• Sun 3 Nov 2019 15:56
    565 visningar
    17 svar
    17
    565

    Vad är/äter ni?

    Som rubriken säger, vad är/äter ni?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad är/äter ni?
  • Anonym (Allät­are)
    Sun 3 Nov 2019 16:21
    #1

    Jag äter det som serveras när jag är borta. Hemma äter jag nästan bara vegetariskt, men ibland fisk. 

  • Anonym (F)
    Sun 3 Nov 2019 16:22
    #2

    Allätare.

  • Anonym (Jägar­e)
    Sun 3 Nov 2019 16:36
    #3

    Det som odlats, fiskats och skjutits nära. Enkelt och billigt, så lever vi och våra grannar hör i södra norrlands inland. Vi köper och byter av och med varandra.

  • Sun 3 Nov 2019 18:21
    #4

    Det som bjuds när jag är bortbjuden men hemma är det mest kyckling och fisk.

  • Sun 3 Nov 2019 18:27
    #5

    Allätare.

  • Tue 5 Nov 2019 11:00
    #6

    Är allätare.

  • Tue 5 Nov 2019 12:04
    #7

    Äter allt från nötkött till "vegankött". Får nötköttet från svägerskans jordbruk, viltkött från jägare som jagar på sambons marker, fläsk från ett närliggande slakteri och fisk köper jag från min gamla arbetsgivare som odlar fisk. Äter minst två mål vegomat i veckan. Äter mycket potatis.

    Jag älskar att laga mat och vill ge mina nära och kära bra mat lagad från grunden. Och är noga med att vår son ska äta allt, åtminstone smaka.

  • Anonym (Pesce­tarian­)
    Tue 5 Nov 2019 12:09
    #8

    Jag är pescetarian.

    Har vänner som tillhör kategorin ?jag äter bara vilt/vilt som jag fångat själv?.

    Det är en populär kategori och till och med mer okej än min egen. De tar själva ner djuret och behandlar det. Ser hela processen.

    Själv skulle jag aldrig kunna knäcka nacken på en fisk, eller ens agna en krok med mask. Men ändå äter jag fisk. Inte okej egentligen...

  • Tue 5 Nov 2019 12:12
    #9

    Allätare

    Men försöker äta minimalt med kött. Väljer då helst någorlunda etiskt typ naturbeteskött, eko eller motsvarande.

  • Anonym (Miljö­n)
    Tue 5 Nov 2019 15:53
    #10

    Veganskt såklart! Nu måste vi alla ta ett ansvar för att rädda miljön! Skrämmande att så många anno 2019 är köttätare.

  • Tue 5 Nov 2019 16:03
    #11

    Allätare, med mycket vegetariskt


    Bunnies, it must be bunnies!
  • Anonym (Pesce­tarian­)
    Tue 5 Nov 2019 18:16
    #12
    Anonym (Miljön) skrev 2019-11-05 15:53:02 följande:

    Veganskt såklart! Nu måste vi alla ta ett ansvar för att rädda miljön! Skrämmande att så många anno 2019 är köttätare.


    Om så alla människor i hela världen blir veganer, så kommer planeten ändå inte räddas.

    Kinas utsläpp står för 2/3 av hela världens utsläpp. Dessutom är 2/3 av jordens befolkning redan idag veganer. Indien och Afrika toppar listan med flest veganer.
  • Tue 5 Nov 2019 18:18
    #13
    +1
    Anonym (Miljön) skrev 2019-11-05 15:53:02 följande:

    Veganskt såklart! Nu måste vi alla ta ett ansvar för att rädda miljön! Skrämmande att så många anno 2019 är köttätare.


    Så naiv... Så obildad...
  • Anonym (Miljö­n)
    Tue 5 Nov 2019 22:44
    #14
    Fritidsmamman skrev 2019-11-05 18:18:02 följande:
    Så naiv... Så obildad...
    Naiv och obildad? Det är du som är klimatförnekare. Det är inte bra att våra ungdomar går runt med klimatångest och oro kring deras framtid bara för att vi äldre generationer har misshandlat planeten.
  • Tue 5 Nov 2019 22:52
    #15

    Mest vegetarisk, men har blivit tvungen att lägga till lite animaliskt för att få i mig nog med näring. Är kroniskt sjuk så jag måste ta hänsyn till kroppen.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (Svea)
    Tue 5 Nov 2019 22:55
    #16
    Anonym (Miljön) skrev 2019-11-05 15:53:02 följande:

    Veganskt såklart! Nu måste vi alla ta ett ansvar för att rädda miljön! Skrämmande att så många anno 2019 är köttätare.


    Vi är en art som äter djur. Därför är det inte alls skrämmande att människor äter kött. Däremot är det skrämmande att folk tror att något vi är menade att göra kan förstöra planeten. Med tanke på överpopulationen (bland vissa folk..) ska vi vara glada att koldioxidhalten(som alltid har varierat) ökar, då växer maten som aldrig förr.
  • Anonym (Svea)
    Tue 5 Nov 2019 22:58
    #17
    Anonym (Miljön) skrev 2019-11-05 22:44:25 följande:

    Naiv och obildad? Det är du som är klimatförnekare. Det är inte bra att våra ungdomar går runt med klimatångest och oro kring deras framtid bara för att vi äldre generationer har misshandlat planeten.


    Nej, det är inte bra att våra unga groomas att ha "klimatångest". Fast det är inte direkt mindre ångestfyllt att ha ångest för vad "klimatkrisen" är till för att dra uppmärksamhet ifrån. "Klimatkrisen" kommer i framtiden, då jorden inte gått under, att ses som vör tids häxprocesser.
Svar på tråden Vad är/äter ni?