• Anonym (Gravi­dhjärn­an)
    Sat 9 Nov 2019 10:07
    1101 visningar
    42 svar
    42
    1101

    Pappan lämnar 2-åring ensam??!

    Min man, barnets pappa, lämnar ofta vår nyss fyllda 2-åring utan uppsyn. Själv verkar han inte tycka att det är någon fara eftersom det oftast gått någorlunda bra.

    Jag är höggravid och känner mig lite "dum i huvudet" eftersom jag är osäker på vad jag ska säga till honom?

    Visst är det så att detta inte är okej?? Vad skulle ni göra i min situation?

  • Svar på tråden Pappan lämnar 2-åring ensam??!
  • Sat 9 Nov 2019 10:13
    #1

    Hur långa tider handlar det om?

  • Anonym (C)
    Sat 9 Nov 2019 10:13
    #2

    Vad menar du med "utan uppsyn"? Går han på toa eller lagar mat medan barnet leker i vardagsrummet eller försvinner han iväg någonstans där barnet inte kan få kontakt med honom?

  • Anonym (Sol)
    Sat 9 Nov 2019 10:14
    #3

    Och hur långt bort är pappan?

  • Sat 9 Nov 2019 10:17
    #4

    Lämnar han barnet ensam hemma menar du?

  • Anonym (Josef­in)
    Sat 9 Nov 2019 10:22
    #5

    För att kunna svara behöver du förklara vad "utan uppsyn" innebär. Går han på toaletten eller annat rum i 3 minuter eller lämnar han barnet ensamt i hemmet under längre stunder?

  • Anonym (Gravi­dhjärn­an) Trådstartaren
    Sat 9 Nov 2019 10:51
    #6

    Han kan alltså sitta i källaren och spela, hur lång tid vet jag inte, men ofta mer än 30 min. Tillräckligt lång tid för barnet att "ställa till" med oreda i andra våningen.

    Härom dagen åkte han iväg till jobbet, lämnade barnet vaket, sittande uppe med spelkort. Jag låg och sov i ett annat rum med dörren stängd. Han säger att han trodde jag var vaken, men det var jättetidigt och mörkt ute. Tur att jag vaknade men det kunde inte han veta.

    Osv osv...

  • Anonym (Inte ok)
    Sat 9 Nov 2019 11:01
    #7
    Anonym (Gravidhjärnan) skrev 2019-11-09 10:51:09 följande:

    Han kan alltså sitta i källaren och spela, hur lång tid vet jag inte, men ofta mer än 30 min. Tillräckligt lång tid för barnet att "ställa till" med oreda i andra våningen.

    Härom dagen åkte han iväg till jobbet, lämnade barnet vaket, sittande uppe med spelkort. Jag låg och sov i ett annat rum med dörren stängd. Han säger att han trodde jag var vaken, men det var jättetidigt och mörkt ute. Tur att jag vaknade men det kunde inte han veta.

    Osv osv...


    Nää de känns inte ok! De e för lång tid! Han skulle meddelat dig att han åkte till jobb å att spela spel 30 minuter utan att ha koll på honom känns inte ok. En annan sak ifall barnet va i samma rum å leker själv men inte annars.

    De e bara att sätta ner foten hårt här!
  • Sat 9 Nov 2019 11:08
    #8
    Anonym (Gravidhjärnan) skrev 2019-11-09 10:51:09 följande:

    Han kan alltså sitta i källaren och spela, hur lång tid vet jag inte, men ofta mer än 30 min. Tillräckligt lång tid för barnet att "ställa till" med oreda i andra våningen.

    Härom dagen åkte han iväg till jobbet, lämnade barnet vaket, sittande uppe med spelkort. Jag låg och sov i ett annat rum med dörren stängd. Han säger att han trodde jag var vaken, men det var jättetidigt och mörkt ute. Tur att jag vaknade men det kunde inte han veta.

    Osv osv...


    Nej det är verkligen inte alls ok. Det är ju en sak att gå på toa eller in i rummet bredvid en kort stund men inte stänga in sig i källaren med spel eller lämna hemmet utan att veta att du har koll.
  • Anonym (Idiot­)
    Sat 9 Nov 2019 11:14
    #9

    Tycker det är han som är dum i huvudet. Ska ert barn behöva skada sig illa eller dö innan idioten fattar?

  • Anonym (Uggla­n)
    Sat 9 Nov 2019 11:17
    #10

    Nä men fy fan. Det är okej att gå på toa eller städa köket, då kan man kolla om det låter (eller inte låter) suspekt och man hör vad som händer. Men att springa ner och sätta sig och spela dator en halvtimme. Vafan, vad händer om lillen sätter något i halsen?! Tvärdöd!

Svar på tråden Pappan lämnar 2-åring ensam??!