• Anonym (ofriv­illig slagsk­ämpe!)
    Thu 7 Nov 2019 16:45
    2029 visningar
    38 svar
    +1
    38
    2029

    Hamnade i slagsmål med en annan kvinna...

    Jag har vart i mitt livs första och förhoppningsvis enda slagsmål! Jag var på fest och en annan kvinna blängde argt på mig. Jag fattade inte varför utan gick fram och frågade vad det var för fel. Jag känner inte henne utan det är en kompis till en kompis. Jag fick höra att hon gillar inte mig och jag skall passa mig jävligt noga. Det kändes helt overkligt, jag förstod inte något. Så jag frågade igen vad jag hade gjort henne och vad problemet var och då började hon skrika, slå på mig och dra mig i håret. Näsan började blöda och ingen ingrep.

    Så jag gjorde som jag tänkt mig att jag skall göra om jag blir angripen. Sparka honom i pungen, fast det var en hon. Så jag sparkade henne mellan benen allt vad jag orkade och när hon böjde sig fram sparkade jag till igen på samma sätt fast i huvudet. Sedan låg hon stilla på golvet. Jag hade sparkat så hårt att hon förlorade medvetandet. Då gick folk emellan. Först då, och anklagade MIG. Vad fan har du gjort? Är du helt tokig?

    Jag fick flera märken i ansiktet efter hennes ringar, så jag fick åka till akuten och sy några stygn näsblodet la sig av sig självt. Hon fick också åka till akuten med en hjärnskakning och ett kraftigt blåmärke och smärta utanpå underlivet .

    Kan jag bli anmäld för det? Det var inte jag som började och jag var trängd in i ett hörn.

  • Svar på tråden Hamnade i slagsmål med en annan kvinna...
  • Thu 7 Nov 2019 16:47
    #1
    -1 +1

    Anmäld, ja. Dömd, nej. Det var uppenbart självförsvar. Har du vittnen?

  • Pilsne­r
    Thu 7 Nov 2019 16:56
    #2
    +1
    Bjoer skrev 2019-11-07 16:47:53 följande:

    Anmäld, ja. Dömd, nej. Det var uppenbart självförsvar. Har du vittnen?


     Så jag sparkade henne mellan benen allt vad jag orkade och när hon böjde sig fram sparkade jag till igen på samma sätt fast i huvudet. Sedan låg hon stilla på golvet. Jag hade sparkat så hårt att hon förlorade medvetandet.

    Detta skulle jag se som klart mer än nödvändigt våld. 
  • Thu 7 Nov 2019 16:57
    #3
    -1
    Bjoer skrev 2019-11-07 16:47:53 följande:

    Anmäld, ja. Dömd, nej. Det var uppenbart självförsvar. Har du vittnen?


    Håller med. Möjligen grövre våld än vad som krävdes fast det är nog gränsfall.
  • Thu 7 Nov 2019 16:59
    #4
    CarinaL26 skrev 2019-11-07 16:57:24 följande:

    Håller med. Möjligen grövre våld än vad som krävdes fast det är nog gränsfall.


    Jag utgår förstås från att du har vittnen på att hon angrep dig.
  • Anonym (för mycket­)
    Thu 7 Nov 2019 17:19
    #5
    +1

    Låter helt klart som övervåld från din sida så det lär vara du som åker dit på det här slagsmålet. 

  • Anonym (l)
    Thu 7 Nov 2019 17:23
    #6

    Fest, alkohol, skador på båda parter, ord står mot ord-
    Jag gissar att anmälningarna kommer bli nedlagda och inte leda till domar för någon av de inblandade.

    Uppdatera gärna längre fram så vi får veta svaret

  • Anonym (ofriv­illig slagsk­ämpe!) Trådstartaren
    Thu 7 Nov 2019 17:23
    #7
    Bjoer skrev 2019-11-07 16:47:53 följande:

    Anmäld, ja. Dömd, nej. Det var uppenbart självförsvar. Har du vittnen?


    Ja flera. De säger att jag hade all rätt i världen att försvara mig men inte på det sättet. (Hon slog mig säkert 20 gånger mestadels i ansiktet, jag sparkade henne 2 gånger...ändå var jag värre?) jag skulle knuffat undan henne och tagit mig därifrån eller hållt fast henne säger de. Eller ropat på hjälp. Det gjorde jag men ingen hjälpte mig.

    Det här är första gången jag varit i en sådan situation och det gjorde jätteont och jag var riktigt rädd.
  • Anonym (ofriv­illig slagsk­ämpe!) Trådstartaren
    Thu 7 Nov 2019 17:27
    #8
    -1 +1
    Anonym (l) skrev 2019-11-07 17:23:05 följande:

    Fest, alkohol, skador på båda parter, ord står mot ord-
    Jag gissar att anmälningarna kommer bli nedlagda och inte leda till domar för någon av de inblandade.

    Uppdatera gärna längre fram så vi får veta svaret


    Jag kommer få flera fula ärr i ansiktet efter hennes ringar. Vad som hände med hennnes underliv vet jag inte men mitt smalben träffade hennes panna och hon fick hjärnskakning...men inga ärr.
  • Anonym (för mycket­)
    Thu 7 Nov 2019 17:31
    #9
    +1
    Anonym (ofrivillig slagskämpe!) skrev 2019-11-07 17:23:25 följande:
    Ja flera. De säger att jag hade all rätt i världen att försvara mig men inte på det sättet. (Hon slog mig säkert 20 gånger mestadels i ansiktet, jag sparkade henne 2 gånger...ändå var jag värre?) jag skulle knuffat undan henne och tagit mig därifrån eller hållt fast henne säger de. Eller ropat på hjälp. Det gjorde jag men ingen hjälpte mig.

    Det här är första gången jag varit i en sådan situation och det gjorde jätteont och jag var riktigt rädd.
    Det handlar ju om hur mycket skada man gör, inte hur många gånger. Om du får tjugo småmärken och hon får en hjärnskakning så har du så klart gjort mest skada.
  • Anonym (inte jurist­)
    Thu 7 Nov 2019 17:32
    #10

    Jag är inte jurist men jag lutar åt att detta är inte "uppenbart oförsvarligt" beteende av dig.
    Det är om du inte har speciell träning inom kamp.

    Man kan ta till ganska kraftigt våld för att värja sig mot angrepp, förutsatt att det inte uppenbart är övervåld, som om du använt en kniv till att försvara dig mot att vapenlöst angrepp.
    Eller som det kommit en andra spark.

    Men hör gärna av dig med hur det går.

Svar på tråden Hamnade i slagsmål med en annan kvinna...