• Fri 8 Nov 2019 10:07
    2212 visningar
    43 svar
    -1 +1
    43
    2212

    Hur uppvakta på farsdag?

    På söndag smäller det, farsdag!

    Har köpt en present till min älskling och barnen kommer måla något trevligt, men tänkte kolla med er män hur ni vill bli uppvaktade på farsdag? Eller ni kvinnor som haft lyckade exempel.

    Typ frukost på sängen, sovmorgon, en god middag?

    Fantasin tryter här.

    (Och inget sexuellt förslag tack, det går ingen nöd på någon av oss där)

  • Svar på tråden Hur uppvakta på farsdag?
  • Barbro­45
    Fri 8 Nov 2019 10:25
    #1
    +4

    Att uppvakta sin partner på fars dag tycker jag bara är konstigt. Det är barnen som bör uppvakta. Så länge de är yngre så styr man upp det med att påminna/föreslå att de gör en teckning samt övervakar när de gör frukost på sängen till pappa.
    Den du kan köpa present/blommor till är din egen pappa. Han är ju dessutom morfar så dubbel anledning att uppmärksamma honom

  • Anonym (-)
    Fri 8 Nov 2019 10:27
    #2
    +4

    Det är snudd på äckligt om du ska uppvakta din sambo på fars dag. Det är ju inte din pappa. Oavsett hur ni brukar leka i sänghalmen...

  • Anonym (H)
    Fri 8 Nov 2019 10:29
    #3
    +3

    Att du skulle uppvakta din man sexuellt på farsdag låter ju bara sjukt, haha! Det är väl era barn som ska hitta på nåt? Rita teckningar, baka chokladbollar, väcka pappa med frukost, osv. Låter som om du tänker fira hans födelsedag och inte farsdag.

  • Fri 8 Nov 2019 10:30
    #4
    +4

    Håller med om att det är ytterst märkligt att man/fru ska uppvakta varandra på far/mors dag.

    Du uppvaktar din pappa på fars dag och din mamma på mors dag.

    Din man uppvaktar sin far på fars dag och sin mor på mors dag.

    Era barn uppvaktar dig på mors dag och din man på fars dag.

  • Fri 8 Nov 2019 10:32
    #5
    +2

    Håller med om att det är lite skumt och curling-varning på att uppvakta sin partner på Fars dag... även om det nog inte finns massa tradtitioner på en sådan här egentligen kommersiell högtid (slips, strumpor, tofflor)

    ...underlätta istället endast lite för ungarna att göra uppvaktning på sitt sätt och koncentrera dig istället på din egen pappa...

    Jag som pappa har gillat all sorts uppvaktning, i mitt fall tycker jag mer om frukost på sängen, nång god middag och nån sorts gemensam aktivitet... ett vackert telefonsamtal eller t o m ett litet tal...

    Lycka till!

  • Anonym (Blä)
    Fri 8 Nov 2019 10:35
    #6
    -1 +1

    Men usch fy och blä hur tänkte du nu???

    Asså d här e ngt av d märkligaste ja läst på länge.

  • Fri 8 Nov 2019 10:41
    #7
    +2

    Fars dag är en kommersiell högtid som går ut på att söner och döttrar köper lotter, slipsar, strumpor, muggar med texten -världens bästa pappa- och annan skit till sina fäder, för att visa uppskattning för att...ja, eller nej, det är bull - det är för att företagen ska tjäna pengar och ingenting annat!

    Era små barn kan gott och väl rita eller pyssla något till sin pappa - och du kan assistera dom i köket när de gör frukost på sängen till sin pappa.

    Sedan kan du köpa blommor och lotter till din pappa och fira honom (om han finns kvar i livet?), men du kan inte fira dina barns pappa på fars dag! Det förstår du väl själv!?

  • Anonym (U)
    Fri 8 Nov 2019 10:43
    #8
    +1

    Heter du Katie Pladl ? Riktigt skum tråd...

  • Fri 8 Nov 2019 11:35
    #9
    -1

    Men asså ni som kommer med fula antydningar om incest/pedofili bara för TS vill delta i farsdagsfirandet av sin man, det är ju ni som har snuskig fantasi om nåt. Människor/familjer kan väl ha olika traditioner hur man väljer fira farsdag utan att ni ska behöva komma med era äckliga insinuationer. Min mamma firade alltid min pappa/sin man på farsdag liksom min pappa firade min mamma/sin fru alltid med oss barn med förstås och inget konstigt med det i mina ögon. Och dom firar fortfarande varandra även fast alla vi barn blivit vuxna nu.

    Herregud, ni fattar väl det handlar om att fira pappan till ens barn eller som på morsdag mamman till ens barn? Och ok att ni inte gör så men ni kan väl ändå försöka förstå och inte va så dömande?

  • Fri 8 Nov 2019 11:39
    #10
    +1
    flygrl skrev 2019-11-08 11:35:04 följande:

    Men asså ni som kommer med fula antydningar om incest/pedofili bara för TS vill delta i farsdagsfirandet av sin man, det är ju ni som har snuskig fantasi om nåt. Människor/familjer kan väl ha olika traditioner hur man väljer fira farsdag utan att ni ska behöva komma med era äckliga insinuationer. Min mamma firade alltid min pappa/sin man på farsdag liksom min pappa firade min mamma/sin fru alltid med oss barn med förstås och inget konstigt med det i mina ögon. Och dom firar fortfarande varandra även fast alla vi barn blivit vuxna nu.

    Herregud, ni fattar väl det handlar om att fira pappan till ens barn eller som på morsdag mamman till ens barn? Och ok att ni inte gör så men ni kan väl ändå försöka förstå och inte va så dömande?


    Jag tänker inte incest, nu gjorde du allt väldigt äckligt här.

    Jag anser bara att det är väldigt, väldigt, VÄLDIGT märkligt att någon väljer att uppvakta en man på fars dag, som inte är ens egna far (eller bonusfar, el dyl). Då försvinner ju hela begreppet och innebörden av fars dag.

    På fars dag firar man sin egna far. Inte sina barns far. Det är bara skitkonstigt!
Svar på tråden Hur uppvakta på farsdag?