• qaswas122

    BF JULI 2020

    Såg inte att någon tråd om juli fanns, så startar en! Någon med BF juli 2020? Jag plussade idag och har bf 2 juli GladHjärta

  • Svar på tråden BF JULI 2020
  • Anonym (J)

    Nu på BIM+3 har testerna blivit riktigt starka! :o Innan BIM stegrade det mycket långsamt men nu efter BIM har teststräcket mer än dubblats i styrka på 2 dagar.. Kul!

  • Anonym (Orolig)

    Är så orolig för missfall! Läst att om man är illamående minskar risken för missfall, jag är inte illamående alls. Har knappt några symptom mer än trötthet och lite molvärk då och då. Ömma bröst ibland. Vet inte hur jag ska ta mig igenom dessa veckor :( vadå kan man göra? Ingenting känns det som... min förra graviditet slutade i missfall i vecka 6-7 och jag är nu i vecka 6 (5+3). Vill bara komma över dessa helvetesveckor!! Mina test är fortfarande superstarka och clearblue digital visar +3. Om man får ett MA, sjunker hcg direkt då?

  • Anonym (.)
    Anonym (Orolig) skrev 2019-11-06 18:16:14 följande:

    Är så orolig för missfall! Läst att om man är illamående minskar risken för missfall, jag är inte illamående alls. Har knappt några symptom mer än trötthet och lite molvärk då och då. Ömma bröst ibland. Vet inte hur jag ska ta mig igenom dessa veckor :( vadå kan man göra? Ingenting känns det som... min förra graviditet slutade i missfall i vecka 6-7 och jag är nu i vecka 6 (5+3). Vill bara komma över dessa helvetesveckor!! Mina test är fortfarande superstarka och clearblue digital visar +3. Om man får ett MA, sjunker hcg direkt då?


    Fast det är inte illamåendet i sig som minskar risken för missfall, det är mer att illamåendet är ett gott tecken på att hormonerna ökar vid graviditet :) Men det kan de göra lika bra utan att man mår illa, det är ju ungefär lika vanligt att må illa och inte må illa så just det är inget att oroa sig för! Sen vet jag hur det är att oroa sig för missfall.. :/ jag är iallafall i v19 nu och har haft precis samma symtom som dig, inte känt mig gravid alls!! Vid MA tror jag inte hcg sjunker alls eftersom kroppen fortfarande tror att den är gravid, tyvärr!
  • Anonym (J)
    Anonym (Orolig) skrev 2019-11-06 18:16:14 följande:

    Är så orolig för missfall! Läst att om man är illamående minskar risken för missfall, jag är inte illamående alls. Har knappt några symptom mer än trötthet och lite molvärk då och då. Ömma bröst ibland. Vet inte hur jag ska ta mig igenom dessa veckor :( vadå kan man göra? Ingenting känns det som... min förra graviditet slutade i missfall i vecka 6-7 och jag är nu i vecka 6 (5+3). Vill bara komma över dessa helvetesveckor!! Mina test är fortfarande superstarka och clearblue digital visar +3. Om man får ett MA, sjunker hcg direkt då?


    Nä, men illamående är förenligt med höga HCG-halter. :) Med det sagt behöver man inte ha symtom oavsett. När jag väntade dottern hade jag höga halter och inga symtom exempelvis. :)
  • Anonym (J)
    Anonym (Orolig) skrev 2019-11-06 18:16:14 följande:

    Är så orolig för missfall! Läst att om man är illamående minskar risken för missfall, jag är inte illamående alls. Har knappt några symptom mer än trötthet och lite molvärk då och då. Ömma bröst ibland. Vet inte hur jag ska ta mig igenom dessa veckor :( vadå kan man göra? Ingenting känns det som... min förra graviditet slutade i missfall i vecka 6-7 och jag är nu i vecka 6 (5+3). Vill bara komma över dessa helvetesveckor!! Mina test är fortfarande superstarka och clearblue digital visar +3. Om man får ett MA, sjunker hcg direkt då?


    Vid MA sjunker väl inte HCG:t alls? Men vid ett missfall kan det börja sjunka innan eller i och med utdrivningen. Under mitt missfall började det sjunka 2 veckor innan själva missfallet kom.
  • SamiraBudva

    Plussade idag bf den 18 juli! Finns det någon hemlig Facebook-grupp som man kan följas åt på ?

  • avigmaria

    Nu är jag orolig att det är nåt fel... Clearblue veckoindikator visade 1-2 v imorse trots att jag borde vara i 4+2. Hade liiite bruna flytningar imorse och liiite rosa nu i em. Känns inte speciellt lovande, detta. Tog ett till test nu på en för att se om det blivit svagare, jag vet inte, vad tror ni? Det nedersta är från idag, det övre från i förrgår...

  • Miniflin
    avigmaria skrev 2019-11-07 15:43:39 följande:

    Nu är jag orolig att det är nåt fel... Clearblue veckoindikator visade 1-2 v imorse trots att jag borde vara i 4+2. Hade liiite bruna flytningar imorse och liiite rosa nu i em. Känns inte speciellt lovande, detta. Tog ett till test nu på en för att se om det blivit svagare, jag vet inte, vad tror ni? Det nedersta är från idag, det övre från i förrgår...


    Mitt CB med veckoindiktator visade också 1-2v gravid i söndags. Men jag är i v 4+3, min barnmorska bekräftade det igår. Tror inte veckoindikatorn visar vecka enligt sättet man beräknar vilken vecka man är i. Om du förstår. Det visar antalet veckor från befruktning inte från senaste mensens första dag :)
  • Anonym (J)
    avigmaria skrev 2019-11-07 15:43:39 följande:

    Nu är jag orolig att det är nåt fel... Clearblue veckoindikator visade 1-2 v imorse trots att jag borde vara i 4+2. Hade liiite bruna flytningar imorse och liiite rosa nu i em. Känns inte speciellt lovande, detta. Tog ett till test nu på en för att se om det blivit svagare, jag vet inte, vad tror ni? Det nedersta är från idag, det övre från i förrgår...


    Isåfall menar CB att du är i vecka 3-4 ungefär. Och det kan ju stämma?! Du kan ju dessutom haft senare ÄL än vad du trott.. Resultatet på CB kan ju ändras jättesnabbt också, man vet ju inte när kroppen väljer att dubbla hormonet och så.

    Tycker inte testen är svagare, ser snarare lite starkare ut eller likadant ut. Mitt hormon stegrade väldigt långsamt innan BIM men när jag tog test i 4+3 sa det helt plötsligt pang på testet bara och nu är strecket lika starkt som kontrollinjen (på CB var det lite starkare till och med). Btw, RFSU och testlagret är skitsega, tycker jag..
Svar på tråden BF JULI 2020