• Anonym (Kaffedraken)

    Hjälp mig tyda min kropp!

    Hej! Skulle vela ha någon att bolla lite med. För drygt 4 v sen så slutade jag med mina minipiller. Jag hade rikligt med äl-flytningar (genomskinliga, sega klumpar) 13 dagar efter pillerstopp. 9 dagar efter äl så fick jag svag molande värk i livmodern, och jag tänkte direkt att mensen är på gång. Nu har jag haft den molande värken i 8 dagar och inte fått någon mens. Har tagit tre grav-tester som är neg.

    Jag är alltså på äl+17 idag, och har haft molande värk i livmodern sen äl+9.

    Vad kan det vara? Kan jag ändå vara gravid fast stickorna säger nej? Tankar? Erfarenheter?

    Tidigare ggr jag slutat med piller (ej för att bli gravid då) så har mensen kommit igång direkt.. Och när jag har mens har jag aldrig haft värk mer än en dag innan.

    Mvh Zebran

  • Svar på tråden Hjälp mig tyda min kropp!
  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag tror inte du är gravid när du får negativt på gravtest. Jag tror det är p-pillren som spökar och att det är därför du inte har fått mens än.

    Ägglossningen har troligen inte varit där du trodde. Den kan ju ha kommit senare eller fortfarande vara på g.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag har en vän som tog gravtest efter gravtest som visade negativt, i typ tre veckor. Hon gav sig inte, och tog ett test igen för att hennes intuition sa till henne att hon visst var gravid. Slutligen plussade hon och fick då indikationen 3+. Så jag vill bara med denna kommentar säga att hormonhalten kanske stiger långsamt för dig, att du är gravid men att testen inte tar upp nåt hormon. Ha is i magen och ta nytt test om kanske en vecka eller så. 

    En annan sak jag kan säga också är att jag var brutalt skengravid samma månad som jag slutade med mina p-piller (som jag för övrigt då bara hade haft i fem månader, efter uttag av kopparspiral som suttit i nästan fem år)....

  • Anonym (Kaffedraken)
    Zebran89 skrev 2019-11-12 20:29:39 följande:

    Tack för era svar. Inget plus och ingen mens än ????..


    Knepigt :/ vet själv hur jobbigt det är med den där jäkla frustrationen när man nästan är bombsäker att man är gravid men testen visar negativt. Men som sagt så kan du mycket väl vara låghormonad och kanske får positivt test om några veckor istället. Eller så är det helt enkelt så att det är pillerstoppet som spökar och bökar runt i tjejmagen därinne. Varken eller går ju att fastslå än :( själv hade jag en supertydlig ägglossning för ungefär en vecka sen och har känningar i min egna tjejmagen till och från. Hoppas på positivt nästa vecka<3
  • Anonym (Kaffedraken)

    Hej!

    Jag slutade med mini pe för snart 3 veckor sedan och fick ÄL 1 vecka efter avslut (fullt utslag på ÄL tester). Vi sexade en av de dagarna och har sedan dess molvärk runt mage och rygg. Även känt av illamående.

    Jag ska ta ett gravtest på fredag och se vad det visar, är då på bim-1.

    Det kan ju vara så för dig och mig att kroppen ställer om sig och att det är därför vi har molvärk, men jag hoppas på graviditet såklart :)

  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag hintade ju bara om min skengraviditet i det första meddelandet. Skriver upp allting jag minns.

    Alltid hungrig, alltså, jag kunde äta hur mycket som helst och ändå bli hungrig EXAKT 1½h senare alltid. Fick sjuka cravings och konstiga idéer med sånt jag antingen aldrig ätit eller sånt som jag åt som liten. Svullen mage. Huvudvärk. Trött HELA dagarna fastän jag inte sovit dåligt. Äcklades av saker jag aldrig haft problem med innan, tex kaffelukt (icke kaffedrickare) och skära färsk kyckling och kött. Ömma bröst utan att det hade med varken mens eller ägglossning att göra. Lättretlig. ÖVERkänslig och grät för skitsaker.

    Tror jag fått med allting. Detta alltså månaden efter att jag slutat med p-piller. Kroppjävel, vad den kan luras....

  • Anonym (Kaffedraken)
    Le0nora skrev 2019-11-13 10:15:58 följande:

    Jag hintade ju bara om min skengraviditet i det första meddelandet. Skriver upp allting jag minns.

    Alltid hungrig, alltså, jag kunde äta hur mycket som helst och ändå bli hungrig EXAKT 1½h senare alltid. Fick sjuka cravings och konstiga idéer med sånt jag antingen aldrig ätit eller sånt som jag åt som liten. Svullen mage. Huvudvärk. Trött HELA dagarna fastän jag inte sovit dåligt. Äcklades av saker jag aldrig haft problem med innan, tex kaffelukt (icke kaffedrickare) och skära färsk kyckling och kött. Ömma bröst utan att det hade med varken mens eller ägglossning att göra. Lättretlig. ÖVERkänslig och grät för skitsaker.

    Tror jag fått med allting. Detta alltså månaden efter att jag slutat med p-piller. Kroppjävel, vad den kan luras....


    Och juste, en annan grej var att jag gick på toa mycket oftare än vanligt. Helt plötsligt blev jag kissnödig mitt i natten medan jag sov trots att mitt vätskeintag inte var annorlunda. I början efter avslut av p-piller var jag även mycket mer känslig i dom nedre regionerna än vanligt..
  • Anonym (Kaffedraken)

    Är ju inte i samma sits riktigt men kan meddela att jag nu sitter här med över tio olika symptom och molvärk dagligen nu under helgen. Testar på tisdag, men är ju redan övertygad av en hel lång radda faktorer att det är ett litet embryo som växer inuti mig i skrivande stund<3 uppdaterar med mitt positiva test när jag har tagit det :)

  • Anonym (Kaffedraken)

    Hur väl känner du din äl? För mig är det så att det första äl-sekretet kommer några dagar till en vecka innan äl sker. Så du kanske ligger längre bak i cykeln än du tror?

  • Anonym (Kaffedraken)

    Nemiia: Ja jag är faktiskt inne på att det kan vara så för mig, för nu har de hänt för andra månaden i rad att jag får såna flytningar ett par ggr under ca 5 dagar. Och då är det nog inte äl flytning.. Utan mer inför äl. Hade två såna denna vecka, så hoppas detta är min ägglossningsvecka. Fortsättning följer

    Leonora: Grattis!

  • Anonym (Kaffedraken)

    Nemiia: Ja jag är faktiskt inne på att det kan vara så för mig, för nu har de hänt för andra månaden i rad att jag får såna flytningar ett par ggr under ca 5 dagar. Och då är det nog inte äl flytning.. Utan mer inför äl. Hade två såna denna vecka, så hoppas detta är min ägglossningsvecka. Fortsättning följer

    Leonora: Grattis!

Svar på tråden Hjälp mig tyda min kropp!