• Anonym (Bulle­n)
    Sat 19 Oct 2019 18:24
    88 visningar
    4 svar
    4
    88

    Blöder rött blod i v 7, nån som haft likadant?

    Jag väntar mitt andra barn och är i v 7. Min första graviditet var helt komplikationsfri. Denna gång har jag haft två blödningar hittills men en blödningsfri dag emellan. Det börjar droppa ner i trosan och så blöder det under en kortare stund, kanske halvtimme eller så, sen tar det stopp. Rött färskt blod som sen övergår till brunt efter några timmar.

    Jag åkte in till gynakuten och de såg ett foster som var normalt, men också en blodansamling en bit ifrån men också inne i livmodern som blodet kommer ifrån. De sa att det kan bli så ibland utan att man vet varför och att antingen blöder jag ut allt eller så tar kroppen hand om det.

    Nån som varit med om liknande i tidig graviditet, och hur gick det för er?

  • Svar på tråden Blöder rött blod i v 7, nån som haft likadant?
  • Anonym (2 ggr)
    Sat 19 Oct 2019 20:29
    #1

    Ja, jag blödde rätt mycket v.7 i min 5:e graviditet efter 4 m.f innan. Det krävdes binda 2 dar, sen trosskydd en vecka. Var tvärsäker på m.f igen, men skrutten levde och föddes!  Glad Blödde lite v.18 också och v.22 med andra barnet. Ofarligt det med.

  • Anonym (:()
    Sat 19 Oct 2019 23:45
    #2

    Jag hade två normala graviditeter innan jag tredje gången i ca v 7 blödde mindre mängder, ett stänk här o ett där. Verkligen lite. Blödde lite mer vid sex. Det var helt nytt för mig men hade såklart hört att det inte alls behöver betyda något. Kom på undersökning i v 12 och fick reda på att fostret dött.

    Misstänkte väl egentligen att det var något då jag inte mådde illa alls något jag mått väldigt dåligt av tidigare graviditeter.

    Chock! Ingen känslig person alls men tyckte bm var väldigt ?jaja sånt här här vanligt det händer kroppen löser det?.

    Vid telefonkontakt i v 7 var dom redan ganska tydliga med förmodad missed abortion. Kallt att få gå i flera veckor o vänta på definitivt svar . Finns dom som får uppleva hundra ggr sorgligare dock men dom kunde ändå vara lite finkänsliga.

    Det kan vara lika normalt som att det är något som inte stämmer.

  • Sun 20 Oct 2019 00:06
    #3

    Grav 2 blödde jag första gången i v.5+6, klarrött med klumpar. Allt var bra. Lite bruna flytningar några dagar. Nästa blödning kom ca 1.5 vecka efter. Allt var bra.

    Resterande tid så hade jag rosa/röda flytningar nästan varje dag fram till v.12.

    Jag hade en blödning i livmodern som inte utgjorde någon fara för barnet.

    Men nog allt skapade det en stor oro

  • Anonym (K)
    Sun 20 Oct 2019 08:01
    #4

    Jag har fått två mf i v 7. Båda har börjat med bruna flytningar och mindre blödningar. När jag väntade mitt andra barn blödde jag också lite färskt blod i v 7 men bara lite som en femkrona och sen inget mer. Då gick det bra.

Svar på tråden Blöder rött blod i v 7, nån som haft likadant?