• Thu 7 Nov 2019 11:15
    983 visningar
    6 svar
    6
    983

    Alltid linje på ägglossningstest, oavsett när i cykeln?

    Hej.

    Oavsett när i cykeln jag tar ägglossningstest så är teststrecket rätt så starkt. Man ser på andras stegringar att det långt före ägglossning exempelvis knappt finns någon linje. Denna cykel var förstå gången jag använt ägglossningstest och redan 10 dagar före ägglossning var testet rätt så starkt. Åtminstone halva styrkan av kontrollstrecket. Är det någon annan som har så genom hela cykeln? Har ni lyckats få barn?

    Hör till saken är att jag har andra symptom som kan tyda på premature ovarian insufficiancy (tidigt klimakterie) och väntar just nu på provsvar på FSH. Jag är 26 år gammal.

  • Svar på tråden Alltid linje på ägglossningstest, oavsett när i cykeln?
  • Anonym (anony­m)
    Mon 11 Nov 2019 13:52
    #1
    JeSuisMoi skrev 2019-11-07 11:15:17 följande:

    Hej.

    Oavsett när i cykeln jag tar ägglossningstest så är teststrecket rätt så starkt. Man ser på andras stegringar att det långt före ägglossning exempelvis knappt finns någon linje. Denna cykel var förstå gången jag använt ägglossningstest och redan 10 dagar före ägglossning var testet rätt så starkt. Åtminstone halva styrkan av kontrollstrecket. Är det någon annan som har så genom hela cykeln? Har ni lyckats få barn?

    Hör till saken är att jag har andra symptom som kan tyda på premature ovarian insufficiancy (tidigt klimakterie) och väntar just nu på provsvar på FSH. Jag är 26 år gammal.


    Hej !
    Jag kan tipsa dig om att köpa Clearblue digitala ägglossningstest, som visar tom ring, blinkande smiley och fast lysande smiley istället. De är mycket lättare att tolka än de med streck.
  • Anonym (M)
    Mon 11 Nov 2019 19:54
    #2

    Precis så är det för mig. Det löste sig enkelt genom att jag köpte mindre känsliga ägglossningstester. På Tradera kan man köpa billiga stickor och vissa säljare uppger testernas känslighet. Jag behövde de allra minst känsliga för att kunna se när jag hade ägglossning för med de med ?normal? känslighet fick jag positivt utslag i minst en vecka runt ägglossning och starka streck resten av tiden. Med mindre känsliga tester kunde jag tydligt se när hormonhalten stegrade och så hade jag bara positiva tester i två dagar.

  • Anonym (M)
    Mon 11 Nov 2019 19:55
    #3

    Glömde skriva att jag har fyra barn och inget fel på fertiliteten vad det verkar. Lycka till <3

  • Tue 12 Nov 2019 14:56
    #4

    Uppdatering! Jag har varit så väldigt stressad över det här, jag fick i förra veckan provsvar och allt såg bra ut förutom trolig progesteronbrist som jag ska prata med gynekolog om på fredag. Men... jag har blivit gravid! Testade positivt igår, är fortfarande i chock... {#emotions_dlg.flower}  Nu gäller det bara att hålla det lilla fröet kvar. Tack för era svar!

  • Thu 26 Mar 2020 21:41
    #5

    Skulle också rekommendera att testa lite olika tester både digitala och stickor! Jag brukar beställa hem ett gäng som brukar vara rätt billiga på https://www.billiga-tester.se/agglossningstest/ och dem har fungerat bra!

  • Anonym (Pco)
    Thu 26 Mar 2020 21:48
    #6
    JeSuisMoi skrev 2019-11-07 11:15:17 följande:

    Hej.

    Oavsett när i cykeln jag tar ägglossningstest så är teststrecket rätt så starkt. Man ser på andras stegringar att det långt före ägglossning exempelvis knappt finns någon linje. Denna cykel var förstå gången jag använt ägglossningstest och redan 10 dagar före ägglossning var testet rätt så starkt. Åtminstone halva styrkan av kontrollstrecket. Är det någon annan som har så genom hela cykeln? Har ni lyckats få barn?

    Hör till saken är att jag har andra symptom som kan tyda på premature ovarian insufficiancy (tidigt klimakterie) och väntar just nu på provsvar på FSH. Jag är 26 år gammal.


    Om man har PCO(S) så kan ägglossningstestet visa starkt genom cykeln. Det visar också starkt streck om man är gravid, för de flesta. Men du var knappast gravid på cykeldag 10, om du inte är mycket längre än du tror.. Svårt att veta, men grattis :)
Svar på tråden Alltid linje på ägglossningstest, oavsett när i cykeln?