• Thu 31 Oct 2019 13:27
    359 visningar
    3 svar
    3
    359

    Ivf 2019/2020

    Hej

    Jag har gått genom utomkvedoperation och blir av med båda äggledare :(

    Den enda hopp som är kvar ivf :)

    Min privat gyn läkare väntar nu in alla papper från sjukhus och ska skicka remis att vi kan börja med ivf .

    Är någon i samma situation?

  • Svar på tråden Ivf 2019/2020
  • Tue 5 Nov 2019 11:41
    #1

    Hej! Jag är inte med om helt samma sak men svarar ändå eftersom det är IVF 2019-2020. Vi är ofrivilligt barnlösa sedan 2,5 år tillbaka. Nu har vi äntligen börjat med IVF efter operation och läkningsprocess. Det ser ut som att jag bara har tillgång till en äggledare med anledning av ett myom och endometrios. Vi har genomgått hormonbehandling och har tagit ut ägg. Fick nu reda på att 7 av 11 ägg blev befruktade. Insättning av ett ägg på lördag om de överlever. Mycket spännande! Styrkekramar

  • Thu 7 Nov 2019 08:26
    #2

    Ska också göra ivf snart! Försökt i 2 år och börjar med sprutorna i januari :) varit på första mötet men fanns ingen tid för äggplock förens i januari så vi får snällt vänta lite till! Det är ingenting fel på mig men min sambo har slöa spermier så därför det inte går tror dom. Jag har väldigt hög äggreserv så är sjukt nervös för att bli överstimulerade och sjuk efter eller om det blir totalfrys så vi inte kan sätta in ett färskt med en gång :/

  • Thu 7 Nov 2019 09:10
    #3

    Hej jag och min partner pågår en ivf behandling nu efter fyra misslyckade inseminationer. Vi är samkönade varav först inseminering fyra ggr.

    De upptäckte innan ivf start att mitt TSH var lite högt varav jag fick börja med levaxin. När värdet gick ner fick vi börja. Började med Gonal f 300, grejen var att de på första ultraljudet såg att det var få äggblåsor en stor och några små. Så jag fick lägga till menopur 150. Det blev något bättre men tillslut sa de att vi fick avbryta pga för ?dålig rekrytering? som de uttryckte sig. Känns ju helt förjävligt. Fyller 35 och min amh är 2.1, de sa att det var okej men det känns lågt.

    Det känns skit allting just nu....

    Iaf så har de kommit fram till att jag ska göra långa metoden med sprayer och sånt nu. Jag undrar mest om det finns fler med samma erfarenhet och hur det gått för er?

Svar på tråden Ivf 2019/2020