• Thu 24 Oct 2019 07:23
    813 visningar
    36 svar
    36
    813

    Kroppen beter sig inte som den brukar, negativt test

    Okej, jag ska försöka göra mitt bästa för att fatta mig så kort som möjligt.

    Jag har varit preventivmedelsfri sedan slutet på juli. Hade då mens. Fick mens igen den 28e augusti, onsdag. Började med jag hade lite ont i magen och kände efter ett tag att det kom, så gick på toa och ut forsade det både blod och klumpar och det var väldigt mörkt blod. Samma sak hände den 24e september, tisdag.

    Denna gång så har jag räknat ut att jag bör få mensen antingen 21a måndag eller 22a tisdag oktober. I måndags hade jag lite ont i magen på kvällen, sen fick jag vad jag trodde var mensen under samlag med min man några timmar senare. Satte i kopp under natten, och under dagen efter. Satt då i under 12h, när jag sen tog ut den på kvällen var den TOM?! (jag har aldrig inte haft mellanblödningar förut förutom när jag hade kopparspiral och kroppen vänjde sig vid den första fem månaderna) I alla fall och sen ingenting under dagen onsdagen heller, men lite molvärk mitt på dagen. Samt även sen på kvällen fick jag molvärk och lite lite blod igen, så fortsatte det mola i magen i många många timmar, kommit lite blod men absolut inte som en vanlig "min mens" så att säga. Vanligtvis har jag dessutom bara mensvärk i kanske max en kvart på dagen då mensen är som allra rikligast, oftast dag två. Min menscykel har varit regelbunden sen jag fick den nästan 15 år gammal, då även med kopparspiral och p-piller. 

    Tog ett test igår för jag har läst att många kan se positivt redan på BIM och till och med innan för vissa (eller kanske dom flesta?!). Det var oerhört negativt. Vad tror ni, kan jag vara gravid eller är det min kropp som bara vill luras? Jag trodde ju att det var en nidblödning först då i måndags efter att jag googlat mig fram till att allt stämde överens med vad en nidblödning är och när den sker (7-14 dagar efter ÄL och väldigt nära den tid man ska ha mens). 

    Jag har tänkt testa nu med mitt sovsamlade urin (jobbar natt så blir senare på dagen när jag vaknat) och visar det negativt kommer jag försöka vänta med att testa till nästa vecka nångång. Men det är så mycket lättare sagt än gjort....

  • Svar på tråden Kroppen beter sig inte som den brukar, negativt test
  • Thu 24 Oct 2019 08:29
    #1

    Ifall nån undrar kan tilläggas att jag är 26 min man 28 och ingen av oss har barn sen tidigare. Jobbar alltså på vårt första. Och jag har sån extrem bebislängtan, trodde inte det var möjligt att bli såhär illa. Jobbigt värre....

  • Thu 24 Oct 2019 15:11
    #2

    Den eviga väntan.. Sitter själv mitt i den och blir tokig (34år och inga barn...än!).


    Mitt svar blir hemskt och tråkigt: ingen aning. Det kan vara en graviditet, men det kan också vara kroppen som fortfarande återställer sig efter p-pillerna. Det senare kan ju ibland ta rätt lång tid, bli bra, och sen dyka upp och strula igen. För min del var jag inte på banan helt igen förrän efter ett år när jag slutade med mina vid 23.

    Har du några andra symptom som du inte brukar ha? Tempar du?

  • Thu 24 Oct 2019 15:34
    #3

    Nu får jag nog ändå tolka min kropp som att jag fått den riktiga mensen eftersom koppen var full efter att ha suttit i 11h (sov sista 6h). Gjorde ett test och det visade ju såklart meganegativt även det. Så blev väl ingen bäbu denna gången då..


    Amidina skrev 2019-10-24 15:11:42 följande:

    Den eviga väntan.. Sitter själv mitt i den och blir tokig (34år och inga barn...än!).

    Mitt svar blir hemskt och tråkigt: ingen aning. Det kan vara en graviditet, men det kan också vara kroppen som fortfarande återställer sig efter p-pillerna. Det senare kan ju ibland ta rätt lång tid, bli bra, och sen dyka upp och strula igen. För min del var jag inte på banan helt igen förrän efter ett år när jag slutade med mina vid 23.

    Har du några andra symptom som du inte brukar ha? Tempar du?


    Ajdå, ett helt år vill jag ju inte vänta tills det fäster. Klart jag vet att det inte kan göras på beställning riktigt utan gå det så går det. Blir så avis för min vän hade p-plåster som hon tog bort, hade mens, och nästa mens var bara nidblödning för då var hon gravid. Hon är i v27 idag. Man vill ju att det ska vara så lätt för en själv liksom. En annan vän, som var 40 när det skedde, tog ut hormonspiral och blev även hon befruktad första månaden utan skydd. Helt ofattbart nästan ju. Hennes son är idag exakt 6mån gammal.

    Jag blir så tokig på att kroppen ger mig signaler då och då så jag blir lite villrådig och önskar det bästa. Augusti var jag typ skengravid, hade allt möjligt av symptom som hungrig ofta och pangpå och cravings från absolut ingenstans och inbillade mig att jag behövde kissa mer än vanligt. Men det var väl bara omställningen från p-piller till inga p-piller gissar jag. Jag trampar inte nej.

    En till fråga. Jag vet att jag har haft sånt där man kallar ägglossningssekret några gånger. Innebär det att det verkligen lossnar ett ägg, eller kan man ha det ändå?!
  • Thu 24 Oct 2019 15:34
    #4

    Nu får jag nog ändå tolka min kropp som att jag fått den riktiga mensen eftersom koppen var full efter att ha suttit i 11h (sov sista 6h). Gjorde ett test och det visade ju såklart meganegativt även det. Så blev väl ingen bäbu denna gången då..


    Amidina skrev 2019-10-24 15:11:42 följande:

    Den eviga väntan.. Sitter själv mitt i den och blir tokig (34år och inga barn...än!).

    Mitt svar blir hemskt och tråkigt: ingen aning. Det kan vara en graviditet, men det kan också vara kroppen som fortfarande återställer sig efter p-pillerna. Det senare kan ju ibland ta rätt lång tid, bli bra, och sen dyka upp och strula igen. För min del var jag inte på banan helt igen förrän efter ett år när jag slutade med mina vid 23.

    Har du några andra symptom som du inte brukar ha? Tempar du?


    Ajdå, ett helt år vill jag ju inte vänta tills det fäster. Klart jag vet att det inte kan göras på beställning riktigt utan gå det så går det. Blir så avis för min vän hade p-plåster som hon tog bort, hade mens, och nästa mens var bara nidblödning för då var hon gravid. Hon är i v27 idag. Man vill ju att det ska vara så lätt för en själv liksom. En annan vän, som var 40 när det skedde, tog ut hormonspiral och blev även hon befruktad första månaden utan skydd. Helt ofattbart nästan ju. Hennes son är idag exakt 6mån gammal.

    Jag blir så tokig på att kroppen ger mig signaler då och då så jag blir lite villrådig och önskar det bästa. Augusti var jag typ skengravid, hade allt möjligt av symptom som hungrig ofta och pangpå och cravings från absolut ingenstans och inbillade mig att jag behövde kissa mer än vanligt. Men det var väl bara omställningen från p-piller till inga p-piller gissar jag. Jag trampar inte nej.

    En till fråga. Jag vet att jag har haft sånt där man kallar ägglossningssekret några gånger. Innebär det att det verkligen lossnar ett ägg, eller kan man ha det ändå?!
  • Thu 24 Oct 2019 15:35
    #5

    Nu får jag nog ändå tolka min kropp som att jag fått den riktiga mensen eftersom koppen var full efter att ha suttit i 11h (sov sista 6h). Gjorde ett test och det visade ju såklart meganegativt även det. Så blev väl ingen bäbu denna gången då..


    Amidina skrev 2019-10-24 15:11:42 följande:

    Den eviga väntan.. Sitter själv mitt i den och blir tokig (34år och inga barn...än!).

    Mitt svar blir hemskt och tråkigt: ingen aning. Det kan vara en graviditet, men det kan också vara kroppen som fortfarande återställer sig efter p-pillerna. Det senare kan ju ibland ta rätt lång tid, bli bra, och sen dyka upp och strula igen. För min del var jag inte på banan helt igen förrän efter ett år när jag slutade med mina vid 23.

    Har du några andra symptom som du inte brukar ha? Tempar du?


    Ajdå, ett helt år vill jag ju inte vänta tills det fäster. Klart jag vet att det inte kan göras på beställning riktigt utan gå det så går det. Blir så avis för min vän hade p-plåster som hon tog bort, hade mens, och nästa mens var bara nidblödning för då var hon gravid. Hon är i v27 idag. Man vill ju att det ska vara så lätt för en själv liksom. En annan vän, som var 40 när det skedde, tog ut hormonspiral och blev även hon befruktad första månaden utan skydd. Helt ofattbart nästan ju. Hennes son är idag exakt 6mån gammal.

    Jag blir så tokig på att kroppen ger mig signaler då och då så jag blir lite villrådig och önskar det bästa. Augusti var jag typ skengravid, hade allt möjligt av symptom som hungrig ofta och pangpå och cravings från absolut ingenstans och inbillade mig att jag behövde kissa mer än vanligt. Men det var väl bara omställningen från p-piller till inga p-piller gissar jag. Jag trampar inte nej.

    En till fråga. Jag vet att jag har haft sånt där man kallar ägglossningssekret några gånger. Innebär det att det verkligen lossnar ett ägg, eller kan man ha det ändå?!
  • Thu 24 Oct 2019 15:37
    #6

    Sorry. Telefonen hängde sig, och tydligen går det inte att radera meddelanden på denna sidan?!

  • Thu 24 Oct 2019 16:04
    #7
    Le0nora skrev 2019-10-24 15:35:01 följande:

    Nu får jag nog ändå tolka min kropp som att jag fått den riktiga mensen eftersom koppen var full efter att ha suttit i 11h (sov sista 6h). Gjorde ett test och det visade ju såklart meganegativt även det. Så blev väl ingen bäbu denna gången då..


    Ajdå, ett helt år vill jag ju inte vänta tills det fäster. Klart jag vet att det inte kan göras på beställning riktigt utan gå det så går det. Blir så avis för min vän hade p-plåster som hon tog bort, hade mens, och nästa mens var bara nidblödning för då var hon gravid. Hon är i v27 idag. Man vill ju att det ska vara så lätt för en själv liksom. En annan vän, som var 40 när det skedde, tog ut hormonspiral och blev även hon befruktad första månaden utan skydd. Helt ofattbart nästan ju. Hennes son är idag exakt 6mån gammal.

    Jag blir så tokig på att kroppen ger mig signaler då och då så jag blir lite villrådig och önskar det bästa. Augusti var jag typ skengravid, hade allt möjligt av symptom som hungrig ofta och pangpå och cravings från absolut ingenstans och inbillade mig att jag behövde kissa mer än vanligt. Men det var väl bara omställningen från p-piller till inga p-piller gissar jag. Jag trampar inte nej.

    En till fråga. Jag vet att jag har haft sånt där man kallar ägglossningssekret några gånger. Innebär det att det verkligen lossnar ett ägg, eller kan man ha det ändå?!
    Nä, den här sidan är lite muppig ibland, man får kontakta admins om man vill radera nåt.

    Iaf, ja du kan absolut ha sånt sekret utan att sen få ägglossning, det kommer för att östrogenet och follikelstimulerande hormon ökar och förbereder för att bland annat spermierna ska kunna överleva. :)
    Mitt bästa tips är att börja hålla koll på sekret och tempa, tar du även med äl-test så är det i princip omöjligt att missa ägglossningen när den väl kommer. Äl-test visar vilken dag ägglossningen bör komma, sekretet visar perioden där spermierna kan överleva (äggvite, väldigt vattnigt eller generellt sett bara den där hala känslan när man torkar sig), och tempen visar att ägget faktiskt har lossat (progesteron bildas efter att ägget har släppt och gör att tempen går upp mellan 0,2-0,5 grader nåt och håller sig uppe fram till mens eller bebis kommer)!

    Förstår helt och håller frustrationen när det dröjer, vi har försökt i 2,5år nu och alla bara springer om oss känns det som. Jag är 34 och har inga barn sen tidigare så det är sådär kul när alla får sina andra och tredje och fjärde ungar runt mig nu.

    Men som sagt, börja tempa så fort du kan/har lust, och hör bara av dig om du har några frågor, jag har hunnit samla på mig lite för mycket info och älskar att dela med mig så andra också får bättre chans till knodd! Solig
  • Thu 24 Oct 2019 16:11
    #8

    Ja, jag tog faktiskt ÄL-tester denna månad då jag haft sånt där sekret, i fem dagar efteråt men aldrig positivt. Jag ska börja tempa så jag har lite koll då. Måste man tempa nån särskild tid på dagen eller har det ingen som helst betydelse om det är morgon/kväll/precis efter man vaknat osv? Jobbar ju som sagt natt så vissa dygn ser olika ut jämfört mot andra hehe. Tack för input <3

  • Anonym (li)
    Thu 24 Oct 2019 16:35
    #9
    Le0nora skrev 2019-10-24 16:11:23 följande:

    Ja, jag tog faktiskt ÄL-tester denna månad då jag haft sånt där sekret, i fem dagar efteråt men aldrig positivt. Jag ska börja tempa så jag har lite koll då. Måste man tempa nån särskild tid på dagen eller har det ingen som helst betydelse om det är morgon/kväll/precis efter man vaknat osv? Jobbar ju som sagt natt så vissa dygn ser olika ut jämfört mot andra hehe. Tack för input <3


    Tid på dygnet spelar ingen roll, men du ska sträva efter att ha samma tid varje gång, gärna sånär som på 30 min om det går. Detta för att få en så tillförlitlig kurva som möjligt. Min p-dator godkänner inte om det diffar mer än tre timmar mellan mätningar.
  • Thu 24 Oct 2019 16:38
    #10
    Le0nora skrev 2019-10-24 16:11:23 följande:

    Ja, jag tog faktiskt ÄL-tester denna månad då jag haft sånt där sekret, i fem dagar efteråt men aldrig positivt. Jag ska börja tempa så jag har lite koll då. Måste man tempa nån särskild tid på dagen eller har det ingen som helst betydelse om det är morgon/kväll/precis efter man vaknat osv? Jobbar ju som sagt natt så vissa dygn ser olika ut jämfört mot andra hehe. Tack för input <3


    Alltid direkt när du vaknat, oavsett när på dygnet du sover. Iom att du inte har samma rutin varje dag kan det skifta lite, men man brukar se väldigt tydligt på det stora hela när man har vant sig, och känner igen vilka temperaturer man brukar ligga på före vs efter äl. :) Det är optimalt om man sovit minst 3-5 timmar innan man tempar!
    De där äl-testerna kan vara lite vanskliga ibland, jag har väldigt sällan fått helt positivt på såna, men har en väldigt regelbunden äl och koll med tempen så jag vet ju att den kommer. :) 
    Ingen fara, jag tycker allt med fertilitet är skitkul och spännande! {#emotions_dlg.flower}

    Medan jag kommer ihåg det, tänk på att det ibland är simmarna som strular! ;) Vi upptäckte det först efter 1,5år när vi fick komma in och testa min mans, de var kraftigt nedsatta och de ville sätta oss på IVF. Men jag gav mig inte, och nu ett halvår senare med massa hälsoförbättringar för honom och nya tester så klassas han som normal igen. Solig
Svar på tråden Kroppen beter sig inte som den brukar, negativt test