• qaswas122

    BF JULI 2020

    Såg inte att någon tråd om juli fanns, så startar en! Någon med BF juli 2020? Jag plussade idag och har bf 2 juli GladHjärta

  • Svar på tråden BF JULI 2020
  • Flora86
    staar skrev 2019-11-11 22:03:30 följande:

    Alla ni som har bokat ultraljud, är det något man gör där ni bor eller har ni bokat ett privat? Här är det nästan omöjligt att få tidigt ultraljud utan man får boka privat och åka till Stockholm. Jag ska dock försöka få ett eftersom att min förra graviditet var ett utomkveds


    Hej! Jag bor i Sthlm så här finns det ju en del privata att välja på. Bodde i Västmanland när jag fick mitt första barn och då var man ju tvungen att boka i Sthlm. Nu kan jag ju bara åka från jobbet direkt och inte behöva ta ledigt osv.

    Om du har haft ett utomkveds brukar det vara rutin att få ett tidigt vul för att se så graviditeten sitter på rätt ställe, kolla upp det! Vore konstigt annars tycker jag.
  • LexKi
    SugarSugar skrev 2019-11-12 00:02:10 följande:

    Det är lugnt, känner precis som dig! Faktum är att vi oxå genomgått IVF, vi blev gravida nu på andra försöket. Tror att man kanske blir ännu mer orolig just för det.. för att man inte tar något förgivet liksom =D

    Har laddat ner tre appar nu, haha! Tänkte testa dem alla och radera två så småningom. Vad har du för symptom? Jag har haft molvärk och ömma bröst. Nu idag mitt på dagen försvann molvärken ett tag, jisses vad jag började noja. Men nu är den tillbaka igen =D


    Men vad undetbart! Håller helt med dig, man vågar inte ta något förgivet.

    Jag har egentligen bara ömma bröst och svullen mage men tror det beror på lutinusen, som jag slutade med igår, så det börjar lägga sig. Är livrädd att inga nya ska träda fram. Förra veckan hade jag som vibrationer till och från i livmodern, det var så jag misstänkte att jag var gravid, aldrig känt något liknande tidigare. Så nu börjar jag bli nojig!

    Haha, tre appar =) Vilka har du?
  • BeckaBecka
    LexKi skrev 2019-11-11 22:46:06 följande:

    Jag har gjort IVF så då får man tidigt ultraljud för att konststera graviditeten.

    Ja, du borde ju kunna få ett tidigt ul om du haft utomkveds kan man tycka. Hoppas du hittar någon mottagning som kan hjälpa dig!


    Jag ska till BM imorgon och hon sa att jag kunde boka in det då, kostar 800:- men det är de ju värt :)
  • BeckaBecka
    SamiraBudva skrev 2019-11-12 08:00:04 följande:

    Är lite orolig. Är på äl+16 och har inte det starkaste testet. Mina symtomer kommer och går, och igår hade jag inga symtomer alls. Är i 4+2. Vissa dagar mår jag illa och andra dagar inget alls. Vet någon hur dress test såg ut vid äl+15-16?

    Inga negativa kommentarer tack.


    Som jag nu lärt mig ska man ju försöka att sluta testa eftersom man blir uppstressad av det. Jag skrev ju tidigare om att jag fick 2-3 veckor med clearblue veckoindikator fast jag tyckte jag borde fått mer :( jag har inte testat efter det, vilket är skitsvårt. Sen till symptomen går mina också upp och ner, från dag till dag. Jag är också nojig att jag inte mår illa så jag hört att det är bra att göra det då det är ett tecken på att hormonerna stiger. Men man måste nog försöka påminna sig om att allt är så himla individuellt :)
  • Anonym (Viki)


    Fick ett supersvagt streck idag på äl+10 :) Fick tydligen tillbaka min ägglossning snabbare än vad vi väntat efter preventivmedel, slutade den 18e oktober????
  • staar
    SamiraBudva skrev 2019-11-12 08:00:04 följande:

    Är lite orolig. Är på äl+16 och har inte det starkaste testet. Mina symtomer kommer och går, och igår hade jag inga symtomer alls. Är i 4+2. Vissa dagar mår jag illa och andra dagar inget alls. Vet någon hur dress test såg ut vid äl+15-16?

    Inga negativa kommentarer tack.


    Symptom kan komma och gå, inte ens alla som har symptom så tidigt i graviditeten. Jag tycker att du borde sluta testa och bara njuta av att vara gravid. Det finns ingenting som gör det bättre när man oroar sig. Tycker dock inte de där testen är de bästa men jag tycker ändå att du kan räkna det där som ett starkt positivt. Stort grattis : )
  • staar
    LexKi skrev 2019-11-12 08:50:41 följande:

    Men vad undetbart! Håller helt med dig, man vågar inte ta något förgivet.

    Jag har egentligen bara ömma bröst och svullen mage men tror det beror på lutinusen, som jag slutade med igår, så det börjar lägga sig. Är livrädd att inga nya ska träda fram. Förra veckan hade jag som vibrationer till och från i livmodern, det var så jag misstänkte att jag var gravid, aldrig känt något liknande tidigare. Så nu börjar jag bli nojig!

    Haha, tre appar =) Vilka har du?


    Ja det är just västmanland jag bor i tyvärr. Dock är det inte så långt till Stockholm så det är ju värt det alla dar i veckan. Pratade med dem på kvinnokliniken när jag hade opererats och de lät inte jätte positiva till att man skulle få komma in tidigt om man vart gravid igen. Men bm kanske kan vara med och påverka om jag har tur
  • SamiraBudva

    Tack för svar allihopa, jag ska försöka att inte testa och stressa upp mig. Men man kan inte hjälpa oron:(

  • SugarSugar
    LexKi skrev 2019-11-12 08:50:41 följande:

    Men vad undetbart! Håller helt med dig, man vågar inte ta något förgivet.

    Jag har egentligen bara ömma bröst och svullen mage men tror det beror på lutinusen, som jag slutade med igår, så det börjar lägga sig. Är livrädd att inga nya ska träda fram. Förra veckan hade jag som vibrationer till och från i livmodern, det var så jag misstänkte att jag var gravid, aldrig känt något liknande tidigare. Så nu börjar jag bli nojig!

    Haha, tre appar =) Vilka har du?


    Preglife, Preggo och Preggers. Hittills gillar jag nog Preggo eller Preggers bäst =) Gick in i vecka 6 idag enligt apparna. Men är lite förvirrad hur man räknar. Har förstått det som att man räknar 2 veckor + tiden efter äggplock. Då får jag det till 5 veckor idag, men om jag ska räkna 5 veckor så stämmer inte BF som ska vara den 13 juli? Vet du? I vanliga fall är det ju första mensdagen i den senare mensen och det var 6/10, så då stämmer ju 6 veckor bättre =)

    Skönt att slippa Lutinus! Själv har jag fått info om att köra två om dagen fram till UL =P
  • SugarSugar
    Anonym (Viki) skrev 2019-11-12 09:07:51 följande:

    Fick ett supersvagt streck idag på äl+10 :) Fick tydligen tillbaka min ägglossning snabbare än vad vi väntat efter preventivmedel, slutade den 18e oktober????


    Nog är det ett streck alltid! =D Efter alla mina blanka test, så vet jag att man inte får ett streck om man inte är gravid ;D
Svar på tråden BF JULI 2020