, jag vill ha gemensam igen, jag kommer inte ge henne mer pengar än underhållet. (OBS! Det gick alltså ingen nöd på barnet, det var mamman som ville ut och festa även om hon använde barnet och att hon inte kunde köpa mat till honom osv)

    Han har hållit sitt löfte och diskuterar numer med mig när hon ber om pengar till något. Nya regnkläder tex, det är helt ok att betala hälften av eftersom sonen älskar att vara ute i alla väder, men vi köper hellre kläderna och skickar dit än ger pengar. 

    Din sambo måste göra ett val. Att sätta dig eller henne i första rummet. Han måste lära sig skilja på vad som är hennes behov och barnens om hon använder dem som 'vapen' för att få som hon vill. 

    Du måste dock vara beredd på att han kommer att välja henne och då behöver du avsluta relationen för din skull. Det är inte värt att leva så oavsett hur mycket man älskar personen. 

  • Sun 13 Oct 2019 07:54
    #9

    Ja frågan är relevant faktiskt. Varför är han inte ihop med henne om det ska lekas riddare i vit rustning i tid och otid?

    Det verkar vara lätt att gömma sig bakom att man har barn ihop och just därför ställer upp på allt och lite därtill som den föredetta ber om men det är inte vidare schysst mot den nya partnern kan jag tycka. Du får väl påtala för honom att du inte signade upp på att leva i den här polyamorösa relationen.

    Sedan får du väl statuera ett exempel för honom om du ska vara lite extra barnslig kanske? Din föredetta kanske är extremt duktig på att snickra upp bokhyllor? Bara att bjuda över honom på att hjälpa dig med det då, nu förutsätter ju det att du har något ex som är trevlig alternativt en väldigt gullig killpolare. Din snubbe kan ju knappast bli sur över detta utan det är klart han ska vara glad över att du har lite nya kompisar.

  • dream on
    Sun 13 Oct 2019 07:54
    #10
    Anonym (Oj) skrev 2019-10-13 07:01:03 följande:

    Stackars människan. Det är väl klart att hon får gnälla om hon blivit vräkt. Fullt förståeligt.

    Frågan är varför han inte HJÄLPTE henne innan hon blev vräkt istället?!

    Vilket svin!


    För att exet förhoppningsvis är en vuxen människa förmögen att själv reda upp sin ekonomiska situation? Kan ju kännas rätt gränslöst och invasivt att lägga sig i sin föredettas ekonomi och förehavanden just pga att man avslutat sin relation? Gnället är det väl ingen som är förvånad över. Mer förvånande att man vill gnälla hos sitt ex. Han är väl varken hennes terapeut eller socialinrättning?
    I slithered here from Eden just to sit outside your door
Svar på tråden Exet styr