• Wed 6 Nov 2019 09:48
    598 visningar
    8 svar
    8
    598

    Skidbyxor

    Jag tänkte börja med täckbyxor till min femåring som komplement till overallen.

    Jag vill helst att dom även ska funka till skidåkning. Vi kommer bara åka 4 dagar nån timme per dag.

    Vad har ni för förslag?

  • Svar på tråden Skidbyxor
  • Wed 6 Nov 2019 12:35
    #1

    Ta med dottern och gå in på någon sportaffär och prova ut ett par. Då får du rätt hjälp på plats. Viktigt här är ju att hon kan röra sig bra i byxorna och att benen har plats för pjäxor.

  • Wed 6 Nov 2019 15:34
    #2

    Dottern som fyller 13 snart har inte, hittills, haft några speciella täckbyxor utan åkt med sina Didriksson i flera år. Inga konstigheter.
    Stadium har ett gäng som går under titeln Skidbyxor:
    https://www.stadium.se/barn.se29809070-p1-ps24?SearchParameter=%26%40QueryTerm%3D*%26CatalogFilterIDs%3Db8MKg0jBsVsAAAFjyNlIVWfj%26ContextCategoryUUID%3DhPgKRMHCB6gAAAFU8lgkhE_L%26OnlineFlag%3D1%26PRODUCT_TYPE%3DSkid-%2Boch%2Bsnowboardbyxor

  • Wed 6 Nov 2019 15:39
    #3
    +1

    Just vid skidåkning (Slalom) har mina kört overall så länge det bara går.

    När du ramlar kommer det inte in snö någonstans och när du ska hoppa av liftar finns inget som kan haka fast.

    Sen kan man ju ha behov av extra termobyxor oavsett men jag har aldrig sett behovet av det just för slalomåkning utan tvärt om så har mina barn som haft tvådelat till vardags åkt i overall.

  • Wed 6 Nov 2019 18:35
    #4
    +1

    Täckbyxor är ju bara köpa typ Everest på Stadium eller Mckinleys på Intersport. Prisvärda och bra.

    Men som skrevs ovan, min son har föredragit overallen fortfarande som åttaåring just vid slalom, även om han haft jacka och byxor i skolan länge.

  • Wed 6 Nov 2019 19:03
    #5

    Tack för alla tips! Funkar alla overaller eller måste det vara knappar vid banalitet?

  • Thu 7 Nov 2019 15:08
    #6
    Dorisdelfin skrev 2019-11-06 19:03:13 följande:

    Tack för alla tips! Funkar alla overaller eller måste det vara knappar vid banalitet?


    gissar på att det sista ska vara benslutet?

    Får oss har det funkat med de overaller barnen haft och de har inte haft knappar längst ner. Isbjörns var lite väl tighta, gneis overaller har inte varit några som helst problem och inte heller reima. Sen har vi inte provat så många andra.
  • Thu 7 Nov 2019 19:56
    #7

    Tack!

    Då vet jag:)

  • Tue 7 Jan 2020 20:55
    #8

    Som övriga säger, tror jag att overall är att föredra framför byxor.

Svar på tråden Skidbyxor