• Anonym (Hjälp mig snälla­...)
    Sat 19 Oct 2019 20:39
    2962 visningar
    9 svar
    9
    2962

    Ångest? Domnar i fingertopparna, brännande samt vibrerande känsla i ben.. nån mer?

    Hej! Är så orolig över en del grejer med kroppen. Orolig för ms, als, tumör, diskbråck osv.

    Det började met stickningar i händerna.. sen plötsligt började det brännas ovanpå ena foten sen började mitt andra ben vibrera, småå små vibrationer i foten och i smalbenet. Dessa grejer med fötterna är kvar. Och nu har det tillkommit som rubriken lyder, domningar/ sämre känsel i fingertopparna. Började med lillfinger och ringfinger men nu är det mest långfingrar och tummar.

    Mår så dåligt över detta.. är verkligen livrädd. Så fort jag vakna och känner skiten så får jag panik. Hjälp mig, säg att det bara är ångest eller stress eller bara nått i kläm. Säg att det är fler som har eller har haft samma...

  • Svar på tråden Ångest? Domnar i fingertopparna, brännande samt vibrerande känsla i ben.. nån mer?
  • Anonym (Stres­sad)
    Sat 19 Oct 2019 20:45
    #1

    Hej ! Hade liknande, hade ryckningar överallt i/på kroppen.
    När det ryckte i ansktet med så blev jag orolig för ALS.
    Fick grundlig underökning på neorolågen.
    Allt var orsakat av stress

  • Anonym (Stres­sad)
    Sat 19 Oct 2019 20:45
    #2

    Hej ! Hade liknande, hade ryckningar överallt i/på kroppen.
    När det ryckte i ansktet med så blev jag orolig för ALS.
    Fick grundlig underökning på neorolågen.
    Allt var orsakat av stress

  • Anonym (Lea)
    Sat 19 Oct 2019 20:59
    #3

    Kan vara borrelia, i mitt fall började det med bla domningar och pirrningar.

  • Anonym­ZzZ
    Sat 19 Oct 2019 21:14
    #4

    Hej TS, förra våren hade jag domningar/stickningar i fingrar, tår, svaghet i armar, ben och små muskelryckningar i hela kroppen. Efter flera månader med stark ångest och panikkänslor blev jag undersökt av neurolog. Stress blev domen. Jag kunde inte tro det, att allt kunde komma av ?bara? stress, men det går... särskilt oron spär ju på alltihop och gjorde att jag kände mig dödssjuk.

    Så mitt råd är... googla inte, börja träna försiktigt (om du inte gör det redan), och försök hålla dig sysselsatt. Jag tror att det kommer att gå över!

  • Anonym (E)
    Sat 19 Oct 2019 21:29
    #5

    Hej ts! Jag upplever liknande. Domnar ofta i fingrar, ibland tår och underarmar. Har ganska mycket ångest och ibland panikattacker. Efter panikattackerna brukar även ansikte och hela armarna förlora känsel fullständigt. För ett tag sen kände jag krypningar och stickningar i främst ena benet, typ insida lår, men det tror jag berodde på en nerv i kläm i ryggen.

  • Anonym (Stres­sad)
    Sat 19 Oct 2019 21:32
    #6
    Anonym (E) skrev 2019-10-19 21:29:56 följande:

    Hej ts! Jag upplever liknande. Domnar ofta i fingrar, ibland tår och underarmar. Har ganska mycket ångest och ibland panikattacker. Efter panikattackerna brukar även ansikte och hela armarna förlora känsel fullständigt. För ett tag sen kände jag krypningar och stickningar i främst ena benet, typ insida lår, men det tror jag berodde på en nerv i kläm i ryggen.


    Precis så jag kände med
  • Sun 19 Jun 2022 21:59
    #7

    Hej! Vore otroligt tacksam för svar.
    hur har det gått för er? Har samma 
    domningar i vader och fötter sedan 1 månad tillbaka (det är konstant, kommer ej och går) 
    Muskelryckningar i hela kroppen.. orolig men min läkare säger också stress.

  • Anonym (Lea)
    Sun 19 Jun 2022 22:51
    #8
    Lajan skrev 2022-06-19 21:59:43 följande:

    Hej! Vore otroligt tacksam för svar.
    hur har det gått för er? Har samma 
    domningar i vader och fötter sedan 1 månad tillbaka (det är konstant, kommer ej och går) 
    Muskelryckningar i hela kroppen.. orolig men min läkare säger också stress.


    Har du haft fästing nyligen? Typiska borreliasymtom.
  • Thu 23 Jun 2022 19:17
    #9
    Anonym (Lea) skrev 2022-06-19 22:51:19 följande:
    Har du haft fästing nyligen? Typiska borreliasymtom.

     


    Nej!
    Jag har haft en fästing i hela mitt liv och då var jag 6 år gammal. Läkaren vägrade ta fler blodprover, bad om borreliaprov. 

Svar på tråden Ångest? Domnar i fingertopparna, brännande samt vibrerande känsla i ben.. nån mer?