• Fri 8 Nov 2019 09:24
    762 visningar
    7 svar
    7
    762

    HJÄLP iPhone laddar ej efter kyla

    Hej!


     


    Undrar om någon kan hjälpa mig. Har haft min iPhone på golvet under natten, som jag alltid har. Imorse när jag vaknade var den helt död, gissar att det beror på att golvet varit väldigt kallt under natten. Nu har jag haft den på laddning i över en timma utan att den har startat eller reagerat på något sätt. Vad kan man göra? Behöver jag lämna in för batteribyte? Eller är den helt död (för gott)?


     


    Får lite lätt panik, eftersom jag är beroende av mobilen med bankID etc.


     


    Mycket tacksam för svar.

  • Svar på tråden HJÄLP iPhone laddar ej efter kyla
  • Fri 8 Nov 2019 10:17
    #1

    1. Kontrollera laddaren så att den verkligen har laddat. Sladdar brukar ofta börja glappa så testa med olika uttag, klumpar och sladdar så du är 100 % säker på att den verkligen får ström

    2. Håll in som när du ska ta en snapshot (alltså stäng-av-knappen och hemknappen) i minst 10 sekunder. Brukar få de mest tokhängda I-prylarna att starta om

  • Fri 8 Nov 2019 10:47
    #2
    cosinus skrev 2019-11-08 10:17:13 följande:

    1. Kontrollera laddaren så att den verkligen har laddat. Sladdar brukar ofta börja glappa så testa med olika uttag, klumpar och sladdar så du är 100 % säker på att den verkligen får ström

    2. Håll in som när du ska ta en snapshot (alltså stäng-av-knappen och hemknappen) i minst 10 sekunder. Brukar få de mest tokhängda I-prylarna att starta om


    Har provat allt det och inget funkar :(
  • Fri 8 Nov 2019 10:51
    #3
    berryblue skrev 2019-11-08 10:47:22 följande:
    Har provat allt det och inget funkar :(
    Prova med ett finger du inte lagt in avtryck på. Min telefon låste en gång och jag provade massor av gånger. Sen tog en kille jag delade taxi med och försökte och han fick upp den. Min enda gissning var att den låste i något när den försökte få till fingeravtrycket. Men jag vet inte, kanske var slumpen också.
  • Fri 8 Nov 2019 11:10
    #4
    cosinus skrev 2019-11-08 10:51:40 följande:
    Prova med ett finger du inte lagt in avtryck på. Min telefon låste en gång och jag provade massor av gånger. Sen tog en kille jag delade taxi med och försökte och han fick upp den. Min enda gissning var att den låste i något när den försökte få till fingeravtrycket. Men jag vet inte, kanske var slumpen också.

    cosinus skrev 2019-11-08 10:17:13 följande:

    1. Kontrollera laddaren så att den verkligen har laddat. Sladdar brukar ofta börja glappa så testa med olika uttag, klumpar och sladdar så du är 100 % säker på att den verkligen får ström

    2. Håll in som när du ska ta en snapshot (alltså stäng-av-knappen och hemknappen) i minst 10 sekunder. Brukar få de mest tokhängda I-prylarna att starta om


    Har provat det också nu, den reagerar inte
  • Anonym (qwert­y)
    Fri 8 Nov 2019 11:58
    #5

    Det kan gå att plocka ur batteriet och sedan sätta tillbaka det. Vi hade en surfplatta som krånglade, om batteriet blev helt urladdat så gick den inte att ladda upp, men då gjorde vi som ovan och fick igång den.

  • Fri 8 Nov 2019 12:40
    #6
    Anonym (qwerty) skrev 2019-11-08 11:58:37 följande:

    Det kan gå att plocka ur batteriet och sedan sätta tillbaka det. Vi hade en surfplatta som krånglade, om batteriet blev helt urladdat så gick den inte att ladda upp, men då gjorde vi som ovan och fick igång den.


    Hmm hur plockar man ur det? Tänker att det kanske är bäst att gå förbi en reparatör så kan de plocka ut det
  • Fri 8 Nov 2019 16:25
    #7
    Tack för era svar. Lämnade in den och batteriet hade lagt av, fick det bytt på 5 minuter, så nu är livet under kontroll igen :) Trevlig helg!
Svar på tråden HJÄLP iPhone laddar ej efter kyla