• Anonym (Orkar inte)
    Sun 20 Oct 2019 19:47
    605 visningar
    39 svar
    39
    605

    Vägrar släppa mig

    Vet inte riktigt vart eller hur jag ska börja. Men jag är 26 år tjej och muslim, bor fortfarande hemma... jag fick en lägenhet för ett tag sen som jag blev överlycklig av. Men problemet är jag ?får? inte flytta.. mamma gick upp i taket när jag berättade igår,hon kallar mig för det ena och det andra och hotar med att ta sitt liv...säger att jag kommer skämma ut familjen om jag flyttar. Pappa blev inte heller glad, han sa typ ?du får inte flytta,punkt slut. Du kan ha kvar lägenheten men du får inte bo i den?. Dom har tagit sönder mina flyttkartonger.

    Alltså jag går sönder. Vet inte vart jag ska ta vägen. Jag är 26 år, vuxen och bor hemma. Det är väl pinsamt om något. Jag vill ha ett privatliv, känna mig fri, kunna ta hand om mig själv och försörja mig själv.

    Vill bara dra men jag vågar inte. Ångesten äter upp mig. Och ja jag är livrädd för vad som kanske kommer hända. Så ja jag vet inte, ska jag stanna eller gå? Vad hade ni gjort?

    Jag har ju precis fått lägenheten och vill inte säga upp allt bara för det här? Är ju bara dum om jag säger upp den, med tanke på bostadsbristen liksom. Och jag vill inte bo hemma tills jag gifter mig...

    Är det någon som varit i samma situation och som tog steget att flytta?

    Känns som att jag måste blanda in snuten eller något men det är typ det sista jag vill. Tack ????

  • Svar på tråden Vägrar släppa mig
  • Anonym (Vuxen­)
    Sun 20 Oct 2019 19:50
    #2
    +1

    Du är myndig och vuxen att ta dina egna beslut.

  • Anonym (Orkar inte) Trådstartaren
    Sun 20 Oct 2019 19:54
    #3
    Anonym (han svarade) skrev 2019-10-20 19:49:38 följande:

    Här trollas det friskt ser jag. Undrar hur många som svarar seriöst i den här skit tråden.


    Du har nog kommit fel. Ciao.
  • Anonym (han svarad­e)
    Sun 20 Oct 2019 19:55
    #4
    Anonym (Orkar inte) skrev 2019-10-20 19:54:00 följande:
    Du har nog kommit fel. Ciao.
    Det är du som är fel. Du är myndig.
  • Anonym (Eva)
    Sun 20 Oct 2019 19:56
    #5
    Anonym (han svarade) skrev 2019-10-20 19:49:38 följande:

    Här trollas det friskt ser jag. Undrar hur många som svarar seriöst i den här skit tråden.


    Varför tror du det är troll?
  • Anonym (Orkar inte) Trådstartaren
    Sun 20 Oct 2019 19:56
    #6
    Anonym (Vuxen) skrev 2019-10-20 19:50:55 följande:

    Du är myndig och vuxen att ta dina egna beslut.


    Det vet jag, men det är inte lätt när man är den enda som tänker så, dom är emot och vägrar släppa mig och kommer med massa hot, om det är tomma vet jag ej
  • Anonym (kvinn­ojour)
    Sun 20 Oct 2019 21:56
    #7

    kontakta en kvinnojour så kanske du får strategier och verktyg för att ta dig därifrån.  de har ju uppenbarligen någon sorts mental kontroll över dig (dina föräldrar) och det finns hjälp att få.

  • Anonym (Anony­m)
    Sun 20 Oct 2019 23:17
    #7

    Jag vet inte vad ska jag säga till dig. Du behöver inte tacka nej till lägenheten. Du kan bo kvar hemma hos dina föräldrar .

  • Anonym (H)
    Mon 21 Oct 2019 00:52
    #8

    Vilken oerhört jobbig situation du är i! Mitt tips är att ta kontakt med gapf gapf.se/till-dig-som-utsatt/ som jobbar med just sådana här frågor.

    Hoppas innerligt att det löser sig för dig.

  • Anonym (man)
    Mon 21 Oct 2019 01:42
    #9
    Anonym (Orkar inte) skrev 2019-10-20 19:56:48 följande:
    Det vet jag, men det är inte lätt när man är den enda som tänker så, dom är emot och vägrar släppa mig och kommer med massa hot, om det är tomma vet jag ej
    Ja det är ingen lätt sits, men det är fortfarande sant att det bara är du som kan ta det beslutet, vi kan ju tycka vad vi vill men det är i slutändan upp till dig.

    Som någon annan nämnt, ta hjälp av en kvinnojour, soc, terapeut, etc och bolla detta. 
  • Anonym (Lina)
    Mon 21 Oct 2019 06:30
    #10

    Du är vuxen och bestämmer själv !Vad ska dom göra om du nu flyttar?Dom ska vara glada att du har fått eget hem!Vi bor i Sverige faktiskt nu,påminn dom!

Svar på tråden Vägrar släppa mig