• Anonym (mamma­)
    Mon 21 Oct 2019 08:42
    3461 visningar
    116 svar
    -1
    116
    3461

    han gör allt för att jag ska göra abort!!

    Jag blev oplanerat gravid och är i v. 9 men känner redan starkt för bebisen men pappan till barnet vill att jag ska göra abort. Så mycket så det blivit en väldigt infekterad relation och han smutskastar och anklagar mig för att vara en dålig mamma, hotar (jag upplever det som hot iaf) att ta bebisen från födseln om jag inte gör abort. För att bo med mig är tortyr för bebisen. 

    Ingen har någonsin ifrågasatt mitt föräldrarskap innan och jag och min son (7 år) har en fin och nära relation. 

    Detta tar hårt på mig. 

    Vad ska jag göra?! :( Vill inte ta bort bebisen :(

  • Svar på tråden han gör allt för att jag ska göra abort!!
  • Anonym (ioö)
    Mon 21 Oct 2019 08:47
    #1
    +4

    Du gör slut med idioten och lever sedan själv med dina barn. 

    Skriv inte under för gemensam vårdnad när bebisen är född. även om han blir len i truten när han inser att det kommer att bli ett barn vare sig han vill eller inte. Vill han ha delad vårdnad får han stämma dig, då riskerar du inte att bli stående där med ett barn som är för litet för förskola, men ingen inkomst pga att återstående föräldradagar är hans. 

    Var dock beredd på att ditt liv kan bli ett helsike from nu med tanke på hur han är nu.Du kan bara hoppas att han ger sig och inte fortsätter jävlas så länge han kan, Ta kontakt med psykolog och diskutera igenom det hela noga. Du har ett barn till att tänka på. 

    Ta underhållet via försäkringskassan så slipper du tänka på den biten också. 

  • Anonym (Ylva)
    Mon 21 Oct 2019 08:48
    #2

    Dumpa killen! Vill du verkligen vara med en sån man som säger såna saker till och om dig? Som behandlar sig som skräp?

  • Anonym (mamma­) Trådstartaren
    Mon 21 Oct 2019 08:55
    #3

    Tack för era svar!

    Jag gjorde slut för en vecka sen och sen dess har det blivit ännu värre.

    Jag försöker nu att inte ta åt mig och inte svara honom men det är svårt.

    Jag försöker trycka på att vi behöver ha en bra relation för barnets skull men han fortsätter att måla upp mig som en dålig mamma och psykfall.

    Alla är glada för bebisen. Alla utom han..

  • Anonym (lämna­!)
    Mon 21 Oct 2019 08:56
    #4
    -1

    det du beskriver är psykisk misshandel!

    lämna denna man! 

    tycker dock du ska behålla barnet, det är ju det du vill. att han trycker ner dig som han gör är oförlåtligt och han försöker psyka dig till abort, detta är YNKLIGT! lämna honom. hur tungt det än är!

  • Anonym (lämna­!)
    Mon 21 Oct 2019 08:56
    #5
    +1

    usch, män idag är sådana ynkryggar

  • Anonym (mamma­) Trådstartaren
    Mon 21 Oct 2019 08:58
    #6

    Tack snälla för peppande ord.

    Ja jag är 31 och han 33 så vi är ju vuxna individer. Trodde och önskade att detta kunde hanteras snyggare.

    Jag visste inte ens att jag kunde bli gravid men så blev jag gravid trots spiral. Blev chockad men sen otroligt glad och bebisen är redan älskad

  • Anonym (lämna­!)
    Mon 21 Oct 2019 09:13
    #7
    Anonym (mamma) skrev 2019-10-21 08:55:45 följande:

    Tack för era svar!

    Jag gjorde slut för en vecka sen och sen dess har det blivit ännu värre.

    Jag försöker nu att inte ta åt mig och inte svara honom men det är svårt.

    Jag försöker trycka på att vi behöver ha en bra relation för barnets skull men han fortsätter att måla upp mig som en dålig mamma och psykfall.

    Alla är glada för bebisen. Alla utom han..


    gissar oxå att det kommer vara värre en tid, men sen kommer det klinga av (om han inte är ett komplett psykfall).

    starkt av dig att gå din egen väg!
  • Anonym (Maria­nne)
    Mon 21 Oct 2019 09:17
    #8
    Anonym (mamma) skrev 2019-10-21 08:55:45 följande:

    Tack för era svar!

    Jag gjorde slut för en vecka sen och sen dess har det blivit ännu värre.

    Jag försöker nu att inte ta åt mig och inte svara honom men det är svårt.

    Jag försöker trycka på att vi behöver ha en bra relation för barnets skull men han fortsätter att måla upp mig som en dålig mamma och psykfall.

    Alla är glada för bebisen. Alla utom han..


    Anmäl honom till polisen för trakasserier!

    Flytta långt bort ifrån honom till hemlig adress. Byt tel nummer. Du ska inte behöva ta mer skit ifrån honom.
  • Anonym (mamma­) Trådstartaren
    Mon 21 Oct 2019 09:19
    #9

    Tack.

    Ja det bästa är nog att inte svara men det är svårt när han går på om mitt moderskap och min son.

    Innan allt detta (Alltså för två veckor sen) så var jag en så bra mamma med stort tålamod m.m. nu påstår han att jag inte är kapabel till att vara mamma. Det känns att höra :(

    Jag tvivlar inte alls på mitt moderskap men jobbigt att höra detta ändå...

  • Anonym (mamma­) Trådstartaren
    Mon 21 Oct 2019 09:20
    #10
    Anonym (Marianne) skrev 2019-10-21 09:17:02 följande:

    Anmäl honom till polisen för trakasserier!

    Flytta långt bort ifrån honom till hemlig adress. Byt tel nummer. Du ska inte behöva ta mer skit ifrån honom.


    Jag väntar faktiskt på att polisen ska ringa upp för jag tänkte kolla om de anser att det är hot det de skrivit. Får se vad de säger...
Svar på tråden han gör allt för att jag ska göra abort!!